Dünya Cristina sansürün formülünü buldu!

Cristina sansürün formülünü buldu!

03.04.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Arjantin’de hükümet ülkenin en büyük reklam vereni olunca dev bütçeden pay almak isteyen yayın organları eleştirinin sesini iyice kıstı

Cristina sansürün formülünü buldu

Arjantin’de Devlet Başkanı Cristina Fernandez Kirchner’in kamu hizmetleri ile ilgili reklam harcamalarının astronomik seviyeye çıkması ülkede tartışma yarattı. Arjantin’de şeffaf hükümet üzerine çalışan Poder Ciudadano adlı sivil toplum kuruluşu, yaptığı bir araştırma sonucunda Nestor Kirchner ve Cristina Fernandez Kirchner çiftinin ülkeyi yönettiği 2003 yılından bu yana devletin yaptığı reklam harcamalarının 25 kat arttığını ortaya koydu. Hükümet 2010 yılında reklamlara 307 milyon dolar harcadı. Ekim ayında yapılan devlet başkanlığı seçimleri öncesinde ise 6 ayda 14 binden fazla reklam kampanyası yürütüldü. Harcamalar muhalefetin “Bizim paramızla kendi reklamını yapıyor” diye tepki göstermesine neden oldu. Hükümetin reklam harcamalarına bu kadar para harcaması medya yayınları üzerinde etkisini artırdığı gerekçesiyle de eleştirildi.

Reklam bütçesiyle tehdit
Poder Ciudadano’nun araştırmasına göre ülkede 2010 yılında en fazla reklamı hükümet verdi. Öyle ki kamu reklamları tüm reklamların yüzde 9’una denk geldi. Beunos Aires Üniversitesi’nden İletişim Profesörü Martin Becerra, “Bu medya patronlarının oto-sansür uygulamasına yol açan bir uygulama. Medya, hükümetten reklam alabilmek için eleştirisiz yayın yapması gerektiğini düşünüyor” diyerek uygulamayı eleştirdi.
Son olarak 13 Mart’ta C5N adlı televizyon kanalı Kirchner’e yönelttiği eleştirilerle tanınan eski kabine başkanı Alberto Fernandez’i canlı yayına çıkartacaktı. Fakat o gün bir başka yayına katılmak için orada bulunan CNN sunucusu Alberto Padilla, yayından önce Kirchner hükümetinden bir yetkilinin kanala gelerek Fernandez’in yayına çıkartılmamasını istediğini, bunun üzerine kanal yönetiminin de programa ayrılan süre bittiğini öne sürerek Fernandez ekrana gelmeden programın bitirildiğini iddia etti. Sahip olduğu basın yayın organlarında hükümeti sık sık eleştirdiği bilinen Perfil adlı medya şirketi yöneticileri, haftalık spor dergilerini hükümetten yeteri kadar reklam alamadıkları için kapatmak zorunda kaldıklarını iddia etti. Inter-American İnsan Hakları Komisyonu da kamu bütçesinin hükümet tarafından reklama harcanmasının “kanun tarafından yasaklanması” gerektiğini açıkladı. Hükümet yetkilileri ise tüm bu iddialara karşı sessizliklerini korudu.