Ekonomi Yurtdışında 40 mağaza açacak

Yurtdışında 40 mağaza açacak

21.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

İnci Deri, yurtdışında mağaza atağına kalktı. Şu anda ülke dışında 5 mağazası var. 5 yılda 40’a çıkartmayı hedefliyor

Yurtdışında  40 mağaza açacak

Ayakkabı perakendesinde 100’üncü yılını geride bırakan İnci Deri, yurtdışında mağazalaşma atağına kalktı. Yurtiçinde 100, yurtdışında 5 mağazası bulunan marka, 5 yıl içinde yurtdışı mağaza sayısını 40’a çıkaracak.

İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, geçen yılı 220 milyon TL ciro ve 1.8 milyonluk satış adediyle kapattıklarını söyledi. Geçen yıl 6 ilde 10 mağaza açtıklarını belirten Kızıltaş, “Bu yıl da ilk üç ayda 3 mağaza açacağız. Ayrıca kriz fırsattır diyerek varlığımızın olmadığı lokasyonları da hedefliyoruz. Yıl genelinde hedefimiz 10 mağaza açmak. Ayrıca ciro kar oranı tutmayan birkaç mağazamızı da kapatabiliriz. Büyüme odağımız verimlilik yönünde olacak” dedi.

Yurtdışında Kıbrıs’ta 3, Türkmenistan ve Kosova’da birer mağazaları ve Nahçıvan’daki satış noktalarıyla birlikte toplamda 5 mağaza ve 700 metrekarelik satış alanları olduğu bilgisini paylaşan Kızıltaş, “Geçen yıl Turquality programına dahil olduk. Yurtdışında mağazalaşma atağımız sürecek. İki yılda 20, 5 yılda 40 mağaza hedefimiz var. İran pazarıyla imza aşamasındayız.

Eğer hedeflerimiz tutarsa kısa sürede sadece İran’da bu kadar mağaza sayısına ulaşabiliriz. Fas ve Tunus odaklıyız. Doğu Avrupa, Körfez ve Türki Türki Cumhuriyetler de hedeflerimiz arasında” diye konuştu.

Yüzde 7 büyüme

Kızıltaş, 2016’yı 2 milyon TL’lik ihracatla kapattıklarını, 2017’de ihracatta yüzde 100 büyüme hedeflediklerini aktardı. Kızıltaş, perakende sektöründe 2017 için yüzde 7 büyüme beklendiğini de anımsatarak, şartlar bu şekilde devam ederse firma olarak bu oranın üzerinde büyüyeceklerini de kaydetti.

Haberin Devamı

e-ticarete yükleniyor

Kızıltaş, e-ticaret yatırımlarıyla ilgili şunları söyledi: “2016 yılının başından beri e-ticaret yatırımlarına ağırlık veriyoruz. İncideri.com, geçen yılı yüzde 100 büyüme ile kapattı. Bu rakam daha da yükselecek. İnternet mağazamızın toplam cirodaki payını da yüzde 2’den yüzde 5.5’e çıkartmayı hedefliyoruz. Mobil aplikasyonumuz da satış için aktif hale gelecek.”