Ege Bir marka yaratmak

Bir marka yaratmak

24.05.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

.

Bir marka yaratmak

"Uluslararası planda öne çıkan Türkiye'nin marka kenti hangisi? Bu soruya İstanbul diye cevap verenler yanılıyor. İstanbul'u çok seviyoruz, Anadolu gözünü İstanbul'a dikmiş. Ancak bizim kafamızdaki algı ile yurtdışındaki imaj örtüşmüyor. İstanbul'un marka değerini, bu kente gelen turist sayısı ele veriyor. Çıtayı yükseğe koymalıyız. İstanbul'a geçen yıl gelen yabancı ziyaretçi sayısını (3.5 milyon) Paris'e giden 45 milyon kişiyle karşılaştırmalıyız..."Göğüş'e göre Türkiye'nin marka olmuş tek kenti Antalya..."Bugün Türkiye'nin uluslararası marka olmuş tek kenti Antalya. Rusların çok seyredilen 'Biri Bizi Gözetliyor' tarzı programının çekimi Antalya'da yapılıyor. Antalya Valisi Alaaddin Yüksel, Moskova'da Cumhurbaşkanı protokolüyle ağırlanıyor. Almanlar en çok seyredilen TV programlarını Aspendos'tan yayınlıyorlar. Neden Harbiye Açıkhava Tiyatrosu'nda değil de Aspendos'ta? İstanbul'u marka yapma projesine kolları sıvarken soracağımız sorulardan biri de bu..." * * * Kabul ediyorum Antalya, sadece Türkiye'nin değil, Akdeniz'in turizm başkenti olmuş durumda.Yatak sayısı 500 bini geçmiş durumda ve beş yıldızlı 100 otelin inşaatı da devam ediyor.Bunun yanı sıra seracılıkta, çiçek üretiminde de rekorları kıran rakamlara ulaşmışlar.Gelişmeler sevindirici, turist sayısının da her geçen yıl artıyor olması umut verici.Ancak bir itirazım var.En son Antalya'ya gittiğimde bu görüşlerimi İzmir'in yakından tanıdığı Antalya Valisi Alaaddin Yüksel ile de paylaşmıştım.Antalya'da oteller beş yıldızlı olmasına rağmen kentin görüntüsü maalesef iki yıldızlı.Oteller ne kadar konforlu, estetik ise Antalya bir o kadar hayal kırıklığı yaratıyor.Sosyal hayat da otel içinde fevkalade güzel ve eğlenceli, şehir ise sıkıcı.Yani Antalyalılar otel inşa etmekten; bir kenti çağdaş, modern yapacak unsurları yapmayı unutmuşlar. * * * Zeynep Göğüş'ün İstanbul için yaptığı sitemi biz de İzmir için yapmalıyız.Kaldı ki; İstanbul'un İzmir'in yanında yüzlerce artısı ve tamamlayıcı detayları olmasına rağmen... Bir ülkeyi marka yapmak için sadece bir kent üzerinde odaklaşmanıza gerek yok.Bakın Fransa'ya...Paris ne kadar önemliyse; Nice, Monaco, Cannes da o kadar önemlidir ve her biri ayrı markadır.MAS turizminde emin adımlarla ilerleyen Antalya'yı kendi kulvarında ayrı bir yere, ekonominin başkenti İstanbul'u ise ayrı bir yere koyarsak ve her ikisine de konumlarına göre uygun misyonlar yüklersek İzmir'e de yeni bir rol biçmiş oluruz.Elbette Antalya'yı turizmin en önemli merkezlerinden biri yapan devlet politikasıysa İzmir için de ortak bir bilinç yaratmanın zamanıdır diye düşünüyorum. Tabii İzmir derken; haritamızı Çanakkale'den Fethiye'ye kadar geniş tutuyoruz. dsipahi@milliyet.com.tr Zeynep Göğüş, Hürriyet'teki köşesinde "İstanbul neden marka değil?" diye sormuş ve şu yorumu yapmış.