Ege Dünyanın konuştuğu marka Kelim Jewelry Turkey

Dünyanın konuştuğu marka Kelim Jewelry Turkey

22.10.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

İsviçre’de 1992 yılında kurulan Kelim Jewelry Turkey Avrupalı ve Amerikalı kadınların ardından kasım ayında Türk kadınlarıyla da buluşacak

Dünyanın konuştuğu marka Kelim Jewelry Turkey

Kadınların vazgeçilmezi takılar için Türkiye yepyeni bir marka Kelim Jewelry Turkey’e kavuşuyor. El yapımı ve sınırlı adet üretilen takılar, hem Avrupalı hem de Amerikalı kadınları süsleyen Kelim Jewelry Turkey, artık Türk kadınlarıyla da buluşuyor. Temelleri 1992 yılında İsviçre’de atılan ve daha sonra dünyada 30’dan fazla ihraç edilen Türk markası Kelim Jewelry Turkey, kasım ayında Türkiye’ye giriş yapıyor. www.kelimjewelryturkey.com internet adresi üzerinden satışa sunulacak Kelim Jewelry Turkey markasının detaylarının markanın kurucusu ve baş tasarımcısı Gültekin Şartekin anlattı.

Haberin Devamı

- Kelim Jewelry nasıl kuruldu?

Kelim Jewelery, İsviçre’de 1992 yılında markamızın birinci kuşak temsilcisi Halil Şartekin tarafından kuruldu. Önceleri İsviçre’ye Türkiye’ye özgü el örmesi halı, kilim satışı yapan amcam daha sonra geleneksel dokunuşlara sahip gümüş tasarımları İsviçreli kadınlarla buluşturmaya başladı. Daha sonra İsviçre’deki uluslararası fuarlara katılımla dünya pazarlarına açıldık. Akabinde de kendi atölyemizi açıp benim de işlere dahil olmamla birlikte kendi tasarımlarımızı yansıtmaya karar verdik. Bugün ürünlerimiz başta Almanya, Fransa, İngiltere ve Amerika olmak üzere pek çok yerde satışı gerçekleşiyor ve aynı zamanda dünyanın bütün mücevherat fuarlarında yer alıyoruz.

- Ürünlerinizi kullananlar arasında bizlerin de bildiği isimler var mı?

Haberin Devamı

Birçok ünlü isimle çalışıyoruz. Bazılarının isimlerini ne yazık ki yapmış olduğumuz anlaşmalardan dolayı tam olarak söyleyemesek de Almanya eski dışişleri bakanından İngiliz Kraliyet ailesinin üyesi ve Cambridge Düşesi Kate Middleton’a kadar pek çok isim Kelim Jewelry Turkey markasının müşterileri arasında bulunuyor.

Özel hissediyorlar

- Dünyanın pek çok ülkesine ihracat gerçekleştiriyorsunuz. Peki, hangi ülke hangi modeli tercih ediyor?

Kültürler arası değişkenlik elbette tercihleri de değiştiriyor, aynı ülkede bile. Almanya’da genellikle düz, sade ve şık, mat takılar beğeniliyor. Gündelik hayatta kullanılabilir fazla gösterişli olmayan modelleri tercih ediyorlar. Almanya’nın doğusu ile batısı arasında da farklı beğeniler oluyor. Doğu kısmında geometrik şekillere daha fazla ilgi duyulurken, batı kısmında da daha doğa temalı çiçek, yaprak gibi modelleri beğeniyorlar. İngiltere’de Hintli, Pakistanlı gibi daha Asyalıların yaşadığı yerlerde gümüşten ziyade gümüş üstüne altın kaplamalı modeller seçiliyor. Ama Londra, Manchester gibi daha turistik ve büyükşehirlerde, mat ve parlak olarak çift renkli ürünler revaçta. Amerika’da ağır ve büyük motifleri beğeniyorlar. Fransa’da da geometrik modeller seviliyor.

- Aynı zamanda markanın baş tasarımcısısınız da. Tasarımlarınızda nelerden ilham alıyorsunuz?

Haberin Devamı

Genellikle bir şeyi tasarlamadan önce kendi özüme dönerim. Ansızın mistik duyguların kapısı aralanır kendi içsel yolculuklarıma çıkarım. Bazen ilham kaynağım çocukluk arkadaşlarım, dostlarım bazen de hayal dünyamın bana yaşattığı filmler olur. Kurduğum hayalleri hemen bir kağıda çizerim ve ertesi gün soluğu atölyede alıp üretmeye başlarım. Çok niş bir markayız. Yılda sadece bin 500 adetlik üretim gerçekleştiriyoruz ve her biri el emeği. Bir tasarımı hayata geçirmek bazen haftalarımızı alabiliyor. Müşterilerimiz markamızda kendilerini özel hissediyor. Amacımız onların biricik olmalarını hissettirmek.

Dünyanın konuştuğu marka Kelim Jewelry Turkey
‘Eğitimli, nitelikli insan az’

- Kelim Jewelry Turkey, artık bir dünya markası. Markalaşmak için neler söylersiniz?

Şahsi fikrim, henüz yerelden çıkıp global bir bakış açısıyla değerlendiremiyoruz. Sadece kendi kültür ve değer yargılarımızla ve bize yakın olan coğrafya ve kültürlerle iletişim içindeyiz hem üretim kapasitesi hem de marka yönetimi anlamında. Türkiye’deki pek çok firma, Amerika’daki, Almanya’daki, Fransa’daki, İngiltere’deki bir insanın beğeni ve isteklerini göz önüne koyup o bakış açısıyla düşünüp onlara hitap eden ürünler ve tasarımlar yapmıyor. Kendi görüş ve hayatta bakışlarına göre hareket ediyorlar. Dolayısıyla da yurtdışı fuarlarına katılan firmalarda genellikle orada yaşayan Türk halka hitap ediyor ve yerel kalıyor. Bir Amerikalı, Alman, İngiliz tercih etmiyor ürünleri. Biz bu konuda çok güzel tepkiler alıyoruz, zaten müşterilerinizin yüzde 99’u yabancı. Bizi bir dünya markası olarak görüyorlar. Türkiye’de potansiyel var ama eğitimli ve nitelikli insan, yetiştirilmiş insan kalitemiz az.

Haberin Devamı

- Son dönemin revaç ürünleri neler?

Yaka iğnesi trendi devam ediyor. Bunun yanında zincirli uzun kolyeler, çoklu iki kolye görünümlü modeller, altın kaplamalı gümüş modeller ve bizim trend ürünümüz fular kolyeler çok revaçta.

- Takıların uzun ömürlü olması için nelere dikkat etmek gerekiyor?

Özellikle gümüş takılar, terlemeye ve deniz suyuna hassastır. Bu takılarınızı kullandıktan sonra hafif nemli bezle silip öyle kutusuna koymalısınız. Kutuya koymalısınız ki takı havayla temas etmeyerek oksitlenmeye ve kararmaya maruz kalmasın. Gümüş takıyı kutuya koyarak saklamak, kararmasını geciktirir.