06.09.2017 - 18:21 | Son Güncellenme:
milliyet.com.tr
New York merkezli startup projesi olan Entrupy, aralarında Hermes, Chanel, Gucci ve Louis Vuitton’un da bulunduğu 11 markanın ürünlerini yüzde 98 doğruluk oranında taklit olup olmadığını ayırt ediyor.
Araştırmalar, giyim eşyası üreticilerinin 2017 yılında taklitleri saptayan teknolojilere 6,15 milyar dolar harcayacağını ortaya koyuyor. Ancak internet üzerinden alışveriş ve ikinci el satıcıların artan popülaritesi taklit ürünlerle mücadeleyi zorlaştırıyor.
Entrupy adlı mikroskopik kameranın nesneleri 260 kat büyüttüğü, böylece insan gözüyle görülemeyecek özelliklerin tespit edilebildiğini söyleniyor.
Entrupy, görüntü işleme alanında önemli isimlerden ve Facebook yapay zeka araştırma ekibi direktörü Yann LeCun ile çalışıyor.
Entrupy için 300 dolar giriş ücreti ve aylık 100 dolar kira ücreti isteniyor. Kamerayı kullanmak için şimdiye kadar aralarında rehin eşya dükkanları, toptancılar ve online perakendecilerin de yer aldığı yaklaşık 160 firma başvuruda bulundu.