Ekonomi Yeni sedanı Türkiye’de üretemedi ama dünyaya İstanbul’da tanıtacak

Yeni sedanı Türkiye’de üretemedi ama dünyaya İstanbul’da tanıtacak

16.04.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fransız üretici Peugeot, Türkiye’de niyetlendiği ancak kapasite sorunları nedenleriyle İspanya’da üretmeye karar verdiği yeni sedan modelini, ilk kez İstanbul Autoshow’da otomobil tutkunlarının önüne çıkaracak

Yeni sedanı Türkiye’de üretemedi ama dünyaya İstanbul’da tanıtacak


Bir dönem adı Türkiye’de yapması muhtemel yeni yatırımla anılan Fransız Peugeot, iddialı yeni B sınıfı sedan otomobilinin dünya tanıtımını İstanbul’da gerçekleştirecek. PSA Peugeot Citroen, Türkiye’de üretilmesi gündeme gelen, ancak küresel kriz ve kapasite boşlukları yüzünden İspanya fabrikasına verilen yeni sedanın test sürüşleri ve kamuoyuna ilk tanıtımını Türkiye’de gerçekleştirerek bir anlamda gönül alacak.
Fransız üretici Peugeot’nun, yeni modeli 208’in platformu üzerine geliştireceği B sınıfı sedan modelin, öncelikle eylül ayındaki Paris Otomobil Fuarı’nın basın gününde sadece gazetecilere tanıtımı yapılacak. Bununla birlikte aracının dünya basını için test sürüşleri Türkiye’de gerçekleştirecek. Yeni modelin test sürüşlerinin Antalya veya İzmir’de yapılması öngörülüyor. Araç, daha sonra ikiz kardeşi olan ancak farklı bir tasarıma sahip olacak Citroen versiyonuyla birlikte kasım ayındaki İstanbul Autoshow’da ilk kez kamuoyu önüne çıkartılacak. Uluslararası organizasyona PSA Grubu’nun üst düzey yöneticilerinin de katılması bekleniyor.
PSA’nın gelişen pazarlar için geliştirdiği yeni sedanın en önemli pazarlarından birinin Türkiye olması ve markanın pazar payını artırması hedefleniyor.

Eski payını geri alacak
Bununla birlikte Peugeot, bu yılın ikinci yarısından itibaren gerçekleştireceği yeni model atağıyla Türkiye’de eski pazar payı rakamlarına da geri dönmeyi hedefliyor. Bunda, yeni B sınıfı sedan modelinin yanında, eylül sonunda satışa sunacağı tamamen yeni 208 modeli de rol oynayacak. Yeni 208’in Lizbon’daki test sürüşünde sorularımızı yanıtlayan Peugeot Dış İlişkiler Direktörü Christian Peugeot, Türkiye’de henüz arzuladıkları yerde olmadıklarını hatırlatarak, “Ancak hızla büyüyen Türkiye’de ilerleme potansiyelimiz var. Yeni 208, bu ilerlemede önemli bir silah olacak. Hedefimiz 10 yıl önceki pazar payı ve satışlarımıza yeniden ulaşabilmek” dedi. 2000’li yılların başında Türkiye’de rakipleri Volkswagen’le aynı seviyede olduklarını anımsatan Peugeot, yeniden bu düzeye gelmek için çaba harcayacaklarını kaydetti. Peugeot, “Yeni modellerle eski günlere geri döneceğiz. Hedeflerimiz büyük. Türkiye pazarı 1 milyonluk satışa doğru gidiyor. Bu büyüklükte, satışlarımızı ikiye katlayabiliriz. Geçen yıl 35 bin araç sattık. 60 binin üzerine çıkabiliriz. Elimizde bunu gerçekleştirecek ürün ve bayi altyapısı var” diye konuştu.

Haberin Devamı

208’İn en önemli hedefi kadın sürücüler olacak
Kompakt otomobilleriyle bir dönem Avrupa’yı kasıp kavuran Peugeot, tamamen yeni 208 ile B sınıfında yeniden Avrupa lideri olmak istiyor. Fransız üretici, bunun için 208’de kadın sürücüleri cezbedecek özelliklere daha fazla yer vermiş.
Gelişiminde efsanevi 205 modelinden esintiler taşıyan 208, markanın yeni tasarım çizgisiyle şekillendirilmiş. Güncel Peugeot modellerinden tamamen farklı bir çizgiye sahip ön bölüm, arka stop lambaları ve hareket hissi veren yan profildeki çizgiler, aracı çekici kılan unsurlar arasında. 3 ve 5 kapılı iki farklı gövde tipine sahip araç, yerini alacağı 207’ye göre 7 cm daha kısa, ancak ön koltuk sırtlıklarının inceltilmesiyle arka koltuklardaki diz mesafesi 5 cm daha fazla. İç mekandaysa, özellikle kadın sürücülere kolaylık sağlayacak küçük direksiyon simidi, daha yukarı yerleştirilmiş gösterge paneli ve orta konsolda iPad benzeri dokunmatik ekranlı multimedya sistemi dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

Eylül sonu Türkİye’de
Ağırlık düşürücü çalışmalar ve kullanılan malzemeler sonucu 208, 207 modeline oranla 110 kilogram daha hafif olarak doğmuş. Bu sayede yakıt tüketiminin yanı sıra CO2 salımı oranı da düşmüş.
Araçta, tamamen yeni ve çevreci motorlar kullanılmış. 1.0 lt ve 1.2 lt hacimli 3 silindirli benzinli motorlar dikkati çekiyor. 3 silindirli benzinli motorların 100 km’de ortalama yakıt tüketimi 4.3 lt civarında. 208’de kullanılacak dizel motorların tüketimleriyse, 100 km’de ortalama 3.4 lt’ye kadar çekilmiş. Bu da, aracın hafifletilmesinin yanında e-HDi motorlardaki Start&Stop sisteminin geliştirilmesiyle mümkün olmuş. Bu geliştirme sayesinde, şehir içinde yüzde 15’e varan oranda yakıt tasarrufu sağlanıyor.
Eylül ayının sonlarında Türkiye’de satışa sunulması planlanan Peugeot 208, ilk etapta 68 HP’lik 1.2 lt benzinli ve 92 HP’lik 1.4 lt dizel motorlarla getirilecek. Türkiye fiyatı henüz belli değil, ancak Fransa fiyatı 207’ye oranla daha ucuz.


Büyüme beklentisi 2013’te
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti, bu yıl Türkiye otomotiv pazarının daralarak 780 bin adet seviyesine ineceğini öngördüklerini, bu yüzden de hedeflerini revize ettiklerini söyledi. Bergeretti, “Geçen yıl 34 bin 800 adetle toplam pazardan yüzde 4.1 pay aldık. Ocak ayında 2012 için 40 bin adet satış öngörmüştük ancak pazarın üç aylık gidişatına bakınca bu rakamı düşürdük. 2012’de yüzde 4.5 pazar payı ve yaklaşık 35 bin adet satış hedefliyoruz. 2013’teyse 208 ve yeni sedan ile hedeflerimiz çok daha büyük olacak” dedi.

Haberin Devamı


“GM’le ittifak bizi üzmedi”
Peugeot Ailesi’nin ikinci kuşaktan temsilcisi olan Christian Peugeot, şirketin ABD’li General Motors’la (GM) geçtiğimiz haftalarda gerçekleştirdiği ittifakın markaya güç katacağına inandıklarını belirtti.
GM’in 1 milyar euro’ya Peugeot’nun yüzde 7’lik hissesini satın aldığını hatırlatan Peugeot, “Aile olarak içimiz çok rahat ve bu satış bizi asla üzmedi. Bu birleşmeyle geleceğe dair umudumuz var. GM’le birlikte ortak platform kullanıp, ortak ürünler geliştirecek, ortak tedarikle daha rekabetçi olacağız” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Renault’nun ‘minik’ elektriklisi Twizy’de kapılar ‘ekstra’ya giriyor

Renault’nun gençlere yönelik elektrikli alternatifi olan “minik” modeli Twizy, Türk tüketicilere ilk kez kasım ayındaki İstanbul Autoshow’da tanıtılacak. Yüzde 100 elektrikli bir araç olan ve şehiriçi ulaşımda kullanılması amacıyla geliştirilen Twizy, halen Avrupa’da vergiler dahil 7 bin euro civarında bir fiyattan satılıyor. Pil kirası aylık 50 euro’dan başlıyor.
5 ve 17 HP’lik iki motor seçeneği bulunan Twizy, iki koltuklu ve çok küçük alanlara bile park edilebiliyor. Araç, 6.1 kWh lityum -iyon batarya ve fren/hız düşürme kazanım sistemi sayesinde, ekonomik sürüşle 80 km yol yapabiliyor. Twizy’nin şarjı 220V ev prizinde 3.5 saatten az sürede tamamlanabiliyor. Twizy Urban, Color ve Technic adlarında üç farklı donanım paketine sahip. Araç isteğe bağlı olarak kapılı ve şeffaf tavanlı olarak da satın alınabiliyor.

Fiat’ın Çin’de diriliş umudu Viaggio

Son dönemlerde özellikle Chrysler ile birleşmesiyle gündeme gelen İtalyan otomotiv üreticisi Fiat, dünyanın en önemli pazarı olan Çin’deki satışlarını önemli ölçüde yükseltme hedefi doğrultusunda tamamen Viaggio’yu yarattı. Çin’de 23 Nisan’da açılacak Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak Fiat Viaggio, markanın sadece 1500 adet olan satışlarını 2014’te 300 bin adede çıkartma hedefiyle geliştirildi. ABD’de bu yılın başlarında tanıtılan Dodge Dart’ın ikizi olan ve Alfa Romeo Giulietta platformunu taşıyan Viaggio’nun (Yolculuk anlamındaymış), Çin’de “Fei Xiang” (Uçmak demekmiş) adıyla satılması bekleniyor.
Torino’daki Fiat Grubu Stil Merkezi’nce tasarlanan Viaggio, LED’li arka stop lambalarıyla dikkat çekerken, kaputunun altında 1.4 lt 120 HP ve 150 HP’lik iki farklı güçte benzinli motor seçeneği barındıracak. Viaggio’da 5 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzıman seçenekleri de olacak.

Haberin Devamı

En lüks DS’in lastik sesleri

Fransız üretici Citroen, premium markası DS için geliştireceği yeni lüks modellerin ipuçlarını, Pekin’deki Otomobil Fuarı için “Numero 9”da topladı. Konsept, bir yandan markanın hibrit teknolojisinin eriştiği son durumu gözler önüne sererken, diğer yandan da öncelikle Çin’de piyasaya sunulması beklenen yeni lüks DS modellerinin nasıl bir şey olacağına dair ipuçları verecek. Citroen, DS serisine bir kompakt sedan, bir SUV ve üst sınıf bir lüks sedan eklemeyi düşünüyor. Bu üçlünün piyasaya ilk çıkması beklenen üyesinin, lüks sedan sınıfındaki DS9 olması bekleniyor. 5 metreye yaklaşan uzunluğa sahip Numero9, plug-in yani prizden de şarj edilebilen hibrit sisteme sahip. 1.6 lt 225 HP’lik benzinli motor ve arka akslara bağlı 70 HP’lik elektrik motorla donatılmış araç, 50 km sadece elektrik motoruyla yol alabiliyor. 100 km’de 1.7 lt tüketen araç dört tekerlekten çekişli.