Ebeveyn Okullarda öğrenci koçluğu birimi şart

Okullarda öğrenci koçluğu birimi şart

25.01.2016 - 11:44 | Son Güncellenme:

DEHB uzmanı ve öğrenci koçu Esin Aybar, öğrencilerin aile, okul ve sosyal hayatlarını organize edebilmeleri ve sorumluluklarına sahip olmaları için her öğrencinin bir koçu olması gerektiğini savunuyor.

Okullarda öğrenci koçluğu birimi şart

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) uzmanı ve öğrenci koçu Esin Aybar, öğrenci koçluğunun temel amacının öğrencinin hangi yaşta olursa olsun, yaşantısını oluşturan aile, okul ve sosyal çevresinde dengeli bir dağılım yapılmasını sağlamak olduğunu ifade ediyor. Koçların, öğrencilerin akademik başarılarının yanısıra hayat başarısı üzerine odaklandığını belirten Aybar, bu yaklaşımın öğrencinin tüm alanlarda sahip olduğu potansiyelini en üst düzeyde ve dengeli bir şekilde yaşaması anlamına geldiğini kaydediyor.

Haberin Devamı

Hayat başarısı için öğrenci koçluğu

Türkiye'de öğrenci koçluğunun olması gereken düzeyde olmadığını belirten Aybar, öğrenci koçluğu biriminin yer aldığı okul sayısının yok denecek kadar az olduğuna dikkat çekiyor. Ebeveynlerin ise öğrenci koçlarına genellikle TEOG ve YGS yıllarında başvurduklarını söyleyen Aybar, bunun genel algıdan kaynaklandığını, genel algının öğrenci koçluğunun akademik başarı olarak sanılması yanlışlığına dayandığını belirtiyor.

Bir öğrenci koçu ile çalışmanın çocuğa hayatının her alanında potansiyelini en düzeyde yaşamasını sağladığını söyleyen Aybar, bu sayede çocuğun kendi hayatını yönetebilmeyi öğrendiğini belirtiyor. Koçluk sayesinde öğrencinin okul, sosyal çevre ve aile hayatını kolaylıkla organize edebildiğini ifade eden Aybar, çocukların sorumluluklarının bilincine vardıklarını, sorumluluklarını yerine getirdikçe artan özgüvene sahip olduklarını ve sonuç olarak yüksek motivasyona sahip olduklarını belirtiyor.

Haberin Devamı

Hayatı organize etmek için

Çocuk ya da yetişkin olsun bir insan için en öncelikli konunun hayatı organize edebilmek olduğunu vurgulayan Aybar, hayatta başarılı olabilmek için duygularımızı ve düşüncelerimizi yönetmeyi, zamanımızı ve faaliyet gösterdiğimiz alanları yönetmeyi, ihtiyacımız olan malzemeleri takip etmeyi, eşyalarımıza sahip çıkmayı, plan yapabilmeyi, her zaman eğlence peşinde değil sorumluluklarımızın da bilincinde olarak hareket etmeyi, işleri ve aktiviteleri doğru sırayla yerine getirmemiz gerektiğinin altını çizen Aybar, öğrenci koçuyla çalışan bütün öğrencilerin yaşamlarını organize edebilme becerilerini kazandıklarını söylüyor.

Aybar, çocuklar eğer duygularını kontrol etmekte güçlük çekiyorlarsa, dersi sürekli erteleme eğilimindelerse, ders başına oturmakta güçlük yaşıyorlarsa, eşyaları sürekli dağınık haldeyse, ilk yapmaları gereken işi en sona bırakıyorlarsa, moralleri çabuk bozuluyorsa, ders çalışırken sürekli yanlarında birilerini istiyorlarsa ve bu durumlar evde sürekli çatışmalara yol açıyorsa, ebeveynlere bir uzmana başvurmalarını tavsiye ediyor. Aslında her öğrencinin bir koçu olması gerektiğini ifade eden Aybar, koçluk sisteminin çocukların potansiyellerini en üst düzeyde yaşamaları üzerine yapılandırıldığını belirterek, her insanın yaşadığı birtakım düşünce engelleri ya da farklı engelleri olabileceğini, koçların bu durumlar üzerinde de çalıştığını, bundan dolayı her öğrencinin bir koçu olması gerektiğini söylüyor.

Haberin Devamı

Koçların ebeveynler ve öğretmenlerle işbirliği içinde çalıştıklarını belirten Aybar, alınan kararların aile ve okul ortamında mutlaka desteklenmesi gerektiğini ifade ediyor. Bu yönde ebeveynler ve öğretmenlerin koça geri bildirimlerde bulunmasının önemine değinen Aybar, bu bilgilerin öğrencinin ilerleme hızını artırdığını da sözlerine ekliyor.

ESİN AYBAR KİMDİR?

1972 yılında İstanbul’da doğdu. 1994 yılında Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili Edebiyatı Bölümü’nü bitirdikten sonra aynı yıl Marmara Üniversitesi’nde Pedagojik formasyonunu tamamlayarak İstek Vakfı Okulları’nda İngilizce Öğretmeni olarak göreve başladı. 12 sene boyunca İstek Okullarında İngilizce Öğretmeni ve idareci olarak çalıştı. 2003-2004 yılları arasında aktif iş hayatı devam ederken Yeditepe Üniversitesi’nde MBA çatısı altında Eğitim Yönetimi ve Denetimi dalında yüksek lisansını tamamladı. Çocuklarının doğumuyla birlikte aktif öğretmenlik hayatını bırakarak 8 yıl boyunca çeşitli seviyelerde ve özel sınavlara hazırlık olarak İngilizce ders verdi. 20 yıllık meslek tecrübesini ICF onaylı öğrenci ve DEHB koçluğuyla birleştiren Esin AYBAR, öğrencilerin ve DEHB’li kişilerin akademik hayatlarındaki engellerini kaldırmak, yönetim becerilerini geliştirerek iş, okul, aile ve sosyal hayatlarında dengeli ve organize olmaları, buna ek olarak kariyer seçimlerini kendilerine uygun yapabilmeleri için hizmet vermektedir.