Gündem Yerli dizilerden 50 milyon dolar

Yerli dizilerden 50 milyon dolar

16.01.2011 - 02:02 | Son Güncellenme:

Deli Yürek’le başlayan Türk dizilerinin yurtdışına satışı geçtiğimiz yıl tavan yaptı. 20 ülkeye satılan Aşk-ı Memnu, Ezel, Ihlamurlar Altında ve Yaprak Dökümü gibi diziler 50 milyon doların üzerinde kazandırdı

Yerli dizilerden 50 milyon dolar

Aşk-ı Memnu, Ezel, Ihlamurlar Altında, Acı Hayat, Bir İstanbul Masalı, Yaprak Dökümü gibi Türkiye’de reyting rekorları kıran dizilerin de aralarında bulunduğu 70’den fazla Türk dizisi geçen yıl 20’nin üzerinde ülkeye ulaşarak 50 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştirdi.
Türk dizisi ihracatının yaklaşık yüzde 80’ini yapan Calinos Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Gülgen, ilk ihraç edilen dizinin Deli Yürek olduğunu belirterek, pazarı açan dizinin birçok ülkede izlenme rekoru kıran “Binbir Gece” olduğunu kaydetti.
Dizi ihracatının bölüm başına 30-50 dolarla başladığını anlatan Gülgen, “Bölüm başına ücretler yapım yılı ve ülkeye göre farklışmakla beraber şu anda 500 ile 20 bin dolar arasında değişiyor. En pahalı dizi Ezel. Kendi pazarımızda en popüler erkek oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ, kadın oyuncu Tuba Büyüküstün” dedi.

Bulgarlara Yaprak Dökümü
Ortadoğu’da yabancı programda Türk dizilerinin payının yüzde 60 olduğunu belirten Gülgen, “Ortadoğu’da 6-7 tanesi çok büyük grup olmak üzere 300’den fazla televizyon kanalı var ve Türk dizilerine inanılmaz talep gösteriyorlar” dedi. Ortadoğu’nun ardından Balkanlara açıldıklarını anlatan Gülgen, Bulgaristan’a 6 sene önce Kurtlar Vadisi dizini verdiklerini fakat tutmadığını söylerek şu bilgileri verdi:
“Bölgedeki pazarlama stratejimizi değiştirdik. Şu anda 30’dan fazla dizi satılıyor. Yaprak Dökümü’nün Bulgaristan’da prime time’da yüzde 60’dan fazla izlenme oranı var. Şimdi de Aşk-ı Memnu yayınlanacak. Makedonya, Bosna, Kosova, Arnavutluk’un ardından geçen yılın ortasında Yunanistan’a giriş yaptık. Yunanistan’da Gümüş, Dudaktan Kalbe ve Binbir Gece çok iyi iş yapıyor.”
Gençlik dizilerini pazarlamakta sıkıntı yaşadıklarını ifade eden Gülgen, ağır dramaların tuttuğunu, sitcomların izlenme şansı olmadığını söyledi.

Haberin Devamı

‘Erdoğan’ın popülerliği satışı kolaylaştırıyor’
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın popülaritesinden dolayı özellikle Ortadoğu’da masaya 1-0 galip oturduklarını kaydeden Gülgen, “Katar’da bir televizyon kanalına gittik. Başbakan’ın Davos’taki one minute olayından 1 ay sonraya denk geliyordu. Çalışanları ve sokaktaki insanlar onu sevdiklerini söylüyordu. Erdoğan’ın inanılmaz popülaritesi var, bu da bizim satışlarımızı ciddi manada kolaylaştırıyor” diye konuştu.