Merkez Sigortacılar, sigorta bilincinin artmasını istiyor

Sigortacılar, sigorta bilincinin artmasını istiyor

21.01.2020 - 12:14 | Son Güncellenme:

Sigortacılar, sigorta bilincinin artmasını istiyor

Sigortacılar, sigorta bilincinin artmasını istiyor

MERSİN, (DHA)- MERSİN'de Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 30 No'lu Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Meclis Üyeleri, ülke genelinde sigorta bilincinin artmasını istiyor.

Sektör sorunlarına dikkat çeken üyeler, sorunların çözümü adına neler yapılmasını beklediklerini anlattı. Sigortacılık sektörünün geniş bir yelpazede hizmet verdiğini dile getiren Meclis Üyesi Hatice Demirasal, özellikle son dönemlerde trafik ve kaskolarda ciddi azalmalar yaşandığına dikkat çekti. Ekonomideki durgunluğun sektörü yakından ilgilendirdiğini kaydeden Demirasal, otomotiv fiyatlarının çok yükseldiğini hatırlatıp halkın sigorta yaptırmayarak tasarruf etmeye çalıştığını anlattı. Bunun yanı sıra sağlık sigortalarında ise önemli bir artış yaşandığını bildiren Demirasal, “En küçük çaplı sigorta şirketleri dahi bu dönemde tamamlayıcı sağlık sigortaları konusunda yüzde 20’nin üzerinde büyüme gösterdi. Primlerin uygun olması nedeniyle insanların bu alana ilgisi gün geçtikçe artıyor” dedi. Mersin’de zaman zaman ciddi sel felaketleri yaşandığını da hatırlatan Demirasal, şirketlerin mutlaka işyeri sigortalarına önem vermesini beklediklerini belirtti. Demirasal, yapılacak küçük ödemelerin günü geldiğinde büyük felaketlerin önüne geçebileceğini vurguladı. Bazı işletmelerin ise sigorta noktasında bankaları tercih ettiğini kaydeden Demirasal, “Oysa bankalar tarafından yapılan poliçelerin büyük bölümünde eksik teminatlar ve yüzde 50 muafiyetler olduğunu görüyoruz. Bankaların amacı verdikleri krediyi sağlama almak ve kırtasiye anlamında kendi istediği evrakları tamamlamış olmak. Oysa yarın olabilecek hasarlar düşünülmüyor” dedi. Özellikle işverenlerin sigorta acenteleri ile çalışmalarını öneren Demirasal, sigorta acentelerinin 24 saat müşterisinin yanında olup, bir telefon kadar yakın olduğunu, bankaların ise muhatap süresinin mesai saatleriyle sınırlı olduğunu anlattı. “Örneğin gece saat 11-12’lerde bir mükellef acentesini çok rahat arayıp kaza mahalline davet edebilir ya da sorununu paylaşabilir ama bir banka poliçesine sahipse bunu yapma şansı yok” diyen Demirasal, “Diğer taraftan özellikle Mersin’deki işletmelerin Mersin’deki sigorta acenteleriyle çalışmasını tavsiye ederiz” dedi.

Meclis Üyesi Hüseyin Dinler ise özellikle işverenlerin sigorta konusunda daha hassas davranmasını beklediklerini anlattı. İşverenlerin bu alanda yalnızca Mersin değil Türkiye genelinde yeterli duyarlılığı göstermediğine değinen Dinler şunları söyledi:

“Birçok patron maalesef uzun vadeli kredilerle, çabalarla işyerini kurmaya çalışıyor. Ardından işyerini ayakta tutmak için dünya kadar kredi, faiz ödüyor ama birçoğunun sigorta poliçesinden haberi yok. Sigorta konusuna gelince işletmelerinin taşıdığı riskleri, üzerlerindeki maddi ve manevi yüklerin farkında bile değiller. Görmüyorlar. Sigorta şirketlerinin temsilcileri firma ile görüşmek istediğinde patronun görüşmesi yerine ilgili ilgisiz birçok kişi ile muhatap olmak durumunda kalıyor. O kişi de şirketin ihtiyaçlarını gözetmek yerine en uygun fiyata poliçe çıkartabilmeye odaklanıyor. Ne kadar ucuz bir poliçe üzerinde anlaşma yapılırsa patronun o kadar çok hoşuna gideceği düşünülüyor. Ardından da maddi değeri küçük olan bir teminat gün geliyor maddi değeri çok çok büyük zararlara yol açıyor. Bu nedenle bu noktada patronların bilinçli olması önemli. Ferdi kaza poliçeleri olsun işveren mali mesuliyet poliçeleri olsun küçük limitli ama teminatı geniş poliçelerdir. Patronlar bu konulara dikkat etmelidir.” Milyon değerindeki birçok fabrikanın, işletmenin bugün sigortasız olduğuna dikkat çeken Dinler, birçoğunun ise sigortalanma kriterlerine uymadığını, ancak bu kriterleri bilmedikleri için küçük dokunuşlarla sorunlarını çözebileceklerinin farkında olmadıklarını anlattı.

FOTOĞRAFLI