Ekonomi Yurtdışında atakta hedefi 260 milyon TL

Yurtdışında atakta hedefi 260 milyon TL

15.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de 100’üncü yılını kutlamaya hazırlanan efsane tekstil markası Karaca, yurtdışında mağazalaşma atağına kalkacak.

Yurtdışında atakta hedefi 260 milyon TL

1917 yılında kurulan marka eski sahibi Hayrettin Karaca’yla tanınıyordu. 2005 yılında ise Narin Tekstil Grubu’na satıldı.
Şu anda Türkiye genelinde 110 mağazası bulunuyor. Karaca İcra Kurulu Başkanı Cüneyt Güneş, markayı Tekfen Grubu’ndan satın aldıktan sonra büyüme atağı başlattıklarını belirterek, “Bugün 110 mağazaya ulaştık. Boyner’lerde de 85 kornerımız var. Yeni projelerle de ilgileniyoruz ancak ülkedeki konjonktürden dolayı temkinli ilerliyoruz. Yurtiçi yanında yurtdışında büyümek için çalışıyoruz. İtalyan tasarımcılarla çalışıyoruz ve yılda 2 milyon adetlik üretim yapıyoruz” dedi.
Yurtdışında bayiler aracılığıyla 10 tane mağaza sayısına ulaştıklarını dile getiren Güneş, “Kıbrıs, Azerbaycan, Norveç ve Güney Afrika’da mağazalarımız var. İran’da anlaşmamızı yaptık. İran’da beş yıl içinde 20 tane mağaza hedefimiz var. İlk mağazayı ekimde açıyoruz. Kosova, Sırbistan gibi ülkelerden talep geliyor. Pek çok farklı ülkede irtibatımız ve genişleme planımız var” diye konuştu.
Kadın odağında
Hayrettin Karaca yönetimindeki marka, 1970’li yıllarda da bütün dünyada satılıyordu. Türkiye’den çıkan ve beş kıtada satılan ilk Türk sanayi ürünlerinden biri olmuştu. Şimdi de geçmiş günlerine dönmek için çalışıyor.
Güneş, Türkiye’de de yeni mağaza planları olduğunu ancak şu anda nicelikten çok nitelik konusunda gelişmeyi düşündüklerini kaydetti. Cüneyt Güneş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Asıl hedeflediğimiz nitelik büyümesi. Mağaza adetiyle büyüme tek başına olmaz. Türk perakendesinde genel olarak nitelik bozukluğu var. Kurallarına göre oynamalıyız.”
Erkek ağırlıklı bir marka olarak görülmekle beraber kadında da iddialı olduklarını vurgulayan Güneş, şunları söyledi:
“Kadınla ilgili kendimizi daha iyi anlatmamız gerekiyor. Kadına ağırlık vermeye başladık. Karaca’nın eski müşteri kitlesinin çoğunluğu kadınlardan oluşuyor. Geçmişten gelen kadın kökümüz var.
İlk yatırımı kadına yapacağız. Şu anda 110 mağazamızın yüzde 70’i kadın erkek karışık, yüzde 30’unda ise kadın yok. Biraz erkek ağırlıklı bir marka olarak algılanıyoruz. Bu algıyı kırmamız gerekiyor. Toss markasıyla da genç erkek giyimine girdik. O taraf da başarılı gidiyor.”
Karlılığını yükseltti
Cüneyt Güneş, 2016 yılı hedeflerine de değinerek, Türkiye’nin ilk 500 firması arasına girmeyi hedeflediklerini ancak bu yıl ülkede yaşanan zorlukların kendilerini biraz etkilediğini belirtti. Güneş, “Ancak her şeye karşın karlılığımızı bir önceki yıla göre yükselttik. 2017 yılı için 260 milyon TL ciro hedefimiz var. Bu yılı da buna yakın bir ciroyla kapatmak istiyoruz” bilgisini verdi.