EkonomiRSS
30.04.2012 - 02:30

Zenginlik ve refah yaratmak nasıl öğrenilir?

Sitene Ekle
Markalar trendler  |  Fatoş Karahasan fatos.karahasan@milliyet.com.tr Tüm Yazıları »

Dünyanın en önemli üniversitelerinden MIT’nin (Massachusetts  Institute of Technology) rakamlarına bakılacak olursa girişimcilik ve inovasyon yaygın olarak öğretilebilen disiplinler. Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi’nin, MIT Sloan School of Management ile işbirliği çerçevesinde, MIT’de eğitim gören SU Executive MBA programı öğrencileriyle birlikte, MIT kültürünü yakından tanıma fırsatı buldum.
1861’de kurulan MIT bir girişimcilik fabrikası durumunda. Yılda 350 milyon dolar bağış topluyor. Araştırma bütçesi 2 milyar dolar. Her yıl öğrenciler tarafından 600 yeni şirket başlatılıyor. Martin Trust Center for MIT Entrepreneurship Genel Müdürü Bill Aulet, ABD’deki bütün büyümenin inovasyonlara bağlı olduğunun altını çizerek, “Eğer bir şirket yeni değer yaratan buluşlar yapamıyorsa, yok olmaya mahkumdur” diyor. 2009’da yapılan bir araştırmaya göre, MIT mezunları tam 26 bin şirket kurmuş. 3.3 milyon kişiye imkân sağlayan bu şirketler yılda 2 trilyon dolarlık bir gelir elde ediyor. Eğer MIT mezunlarının şirketleri birleşerek bağımsız bir ekonomi oluştursalardı, Dünyanın 11’inci büyük ekonomisini yaratabilirlerdi. Özetle, zenginlik ve refah yaratmak öğretilebiliyor. Bunun için önce sistemli bir biçimde eğitim almak, hatadan korkmadan, akıllı adımlar
atmak gerekli.


Bill Aulet

İnovasyon için ipuçları

Martin Trust Center for MIT Entrepreneurship Genel Müdürü Bill Aulet’in dersinde üzerinde durduğu iki noktayı inovasyon kültürünü yaygınlaştırmak isteyen tüm şirketler için
aşağıda sunuyorum:
l İnovasyonun doğası:
Tüm girişimlerin başarıyla sonuçlanmadığını unutmamak gerek. Bill Aulet, bu konuda bazı önemli noktalara dikkat çekiyor:
1.  İnovasyonların çoğu başarısızlıkla sona erer.
2. Çalışmayabilirler. 3. İhtiyaç olmayabilir. 4. Sunulan bir değer önermesi olmayabilir.
5. Hedef kitle benimsemeyebilir.
6. Uygulamada riskler olabilir.
l İnovasyonun evreleri:
Her proje öncesinde aşağıdaki basit ama çok önemli sorular üzerinde uzun uzun düşünmek gerekiyor.
1. Çalışıyor mu? 2. Üretilebilir mi? 3. Ortada bir ihtiyaç
var mı? 4. Pazar ne kadar büyük? 5. Kabul görür mü?
6. Verimli bir biçimde uygulanabilir mi?


Fatoş Karahasan, Leon Sandler

Hatalarınızı sevmeyi öğrenin

MIT’nin Teknolojik İnovasyon için kurduğu Deshpande Center, öğrencilere teorileri uygulama fırsatı sunuyor. MIT laboratuvarlarında yaratılan teknolojik çözümleri hayata geçiren Deshpande, mezunlardan ve devletten aldığı bağışlarla ayakta duruyor. Merkezin Executive Director’u Leon Sandler’ı, Sabancı Üniversitesi Executive MBA programı öğrencilerine yaptığı sunumda izledim. Sandler konuşmasında “Risk is OK” cümlesini pek çok kez tekrarladı. MIT, öğrencilerine cesur olmayı, hata yapmaktan korkmamayı öğretiyor. Merkez, 10 yıl önce kurulmuş. Bu arada, 500 teklif sunulmuş. 90’ı aşkın proje gerçekleşmiş. 11 milyon dolar bağış elde etmiş. Deshpande’de, MIT öğrenci ve eğitim kadrosundan oluşan 300 kişi ve 100 civarında gönüllü çalışıyor. Bugüne kadar, sunulan fikirlerden toplamda 400 kişinin çalıştığı 26 yeni şirket ve 350 milyon dolarlık sermaye yaratılmış.


Sabancı Üniversitesi Executive MBA Akademik Direktörü
Mahmut Bayazıt, Profesör Fiona Murray’le birlikte.

Başarısızlıktan korkmayın...

MIT Sloan School of Management öğretim üyelerinden Profesör Fiona Murray, ekonomik büyümeyi inovasyonların sağladığına dikkat çekerek, mevcut işi daha iyi yapmaya odaklanmanın yeterli olmadığını vurguluyor.
Murray’e göre, başarı için “Innovation-Driven Entrepreneurial Ecosystem” (İnovasyon temelli girişimci eko-sistem) gerekiyor. Fikirlerin doğmasına, tartışılmasına ve uygulanmasına izin veren bir ortam yaratmayan kuruluşların, rekabet şansı düşük oluyor. Fiona Murray, pek çok yatırımcının teknolojiye âşık olduğunu, müşteri ihtiyaçlarını gözden kaçırdığını belirtiyor. Murray, şirketlerin üniversitelerle birlikte çalışmasının çok önemli olduğunu hatırlatarak, girişimcilere yandaki noktalara dikkat etmelerini tavsiye ediyor;

GİRİŞİMCİLİK FORMÜLÜ
1. Sistemli bir biçimde fırsatlar aramak. 2. Öne çıkan ilk fırsata odaklanmadan, potansiyeli dikkatli biçimde değerlendirmek. 3. Eldeki kaynaklardan bağımsız olarak fikir çerçevesinde bir strateji ve ekip oluşturmak. 4. Farklı bileşimleri denemeye hazır olmak. 5. Başarısızlığa dayanıklı olmak. 6. Denemek, yanılmak, hatalardan ders almak. 7. Hızla ilerlemeyi başarmak.

 


Yazarlarda Ara
Bul
Türk Sinemasının "Çirkin Kral" ı hangisidir?
©Copyright 2012 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.