Geri Dön

İlkbaharı sağlıklı geçirmenin yolları

Kronik yorgunluktan depresyona, enfeksiyonlardan alerjik reaksiyona pek çok hastalığı beraberinde getiren ilkbahar aylarını sağlıklı geçirmek için vitamin ve mineral desteğine ihtiyacımız var!

İlkbaharı sağlıklı geçirmenin yolları

Hastalık yapan mikroplar, ilkbaharda doğada daha kolay yayılıyor. Bu dönemde bağışıklık sistemi de zayıfladıysa; grip, nezle, soğuk algınlığı, migren ve alerjik hastalıklar artıyor. Uzmanlar, ilkbaharı sağlıklı geçirmenin en önemli yolunun, bağışıklık sistemini güçlendirmekten geçtiğini söylüyor. Böylece vücut, enfeksiyonlara ve dış uyaranlara karşı dirençli hale geliyor.

Memorial Antalya Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü’nden Uz. Dr. Tülay Kadıoğlu, ilkbahar hastalıklarını sıraladı ve dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

Kıyafet seçimine dikkat edin: Değişken hava durumundan dolayı kıyafet seçimininde özenli davranın. Terletecek kıyafetlerden uzak durun, sıcak görünen havalara aldanarak da ince giyinmeyin.

Taze sebze ve meyveleri dengeli tüketin: İlkbahar, taze meyve ve sebze açısından zengin bir dönem. Vitamin, mineral ve antioksidan kaynağı gıdalardan bol tüketin. Kuşburnu, ıhlamur, adaçayı gibi bitki çaylarından günde 2-3 fincan için. C vitamini takviyesi almayı da unutmayın. Bu dönemde mide ve bağırsak şikayetleri artabilir. Çiğ sebzelerin tüketimine dikkat edin.

Alerji ilaç ve tedavilerini aksatmayın: Herhangi bir rahatsızlık hissedildiği anda geç kalınmadan doktora başvurulması çok önemli. Böylelikle ilerleyecek hastalıklardan erken tanı ve tedavi sayesinde korunabilmek mümkün. İlkbaharda artan polen miktarı ve hava değişikliği, alerjik hastalıkları olan kişilerin şikayetlerini de tetikleyebilir. Bu bireylerin ilaçlarını aksatmamaları, hapşırık, göz ve burun akıntısı, öksürük gibi belirtiler olduğunda mutlaka bir uzmana başvurmaları gerekir.

Migren ataklarına karşı önlem alın: Hava basıncındaki değişiklikler, migren hastalarının atak sayılarını artırabilir. Düzenli tedavi gören migren hastalarının bu dönemde tedavilerini ihmal etmemeleri büyük önem taşır. Migren atakları artan hastaların nöroloji uzmanına başvurmaları gerekir. Artan sıcaklarla birlikte görülebilen tansiyon şikayetleri, ilkbaharda basınç değerlerindeki değişkenlik nedeniyle hassas bünyeleri etkileyebilir. Tansiyon hastalarının tüm dönemlerde olduğu gibi ilkbahar aylarında da ilaçlarını düzenli olarak almaları, tuz tüketimine dikkat etmeleri gerekir.

Psikolojinizi sağlam tutun: İlkbaharda duygu durum değişiklikleri sık görülebilir. Kişiler kendilerini yorgun ve halsiz hissedebilir, sürekli uyuma isteği olabilir.

Bu beden yorgunluğu, mutsuzluk ve isteksizliğe yol açabilir. Kendinizi mutlu edecek aktivitelere yönelmenizde fayda var.

Bu önlemleri alabilirsiniz

İyi uyuyarak güne zinde başlamaya özen gösterin.

Günde en az 2-2.5 litre sıvı tüketin.

Meyve ve sebze çeşitliliğinden faydalanacak şekilde dengeli ve düzenli beslenin.

Açık havada haftada 3-4 gün bir saat yürüyüş yapın.

İş yerinizde molaları açık havaya çıkarak değerlendirin.

Arabanızı uzak bir yere park edin veya ulaşım aracından birkaç durak önce inin.

Güneşten daha çok yararlanın.

Hafif yiyecekler yiyin, akşam saatlerinde abur cuburdan uzak durun.

C vitamini takviyesi alın.

Günde 2-3 fincan bitki çayı tüketin.

Size keyif veren aktivitelere yönelin.

Alkolden uzak durun ya da tüketimini sınırlayın.

Sadece hasta olunca almayın!

C vitamini ihtiyacı, genelde soğuk algınlığı gibi hastalık dönemlerinde akla geliyor. Oysa ki, eksikliğinde bağışıklık sistemi zayıflıyor ve pek çok rahatsızlık ortaya çıkıyor. C vitamini eksikliği; yorgunluk, uyuşukluk hissi,
diş etlerinde şişlik ve kanama, ciltte sebepsiz morluklara kadar ilerleyen deri altı kanamalarına, saç kalitesinde bozulma, eklem ve kas ağrıları, nefes darlığı ve kemik kırılmasına yol açabiliyor.

Magazin Haberleri Bülteni (18 Şutat 2021)İşte magazin gündeminin öne çıkan başlıkları;

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet