Dünya Kullanıcı artmadı hisseler çakıldı

Kullanıcı artmadı hisseler çakıldı

04.02.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

İsmini değiştirerek Meta yapan sosyal medya devi Facebook'a isim değişikliği yaramadı. Şirketin 18 yıllık tarihinde ilk kez günlük aktif kullanıcı sayısı düştü. TikToK ve YouTube karşısında geliri düşen şirketin borsa değeri 200 milyar dolar eridi

Kullanıcı artmadı hisseler çakıldı

Instagram ve Facebook’un gençlerin akıl sağlığını önemsemediğine dair iç yazışma ve belgelerin ifşa edilmesi sonrasında yeniden yapılanmaya giden ve "Meta" adını alan sosyal medya devi Facebook, 18 yıllık tarihinde ilk kez günlük aktif kullanıcı sayısının düştüğünü açıkladı. Facebook'un ana şirketi Meta Networks, günlük kullanıcı sayısının aralık ayının sonuna kadarki 3 aylık dönemde 1 milyar 929 milyona düştüğünü açıkladı. 2021'in bir önceki çeyreği için bu sayı 1 milyar 930 milyondu. Facebook, Instagram, WhatsApp gibi platformları barındıran şirket, 2021'nin son çeyreğindeki tabloyu ve bu yıl için beklentileri kamuoyu ve hissedarlarla paylaştı.

Haberin Devamı

Rakiplere kaptırdı

TikTok ve YouTube rekabeti karşısında gelir artışının yavaşladığı şirketin CEO'su Mark Zuckerberg, genç kullanıcılar başta olmak üzere hedef kitlelerinin rakiplerine yönelmesi nedeniyle şirketin satışlarındaki büyümenin yavaşladığını söyledi. Zuckerberg, "Ekipler oldukça iyi performans gösteriyor ve ürün çok hızlı büyüyor. Burada farklı olan şey, TikTok'un şimdiden çok büyük bir rakip haline gelmesi ve oldukça hızlı bir oranda büyümeye devam etmesi" dedi.

200 milyar dolar eridi

Meta'nın CFO'su Dave Wehner'e göre, değişiklikler markaların Facebook ve Instagram'daki reklamlarını hedeflemesini ve ölçmesini zorlaştırdı. Bu durum, 2022'de "10 milyar dolar civarında" bir etki yaratabilir. Bu açıklamalardan sonra Meta'nın hisseleri New York'ta borsanın kapanışından sonraki işlemlerde yüzde 20'den fazla değer kaybetti. Meta'nın hisse fiyatındaki düşüş, şirketin borsa değerinden yaklaşık 200 milyar dolar erimesine neden oldu. Meta'nın büyük bir kısmı reklam satışlarından oluşan toplam geliri, bu dönemde piyasa tahminlerini kıl payı geçerek 33.67 milyar dolara yükseldi. Gelecek çeyrek için gelir beklentisini de paylaşan şirket, 27 milyar ila 29 milyar dolar gelir öngörüyor. BBC'ye göre bu, analistlerin beklediğinden daha düşük bir seviye.