Geri Dön

Stratejiler 4: Tırtıl

cengizeren@erenlp.com Biz de yürürken bir ayağımızla adım atarız ama diğer ayağımız o anda sabittir. Dikkat edildiğinde her adımda dengemiz dengeli olarak bozulmakta, kontrollü düşmelerle ilerlemekte olduğumuz söylenebilir. Trafik sıkıştığı zaman benzer bir durum ortaya çıkmaktadır. Yukarıdan bakılınca arabaların hareketinin tırtılınki ile aynı olduğu görülebilir. Üç şeritli bir yolda en sol şerit sollama şeridi, orta şerit hafif, en sağ şerit ise ağır araçlar içindir. Yoğun trafikte yan yol bağlantıları trafiği biraz daha sıkıştırmakta ve trafiği durma noktasına getirmektedir. Ana yola girmeye çalışan araçlar en sağdaki şeridi yavaşlatır diye düşünülürse de sonuç farklıdır. En çok yavaşlayan sol şerittir, sonra orta ve sağ şerit gelir, bağlantı noktasına kadar. Bağlantı noktasından sonra en kolay ilerleyen orta şerittir, trafik akmaya başladığında ise sol şerit eski hızını bulacaktır. Kriz dönemleri ile trafik sıkışıklığı bu açıdan benzerlikler göstermektedir. Trafik sıkıştığında "tırtıl stratejisine" geçip bağlantı noktasına kadar sağ şeride, bağlantı noktasından sonra sol şeride hareket etmek gerekebilir. Kriz döneminde bu stratejiyi uygulayanlar zarar görmeden hedeflerine doğru ilerlemeye devam ettiler. Siz de benzer dönemler yaşadığınızda "tırtıl stratejisini" kullanabilir, çok noktadan korumalı, esnek ve yavaş hareketlerle hedefinize ilerleyebilirsiniz. Tırtıl çok noktadan tutunarak hareket eder ve ilerler.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber