Tatil Zeugma'nın parçası Türkiye'ye getiriliyor

Zeugma'nın parçası Türkiye'ye getiriliyor

20.11.2018 - 17:27 | Son Güncellenme:

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy: "ABD'de Ohio Bowling Green State Üniversitesinde bulunan Zeugma Çingene Kızı mozaiği parçaları 26 Kasım gibi THY uçağı ile inşallah bir terslik çıkmazsa, bütün protokoller, herşey imzalandı, mozaikler ülkemize getirilecek." dedi.

Zeugmanın parçası Türkiyeye getiriliyor

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, ABD'de Ohio Bowling Green State Üniversitesinde bulunan Zeugma Çingene Kızı mozaiği parçalarının Gaziantep'e getirileceğine ilişkin "26 Kasım gibi THY uçağı ile inşallah bir terslik çıkmazsa, bütün protokoller, herşey imzalandı, mozaikler ülkemize getirilecek." bilgisini paylaştı.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, bakanlığı ve ilgili kurumlarının 2019 yılı bütçesinin sunumunu yapan Ersoy, turizmde yaşanan olumsuzlukların devletin gayreti ve sektörün özverili çabalarıyla geride kaldığını vurguladı.

Seyahat acentelerine uçuş ve kruvaziyer desteği kapsamında 2019 yılı bütçesinde 943 milyon lira ödenek ayrıldığını bildiren Bakan Ersoy, "Türkiye'yi dünya turizminin merkezi haline getirmek, ülkemize gelen misafirlerimizin her birini gönüllü turizm elçisi olarak uğurlamak tamamıyla bizim elimizdedir. Önümüzdeki dönem kamu, özel sektör ve halkımızla birlikte turizmde yepyeni bir 'Türkiye öyküsü' yazacağız." ifadelerini kullandı.

Turizmde pazar payını artırmak ve Türkiye için en doğru algıyı oluşturmak açısından tanıtma faaliyetlerinin önemine dikkati çeken Ersoy, "Turizmde Türkiye markasının yeniden yapılandırılması hususu 2019 tanıtım faaliyetlerimizin odak noktası olacaktır. Teknolojiyi en etkin şekilde kullanıp, yeni iletişim araçlarını da daha dikkate alarak veriye dayalı bir yeni tanıtım stratejisi uygulayacağız." dedi.

Bakan Ersoy, 4 yıl önce global düzeyde başlatılan "Turkey Home" kampanyası çerçevesinde kurgulanan algı yönetimi stratejisinin bu yıl da çeşitlendirilerek sürdürüldüğünü aktararak, kampanya kapsamında sosyal medya takipçi sayısının 7 milyona ulaştığını ve Türkiye'nin bu sayıyla dünyada dijital/sosyal platformlarda turizm tanıtımı yapan organizasyonlar arasında 4. sıraya yerleştiğini bildirdi.