Sabah uyandığınızda, ne kadar sıklıkla o günün stresli geçmesini diliyorsunuz?

Kendinize yukarıdaki soruyu sorun ve yanıtını vermeden hayatınızdaki yansımasına bakın. 

Hiç kimse sabah uyandığında gününün stresli geçmesini istemez. Fakat yine de gün ve gün, an ve an stresi deneyimler. Madem böyle bir niyetimiz yok. O zaman neden stresi deneyimliyoruz.? 

Çünkü çoğu zaman gerçekte neler olduğu ile ne yaptığımızın farkında değiliz. Yaşadığımız anda kalmak yerine o anın bize neler vereceğine odaklanıyoruz. Kısaca geleceği kontrol etmeye ve geçmişteki acıyı çekmemeye çalışıyoruz. Bu yüzden de bir türlü sevemiyor, affedemiyor, hayattan tat alamıyor, sürekli bir şeylere tutunuyoruz.  Tutunduklarımız, tutunduğumuz andaki haliyle kalsalar iyi, onlar da değişip dönüşüyor. Aynı şekilde biz de değişiyoruz. 

Zihnin bir sürü hali var. Bu hallerin bazıları, öfkeli, nefret yüklü, korku, şefkat ve sevgi dolu, neşe. Bu halleri hayatımızda zaman zaman deneyimlesek de sürekli olarak hayatımızda tutamıyoruz. Düşündüğünüzün aksine zihni kontrol edemiyorsunuz. İsterseniz şu an bu yazdıklarımın doğru olduğunu bir dakikalık bir çalışma süresince ispat edebilirim. 


Şimdi saatinizi 60 saniye yani bir dakikaya kurun. 60 saniye boyunca başka bir şey düşünmeden tek bir kelimeye odaklanın

-       Nasıl? Dikkatinizi kelimeye verebildiniz mi?

-       Neden bunu yapıyorum ya da bunun amacı nedir? Şeklinde kendinizi sorguladığınız oldu mu?

-       Dikkatini verme konusunda zihninizde tartıştınız mı?

-       Kelimenin kendisi seni başka kelimelere götürdü mü?

60 saniye boyunca tek kelimeye odaklanamadıysanız çok üzülmeyin. Normalsiniz. Herkes sizin gibi. Zihni kontrol ettiğinizi düşünüyorsunuz. Fakat bu mümkün değil. Bilim adamları  uyanık kaldığımız zamanın yarısında dikkatimiz dağıldığını söylüyorlar. Uyanık olduğumuz zamanın yarısında dikkatimiz dağılıyorsa günümüzü ne kadar verimli geçirdiğimizi artık siz tahmin edin. Bu şekilde insanlarla birlikte olduğumuzda onlara nasıl bir katkıda bulunabiliriz ki? ya da hayatımız bundan nasıl etkilenir?  

Bu sorulara verdiğiniz yanıtlar moralinizi hiç bozmasın. Çözüm çok basit. Hemen meditasyona başlayın.  Meditasyonu günlük alışkanlıklarınız arasına aldığınızda belli bir süre sonra kolayca pozitif konsantrasyon geliştirebilirsiniz. 

Her Daim Sevgi ve Işıkla

 

Sibel KAVUNOĞLU  

Kaynak: Dance with the life. P Moffit