Cumartesi Spor salonundan podyuma

Spor salonundan podyuma

26.10.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Tembel hafta sonlarının ve spor salonlarının vazgeçilmezi olan sweatshirt’ler, kış sezonunu lüks ve şık bir havayla karşıladı. Üstelik kazaklara ve trikolara alternatif arayanlar için yumuşak ve sıcak bir seçenek

Spor salonundan podyuma

İlk sinyali iki sezon önce Balenciaga, Kenzo ve Givenchy vermişti: Sweatshirt’lere bir şeyler oluyordu. Galaksi desenlisi, panter motiflisi, kaplan baskılısı derken spor salonlarının ve tembel hafta sonlarının vazgeçilmezi olan bu giysi yeniden doğdu. Üstelik en yakın arkadaşları da artık jean pantolonlar ve eşofman altları değil, alabildiğine şık ve süslü parçalar. Tabii tasarım değeriyle doğru orantılı olarak sweatshirt’lerin fiyat etiketleri de artık yüksek rakamlar etrafında dolaşıyor.
Peki ne oldu da yıllarca rahatlığı simgeleyen bu giysi birdenbire moda ikonu mertebesine yükseldi? Cevap aslında soruda gizli. Çünkü bu trend aslında hem spor couture dalgasının
bir uzantısı hem de çabasız şıklık anlayışının göstergesi. Üstelik kazaklara ve trikolara alternatif arayanlar için de yumuşak ve sıcak bir seçenek.

Haberin Devamı

Lüks markalarla dalga geçen modeller de var

Sezonun sweatshirt trendini iki farklı gruba ayırmak mümkün. Birinci gruptakiler Lanvin, Jason Wu, Reed Krakoff gibi ünlü modaevlerine ve prestijli tasarımcılara ait. Yeni sezon koleksiyonlarında lüks kumaşlar zımba, fermuar, peplum gibi detaylarla zenginleşiyor ve sweatshirt’ler gösteriş kazanıyor. Givenchy ve Kenzo’nun desenleri, 3.1 Phillip Lim’in yırtmaçları yeni sweatshirt anlayışının en iyi örneklerinden mesela. İkinci grupta ise Brian Lichtenberg ve SSUR gibi markaların kelime oyunlu sweatshirt’leri var. Harf değişiklikleriyle ünlü markalara gönderme yapan bu modellerin üzerinde Homies (Hermes), Feline (Celine) Bucci (Gucci) gibi yazılar yazıyor ve fiyatlar 100-150 dolar arası değişiyor.

Haberin Devamı

Spor salonundan podyuma

Yaygınlaşmasında Rocky’nin de etkisi var

Bugünlerde biçim değiştirerek ve çok daha lüks bir hale gelerek hayatımıza girmiş olsa da aslında sweatshirt hemen hemen her gardırobun vazgeçilmezlerinden. Adını İngilizce sweat (ter) ve shirt (tişört) kelimelerinin birleşiminden alan bu giysi, ilk kez 1930’larda İngiltere’de üretilmiş. Spor yaptıktan sonra giyilen pamuklu, gri modeller, Amerikan üniversitelerinin klasik sweatshirt’leri, Gap gibi markaların logoluları ve hiphop’çıların kapüşonluları derken sweatshirt’ler zamanla herkesin stilinin bir parçası haline geliyor. Tabii beyazperdenin etkisini de unutmayalım. 1970’lerde özellikle “Rocky” filminde boksör Rocky Balboa’nın antrenman sahneleri sweatshirt’ü arzu nesnesi haline getiren etkenlerden.

Sweatshirt’ler için stil ipuçları

* Bu sezon kazak yerine giyebileceğiniz sweatshirt’ler katmanlı giyime de kolayca ayak uyduruyor. İçine giyeceğiniz gömleğin yakalarıyla sweatshirt’ünüze ciddiyet kazandırabilirsiniz.
* Hem lüksü hem de rahatlığı vurgulamak
için farklı materyallere yönelin. Asi bir hava yakalamak içinse deri etek ve pantolonlar biçilmiş kaftan.
* Sweatshirt’le kendinizi fazla erkeksi hissediyorsanız kemerlerin etkisinden yararlanın. Belinize takacağınız ince bir kemerle daha feminen görünürsünüz.
* Tercihiniz desensiz ve baskısız modellerden yanaysa, görünümünüzü zenginleştirmek ve lüks sweatshirt trendini yakalamak için ışıltılı aksesuarlar kullanabilirsiniz.

Haberin Devamı

Spor salonundan podyuma

Rihanna (ortada) gibi ünlü isimlerin yanı sıra Elena Perminova (solda) ve Miroslava Duma (sağda) gibi sokak modası yıldızları da lüks sweatshirt'leri çok sevdi. Özellikle üzerinde farklı baskıların yer aldığı modeller gözde.

Moda dünyasından...

Marilyn Monroe’lu reklam kampanyası... Ünlü müzisyenin ticari başarısızlığı... Stilleriyle en çok yakıştırılan çift yeniden bir araya mı geliyor? Bu haftanın moda haberleri...

Moss ve Depp bu kez işbirliği yapıyor
90’lı yılların en popüler çiftlerinden Kate Moss ve Johnny Depp’in, Paul McCartney’nin yeni müzik videosu “Queenie Eye” için yeniden bir araya geleceği konuşuluyor. İlişkileri sırasında “The Big Breakfast” isimli televizyon programı için de birlikte kamera karşısına geçen ikili, stilleriyle de en çok yakıştırılan çiftlerdendi.

Favori parfümünün yüzü oldu
“Yatakta ne giyiyorsunuz?” sorusuna “Sadece Chanel No.5” cevabını vererek kokunun ününe ün katan Marilyn Monroe, ölümünden 50 yıl sonra favori parfümünün yüzü oldu. Monroe’nun eski fotoğraflarının yer alacağı reklam kampanyası aralık ayında televizyonda ve dergilerde karşımızda olacak.

Haberin Devamı

Mağazası kepenk incirdi
RobbIe WIllIams’ın 2011’de kurduğu erkek giyim markası Farrell iflas etti. Hem markanın internet sitesini hem de Londra’daki mağazasını kapatan ünlü müzisyen, markayı kurarken Burberry’nin eski tasarım direktörü Ben Dickens’ı da ekibe katmıştı.