SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

VEGAN YAŞAM TARZI ÜZERİNE

.

ABONE OL
Milliyet Haber

Pandemi kelimesiyle artık yazıya başlamak istemiyorum. Onun için yazıma insanların gün geçtikçe yiyecekleri ve içecekleri gıdaları eskisinden daha dikkatli ve özenli seçimleriyle başlıyorum. Son bir yıldır diyet uzmanlarının, bu konuda makale yazan hekimlerin yazıları daha çok okunuyor.
Türkiye’nin önemli yiyecek-içecek büyük marketlerinden Metro’nun satın alma direktörü Deniz Alkaç’ın da talebin bu konuda yarı yarıyadan fazla bir artış gösterdiğini söylemesi dikkatimi çekti. Birçok evde kullanılan sos piyasasına, vegan ürünler, şekersiz ürünler ve şekersiz soslar girmeye başladı. Bugün bu iki konuyu biraz daha derinden işleyeceğiz.

Bitki bazlı beslenme

Dünya nüfusu hızla artarken, sürdürülebilirlik konusu da vizyon sahibi işletme ve markaların merceği altına girdi. Metro Türkiye, bu kapsamda 2021 yılı sonuna kadar tüm kategorilerinde vegan ürün bulundurmayı hedeflediğini açıkladı.
Aslında vegan beslenme konusu son yıllarda revaçta... Mekanlar da menülerinde bu tarz ürünlere yer vermeye başladı. Bu durumun altında hayvanların korunması, çevresel hassasiyetler ve bitki bazlı proteinlerin üretiminde, hayvansal proteinlerin üretimine oranla daha az kaynak kullanılması sebepleri yatıyor.
Metro Türkiye ise yelpazesini geniş tutmuş. Kendi markası Metro Chef’in yanı sıra bitki bazlı hamburger köfte, vegan sucuk ve vegan peynirler gıda seçenekleri arasında... Tüm bunların yanında bitki bazlı-vegan beslenme ve yaşam tarzına dair bilgilerle tarifler, uzman desteğiyle özel bir katalogda müşterilere sunuluyor.

Üç ayda artan talep

Yazımın başında da belirttiğim gibi muazzam bir talep söz konusu.
Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Deniz Alkaç, konuyla ilgili şunları söyledi: “Son üç aylık satışlarımızı değerlendirdiğimizde, yaz dönemine göre bitki bazlı ve vegan grubunda yer alan ürünlerimize talebin yüzde 72 oranında artığını görüyoruz.
Müşterilerimizin ürün tercihlerini, sürdürülebilirlik alanındaki hedeflerimizi ve doğal kaynakların kullanım durumunu değerlendirerek yola çıktık. 30 yıllık iş ortağımız Horeca da ürün çeşitliliği sunuyor, Gastronometro’daki şeflerimizleyse reçeteler oluşturuyoruz.”

Chef Seaons rüzgarı

Dubai Dünya Ticaret Merkezi’nde geçtiğimiz hafta uluslararası alanda öneme sahip Gulfood Fuarı gerçekleşti. 160’dan fazla küresel pazardan 3 binden fazla ziyaretçiye kapılarını açan etkinlikte Chef Seasons, tuzlu çeşnileri, şekersiz BBQ, makarna, vegan, süper food, şekersiz ve tuzsuz acı sosları genellikle Körfez ülkeleri, Güney Asya, Afrika ve Avrupa’dan ziyaretçilerle buluşturdu.
Chef Seasons tarafından geliştirilen ve adını Nusret Gökçe’nin tuz serpme hareketinden alarak Türkiye’den dünyaya ihraç edilen #saltbae de tuz, çeşni, baharat karışımları ve soslarıyla fuarın en çok ilgi gören ürünleri arasında yer aldı.

Bol bereketli günlere TRiLYE! 

Bu yıl baharın müjdecisi cemreler değil; kademeli normalleşme sürecinde alınan kararlar oldu. Geçtiğimiz hafta yazımın başlığında ‘Müjdelerle Dolu Günlere Doğru...’ demiştim ve çok geçmeden müjdeli haberleri aldık.
Sevgili dostum Süreyya Üzmez’in sahibi olduğu Trilye Restaurant’ın “Kapılarımızı yeniden açıyoruz!” notu, kendisini ne kadar sevindirdiyse beni de bir o kadar mutlu etti. Ankara’mızda yer alan mekan artık haftanın her günü saat 19.00’a kadar servis verecek. Ayrıca gel-al ve paket servisleri devam ediyor.
Bu normalleşmenin sürmesi için lütfen maske, mesafe ve hijyene dikkat etmeyi sürdürelim diyerek bitiriyorum yazımı.

 

Yazarın Diğer Yazıları

  1. KORONAVİRÜS VE 11 AYIN SULTANI
  2. TARİHİ BEYOĞLU ÇİKOLATA VE KAHVE
  3. Daha iyi olacağız
  4. SALGINDA ÜÇÜNCÜ DALGA VE DİRENCİ AZALAN BİZLER
  5. DOYA DOYA KAHVALTI
  6. HATAY’DAN KAMBOÇYA’YA
  7. VEGAN YAŞAM TARZI ÜZERİNE
  8. MÜJDELERLE DOLU GÜNLERE DOĞRU...
  9. RESTORANLARIN PANDEMİ METODU
  10. FINE-DINING’DEN PAN-DINING’E...

© Copyright 2021

Milliyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.