30.12.2017 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ayşim Özgür-Moda-aysim.ozgur@milliyet.com.tr
Saygı duruşu
Tunus doğumlu tasarımcı Azzedine Alaïa, 2017’nin son haftalarında, Paris’te hayata veda etti. Sıra dışı form ve proporsiyon kullanımlarıyla moda dünyasının heykeltraşı olarak anılan couture ustası, yarattığı büyüleyici kırmızı halı elbiseleriyle ünlü yıldızların da favorisiydi. 2018’de ise başta Londra’daki Tasarım Müzesi olmak üzere pek çok müze, düzenleyeceği moda sergileriyle Alaïa’ya saygı duruşunda bulunacak. Ve belki de onun tasarım anlayışı her zamankinden daha çok konuşulacak.
Parlamaya devam
Tıpkı Google’ın en çok aratılan markayı açıklaması gibi, Instagram’ın da modaya dair en çok paylaşılan etiketi açıklaması trendlere dair çok şey söylüyor… 2017’de Chanel’den Isabel Marant’a, Mary Katrantzou’dan Oscar de la Renta’ya kadar pek çok modaevinin podyumunu arşınlayan parlak ayakkabılar, “#metallicshoes” etiketiyle paylaşılan binlerce fotoğrafla Instagram podyumunun da birincisi oldu. Yeni sezon alışverişine çıkmadan önce, etkisini daha uzun süre devam ettirecek olan bu trendi ıskalamayın.
Top modellerle yeniden
Abisi Gianni Versace’nin trajik ölümünün ardından Versace mirasını devralan Donatella Versace, 2017’nin en çok konuşulan şovlarından birine imza attı ve Milano’daki Triennale Müzesi’nde düzenlenen 2018 İlkbahar/Yaz defilesinin sonunda podyuma ‘90’ların unutulmaz süpermodelleriyle birlikte çıktı. Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Cindy Crawford, Carla Bruni ve Helena Christensen… Tam da oyuncular ve müzisyenler yerine modellerin yeniden gündeme oturmaya başladığı ve gençler tarafından çok takip edildiği bu günlerde, şova gösterilen ilgi kanıtlıyor ki moda dünyasının gerçek top modellere duyduğu ihtiyaç asla bitmeyecek.
Enerjiyi açığa çıkaracak
Uluslararası renk enstitüsü Pantone, 2018’in rengini ultra violet morötesi ya da katalogdaki kodu ile PANTONE 18-3838 TCX olarak açıkladı. Farkındalığı artırdığına ve iç enerjiyi açığa çıkardığına inanılan bu renk, 2018’de farklı tonlarıyla kişisel stillerimizi ve dekorasyon trendlerini de ele geçirecek.
En çok aranan o oldu
Google, geçtiğimiz günlerde 2017’nin en çok aratılan moda markalarını listeledi. Bir numaraya oturan isim modaseverler için pek şaşırtıcı değil… Kazanan; sanatçılarla yaptığı iş birlikleri, dikkat çekici kampanya fotoğrafları, özel kapsül koleksiyonları, logolu ürünleri ve çok konuşulan şovlarıyla Gucci! Görünüşe bakılırsa, kreatif direktör Alessandro Michele’in yönetiminde her geçen gün daha da tepeye tırmanan marka 2018’de de tahtından inmeyecek.
Sokak modası lüksle buluşunca
2017’nin en büyük sürprizlerinden biri Louis Vuitton’un New Yorklu sokak giyim markası Supreme ile ortaklaşa hazırladığı kapsül koleksiyondu. Bu etkinin başka moda devlerine de ilham vereceğine ise hiç şüphe yok.
Kaia Gerber’in yılı
CIndy Crawford’un 16 yaşındaki kızı Kaia Gerber en çok konuşulan isimlerden biri haline geldi. Gerber’in 2018’de en çok moda kampanyasında yer alan model olması bekleniyor.
Taşlar yerinden oynuyor
Burberry gibi geleneksel bir modaevini gençleştirip yeni neslin de radarına sokan Christopher Kane ve 10 yıl boyunca yalnızca Celine markasının stilini yeniden inşa etmekle kalmayıp, minimalizmi yeniden hayatımıza sokan Phoebe Philo… Moda gündeminde, uzun süredir devam ettikleri kreatif direktörlük görevinden istifa eden çok önemli iki isim var son günlerde… Yerlerine bu markalara kimlerin geleceği ve onların nereye geçeceği, yeni yılda endüstrinin dinamiklerini en çok değiştiren olaylar olacak.
Kürke hayır
Dünyanın en prestijli moda markaları bundan böyle çevreye duyarlı bir tutum takınacaklarının sözünü verdi. Önce Calvin Klein, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Armani ve Gucci; son olarak da Michael Kors. 2018’de bu kervana kimler katılacak göreceğiz.