Zeynep Bastık gerçekten yeni neslin Sezen Aksu'su mu ?

Zeynep Bastık... Hiç şüphesiz son zamanların en çok dinlenen, en çok konuşulan ve hakkında en çok iyi yorum yapılan kadın solisti. Harbiye Konseri tecrübesi sonrasında ise ister istemez "Sezen Aksu'nun veliahtı" yorumları yapılmaya başlandı. Peki bu yorumlar ne kadar doğru?

Zeynep Bastık gerçekten yeni neslin Sezen Aksu'su mu ?

Müzik kariyeri Murat Dalkılıç’ın 'Lüzümsuz Savaş' şarkısında yaptığı vokalistlikle başladı Zeynep Bastık'ın. Daha doğrusu bizim onu ilk görüşümüz böyle oldu. Siyah, bunaltıcı bir klipte karanlık bir Zeynep Bastık... Şimdiki halinden epey uzak. Daha sonraları çıkardığı 'Fırça' ve 'Şahaneyim' şarkıları da belli bir kesim tarafından sevilse de şu anki ulaştığı başarının yanına bile yaklaşamadı bu şarkılar. 

Fikir basitti

Bu 'yarı ünlü olmak' ona yetmemiş olacak ki adeta ünlüler geçidi olan YouTube’a milyonlarca insanın yaptığı gibi cover şarkılar söyleyip akustik videolar atmaya başladı. Aslında fikir basitti, uygulama şekli sıradandı. Tutması için ya da daha doğrusu bu olayın Zeynep Bastık adını bir stara döndürmesi için hiçbir neden yoktu. 

'Felaket' oldu

 

 

Fakat önemli olanın sıfırdan bir fikir üretmek yerine o fikri iyi uygulamak, kaliteli bir şekilde sunmak olduğunu fark etmiş olacak ki. Aşırı sıcak bir ambiyans, güzel bir orkestra ve doğru şarkı seçimleriyle başladı YouTube serüvenine. Ve bomba geldi: 'Felaket'... Ezhel'in bu şarkısı, Zeynep Bastık'ın elinde öyle bir değerlendi ki şarkı orjinal halinden daha çok onun cover videosunda dinlendi, şarkı günlerce trend videolardan inmedi ve Zeynep Bastık’la birçok insanın tanışmasına vesile oldu.

Akustik videolar gün geçtikçe daha çok dinlendi, Zeynep Bastık ise cool hallerinden, sakin sakin, aşırıya kaçmadan en doğal haliyle şarkılara yeninden can vermekten uzaklaşmadı ve YouTube’un, Spotify’ın en azından bu yıl için en çok dinlenen kadın solisti oldu.

Üstüne bir de 'Harbiye' yapmasın mıydı? Yapmak en çok onun hakkıydı. O abartılı sahne şovları, playback ve elektronik seslerden bıkmış dinleyicisine özlediği Harbiye ortamını sunmak için kaptı kahverengi koltuğunu, kurdu ev ambiyansında sahnesini, başladılar hep bir ağızdan o zaten muhteşem olan ama onun sesi değince daha da bir anlam kazanan şarkıları söylemeye. Harbiye uzun zaman sonra bu kadar dolu ve mutluydu.

Yeni neslin Sezen'i mi?

 

 

Her şey iyi hoş da gereksiz bir kıyaslamaya sokuldu bu konser. Zeynep Bastık bu neslin Sezen’i mi? Harbiye tadını Sezen’den sonra bize o hatırlatsa da, cool halleri biraz benzese de Zeynep Bastık’ın yolu Sezen Aksu’ya hiç benzemiyor. Bir kere Sezen hiçbir kimseye ihtiyacı olmayan bir müzik fabrikası birçoğunun aksine gerçekten “Sanatçı”. Yüzlerce albüme tek başına hayat vermiş, kendiyle birlikte ürettiği şarkılarla onlarca kişiyi de müzikte bir yerlere getirmiş bir sanatçı.

Şarkı coverlamak ile Sezen Aksu’yu yan yana getirmek bile hata. Ama yolun nereye gideceği bilinmez belki Zeynep Bastık da süreç içinde kendinden bir şeyler barındıran ve zor da olsa Sezen şarkıları kadar kült şarkılar yapar ve işte ancak o zaman yeni neslin Sezen’i olur...

Bu makaleye ifade bırak