Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

İPhone’un en yeni modeli 5S, tanıtıldığı günden bu yana bütün dünyada sabırsızlıkla bekleniyordu. Dün satışa çıkan modelle ilgili heyecana, moda camiası da büyük bir işbirliğiyle ortak oldu. Sektörün dijital dünyadaki en öncü markalarından Burberry, yeni koleksiyonunun tanıtımını o günlerde daha piyasada olmayan iPhone 5S’le yaptı.
Köklü İngiliz markası, geçtiğimiz hafta Londra Moda Haftası’nda düzenlediği defile öncesinde her zaman olduğu gibi sosyal medya kanallarından etkinlik ve koleksiyonla ilgili fotoğraflar, videolar yayınladı. Ama bu defilenin, geçtiğimiz sezonlardan önemli bir farkı vardı. Facebook, Instagram gibi görsel içerikli ağlardan yayınlanan fotoğraflar ve videolar, henüz piyasada olmayan 5S’in iSight kamerası ile çekilmişti. İlkbahar/Yaz 2014 koleksiyonundan kumaşlar, skeçler, şov mekanından detaylar yeni iPhone’la çekiliyor, iPhone5S etiketiyle yayınlanıyordu. Yine defile öncesinde yayınlanan 100 saniyelik video da 5S imzası taşıyor, videonun sonunda da ‘5S ile çekildi’ ibaresi beliriyordu.
157 yıllık geçmişiyle moda sektörünün en köklü ve en büyük markalarından biri olan Burberry’nin bu hamlesi, dijital saygınlığını artırdı. Apple ise bu işbirliği ile modaseverlerde de 5S heyecanı yarattı.
Takipçi sayısı, sosyal medyadaki nüfuzu ve farklı içerikleriyle Burberry, sosyal medyayı en hızlı kavrayan ve en etkin kullanan moda markalarının başında geliyor. Her sezon, özellikle de moda haftalarındaki koleksiyon sunumlarında en yeni teknolojileri ve servisleri kullanan Burberry daha sonra defilesini de Facebook üzerinden yayınladı.
Neredeyse bütün sosyal ağları kullanan markanın Instagram’ı da modaseverlerin en çok tercih ettiği hesaplardan. Bir milyona yakın takipçisine markanın ruhu ve tavrıyla örtüşen fotoğraflar yayınlayan Burberry, kendi yarattığı özel etiketlerle hesaplarını interaktif platformlara dönüştürüyor. Burberry’nin ünlü trençkotunu giyenler, İngiltere’nin havasıyla ilgili fotoğraflar çeken takipçilerin imajları, özel etiketler altında biriktiriliyor. Marka bağlılığı dijital dünyada, kişisel deneyimlerle daha da pekiştiriliyor.
Moda markalarının, Burberry’nin dijital adımlarını yakından takip etmesi gerektiğini düşünüyorum. Keza yağmur ürünlerini tanıttığı en yeni kampanyası için bu kez e-posta’ları tercih ediyor, Burberry. E-postaların, direkt satışa etkisinin yüksek olduğu biliniyor. Sektörün dijital öncülerinin bile e-posta gibi klasikleşmeye yüz tutmuş pazarlama yöntemlerinden vazgeçmemesi, online dünyanın yeni oyuncularına ders olmalı.