Yeni nesil PlayStation'dan ne beklemeli, ne beklememeli?

Gıcır gıcır bir PlayStation, bize doğru büyük bir hızla yaklaşıyor. Şimdi, herkesin soruları ortak. 4 yıldır üzerinde çalışılan bu 'acar' oyun konsolunun özellikleri neler olacak?

Yeni nesil PlayStation'dan ne beklemeli, ne beklememeli?

PlayStation 4'ün baş mimarı Mark Cerny, hayalleri olan bir yönetici. Yeni PlayStation için tekrar işin başında.

Microsoft ve Sony yeni nesil konsollarını çıkarmadan önce ara modeller çıkararak bir 'güncelleme' hissi yaşatmayı başardı. XBox One ve PlayStation 4 ile birlikte iki şirket de biraz olsun nefes aldı, fakat artık gerçek anlamda yeni bir şey çıkarmak zorundalar.

Cerny, bununla ilgili şöyle diyor: "Esas soru şu; yeni konsol kendisine sadece yeni deneyimler için bir katman ekleyerek mi gelişecek, yoksa köklü değişikliklerle oyunların nereye gidebileceğini mi gösterecek?"
 

Mark Cerny, yeni nesil PlayStation ile ilgili basın mensuplarına ilk detayları verirken, aslında bu soruya da hafif dikkat çekici bir gülüşle cevap verdi.

Henüz ismi belli olmayan konsolu, "PlayStation 5" olarak anmakta şimdilik bir sakınca yok. 2019'da gelmesini beklemek ise büyük bir hayalcilik.

Pek çok stüdyo, Sony ile birlikte bunun üzerinde çalışıyor. Amaç, 'yenilemek' değil 'yeni bir şey' ortaya koymak

Karşılaşılan zorluklar

Karşılaşılan zorluklar

Gerçek bir 'yeni nesil' oyun konsolu ihtiyacını karşılamak için Sony, belli başlı temel gerekliliklere odaklanıyor.

Hız, hafıza gibi temel problemlerin üstesinden ciddiyetle gelindi.

Görsel efektlerin iyileştirilmesi de ön planda.  

Tabii tüm bunlar, daha fazla hafızaya sahip CD/DVD'leri ya da daha yüksek boyutlu indirmeleri de gerekli kılıyor. 
 

Hepsi atlatılmış

Hepsi atlatılmış

Yeni nesil konsol, tüm bunların üstesinden gelmeyi, AMD çiplerle başardı. Hem görsel hem de fiziksel gerekliliklerin tamamı giderildi, hepsinin üzerine gidilmeye de devam ediliyor.

Tabii biz, bu basın toplantısına katılan ABD'li meslektaşların yalancısıyız.

Şimdi yarın bir gün PlayStation istediğiniz gibi çıkmazsa gelip bana "Hani böyle olacaktı" demeyin diye söylüyorum.  

Oyun deneyimi iyileştiriliyor

Oyun deneyimi iyileştiriliyor

Görsel ve işitsel anlamda bir oyuncunun bütün taleplerini karşılamaya odaklanan Sony,  kulaklıklardan duyulacak sesin bile çalışmasını yürütüyor.

Kulaklık ya da hoparlörden duyulacak seslerin çok yönlü olması sağlanıyor.

Bunun için ekstra bir donanıma da sisteme de ihtiyaç yok.

Görsellik anlamında da planlar 'daha gerçekçi' bir deneyim tanımı üzerine oturtulmuş durumda. 
 

SSD gelebilir mi?

SSD gelebilir mi?

Red Dead Redemption 2'de gördük, bölümlerin geçmesi dakikalar alıyor. Bekleme süreleri korkunç uzun, oyunun indirilmesi korkunç uzun, bir kapıyı açmak bile 'arkasında ne olduğuna göre' değişecek kadar uzun sürüyor.

Şu halde, geliştiricilerin Cerny'den 2015 yılındaki ilk talebi "Bu sistemde SSD kullansanız olur mu?" sorusuydu. Cerny bunu, doğrudan SSD kullanmadan ancak farklı ve biraz karmaşık bir yöntemle çözdü.

Öyle bir çözüm ki, normal donanımla 15 saniye süren tepki süresi, 0,8 saniyeye indirildi. Oturup teknik teknik konuşmaya gerek yok: BAŞARMIŞLAR!
 

Eee, hep teknik konuştuk...

Eee, hep teknik konuştuk...

Hep teknik konuştuk, çünkü Cerny aslında bize teknikten başka pek de bir şey söylemiyor. Servisler, özellikler, oyun geliştirmeleri gibi konularda açıklaması yok. Hatta bunları, bu seneki E3 etkinliğinde bile beklemememiz gerekiyor. 

Herkes, Cerny ve ekibinin yapacaklarını merak ediyor. Artık PS4 ve PS4 Pro kullanıcılarının tamamı için 'yenilik şart'. Yeterince sabırlı olursak, kim bilir, belki de cidden 2020'ye yakışır bir PlayStation çıkar karşımıza... 

andac.uzel@demirorenmedya.com

Bu makaleye ifade bırak