Strese neden olan birçok unsur vardır. Bunlar önemsenmediği ve dikkate alınmadığı zaman başka sıkıntılara da neden olabilmektedir. Yüzlerce hastalığın temel sebepleri arasında stres ve stresin verdiği hasar yatabilmektedir. 

Stresle nasıl savaşılır? 

Yüksek düzeyde stres yaşıyorsanız, hem duygusal hem de fiziksel sağlınıza zarar veriyor olabilirsiniz. Stres, hayattan aldığınız zevki azaltırken çeşitli sağlık sorunlarına da yol açabilir.

Hayatı planlayın

Zamanı iyi yönetin; eğer zamanınızı iyi yönetemiyorsanız bu çok fazla strese neden olabilir. Zaman yönetimi için çeşitli telefon uygulamaları ya da bir ajanda kullanabilirsiniz.

Kendinizi yıpratmayın

Günlük planınızı iyi yapın. Alacağınız uykuyu ve yapacağınız işleri doğru planlayın. Çoğu zaman plansız yaşamak kendinizi yıpratmanıza sebep olur.

Sorumluluğu devret

Evde, okulda ya da iş yerindeki tüm işleri kendiniz yapmak zorunda değilsiniz. Başkaları bu görevi yerine getirebiliyorsa neden izin vermiyorsunuz? Her işi yapma ya da denetleme arzusunu bırakın. İş bölümü yapmak stresle savaşmanın temel kurallarındadır. Unutmayın, kimse süper kahraman değildir ve herkesin sınırları vardır.

Uykunuzu düzenleyin 

Yeterli uyku aklınızı ve vücudunuzu besler. Düzensiz ve yetersiz uyku stresinizi artırarak doğru kararlar almanıza engel olabilir. Ayrıca gün içerisinde yaşanan yorgunluk, baş ağrıları ve odaklanma sorunlarının temel nedeni yeterince uyku alamamanızdır.

Sağlıklı beslenin

İyi beslenerek vücudunuzu stresle savaşmaya hazır hâle getirin ve yediğiniz şeylere dikkat edin. Düzenli olarak kahvaltı yapın ve bu öğünü asla atlamayın. Gün içerisinde düzenli ve dengeli beslenmeye özen gösterin.

Hayır demeyi öğrenin

"Hayır" demeyi öğrenin. Sınırlarınızı koruyun ve kim olursa olsun bu sınırlara müdahale etmesine izin vermeyin. Bugün hayır diyemeyip kabul ettiğiniz şeyler size pişmanlık ve stres olarak geri dönecektir. Zamanında ve yerinde hayır demeyi alışkanlık hâline getirin.