Ege Hedef 1 milyon Çıtır Fincan

Hedef 1 milyon Çıtır Fincan

05.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

.

Hedef 1 milyon Çıtır Fincan

Kurabiyeden fincan yaparak keyifli bir kahvenin ardından bunun yenmesini hedefleyen Çıtır Fincan sahibi Ahmet Tümkaya, “Hedefimiz, yeni otomasyon sistemine geçip 2020’de 1 milyon Çıtır Fincan adedine ulaşmak” diye konuştu.

Haberin Devamı

İzmirli Ahmet Tümkaya, Türkiye’deki girişimciler için başarılı bir örnek teşkil ediyor. Daha önce kardeşinin yurt dışında gördüğü bir girişim fikrinin peşinden koşmaya başlayan Tümkaya, içine kahve konan, içecek bitirildikten sonra fincanın yenebileceği bir sistemi hayata geçirdi. Günümüzde kendi tasarladıkları makinelerle yılda 300 bin fincan ürettiklerini belirten Tümkaya, “Mutfakta imalatına başladığımız 80 gram kurabiyenin bugün makinasını bile ihraç edebilecek konuma geldik. Hedefimiz yeni otomasyon sistemine geçip yılda 1 milyon Çıtır Fincan adedine ulaşmak ve müşterilerimize daha hızlı ürün teslimi yapabilmek” dedi.

- Bize kendinizden bahseder misiniz?

Çıtır Fincan’ın kurucusuyum. Aşçı bir ailenin 4 çocuğundan biriyim. Asıl mesleğim yazılım uzmanlığı. Şirketimizin yazılım ihtiyaçlarını halen ben karşılamaktayım. 4 yıldır tüm vaktimi bu iş için harcıyorum. Aktif olarak kamp, koşu ve crossfit sporlarıyla ilgileniyorum. Hatta geçenlerde sizinle beraber katıldığımız bir koşu organizasyonu bile var.

Haberin Devamı

- Çıtır Fincan nedir? Nasıl ortaya çıktı?

Çıtır Fincan, kurabiyeden yapılmış kahve fincanıdır. 5 sene önce kız kardeşim yurt dışında bir örneğini görmüş. İlk görüşmemizde bana fotoğrafını gösterdi. Elimizde örnek falan yok. Çok güzel bir fikir olduğunu biliyordum ancak kendi mesleğimi bırakmak istemiyordum. O günden sonra kardeşimle ne zaman bir araya gelsek bu fikri uygulama konusunda bana baskı yapardı. 2015 Ocak ayında baskıları sonuç getirdi ve ben de kurabiyeden kahve fincanı yapma fikrine iyice ısındım. Maddi ve manevi olarak çok zor zamanlar bizi bekliyordu bunun farkındaydım. Öyle de oldu. Yaklaşık olarak 8 aylık bir Ar-Ge sürecimiz oldu. Kalıp ve makine tasarımlarını ilk etapta ben yaptım. Çizdiğim projeleri sanayide dükkan dükkan gezerek uygun fiyata yapabilecek ustalar aradım. Sonunda çok iyi niyetli bir makine mühendisiyle tanıştım. Bana çok yardımcı oldu. Fikirlerime ve çizimlerime hayat verdi. Halen kendisiyle çalışmaktayız. Onun yaptığı makinelerle ilk üretimlerime evin mutfağında başladım.

Haberin Devamı

- Şimdi aynı makineleri mi kullanıyorsunuz? Üretim hacminiz nedir?

Artık, yine kendi tasarımımız olan daha gelişmiş makineler kullanıyoruz. Şu an yıllık 300 bine ulaşabiliyoruz. Ancak 2020 hedefimiz yeni otomasyon sistemine geçip yıllık 1 milyon adede ulaşmak ve müşterilerimize daha hızlı ürün teslimi yapabilmek.

Hedef 1 milyon Çıtır Fincan

- Biraz da üründen bahsedelim. Çıtır Fincan kahvenin tadını değiştiriyor mu?

İlk bakışta normal bir kurabiye izlenimi verse de Çıtır Fincan çok özel bir formülle hazırlanmaktadır. Siz kahvenizi veya dilediğiniz herhangi bir içeceği içerken yumuşama veya kahvenizde tat değişimi söz konusu olmaz. Hatta kahveniz bittiğinde kahvenizin tadında bir kurabiye yemiş olacaksınız.

- Çıtır Fincan’ı hangi içeceklerle önerirsiniz?

Aslında tüm içeceklerle tüketilebilir. 2 farklı boy mevcut. Küçük olanı genellikle Türk kahvesi ve Espresso için kullanılıyor. Büyük olanı ise sıcak çikolata, salep, Americano, Latte, süt, dondurma gibi ürünlerle tüketiliyor. Tüketiciler ve bu ürünü kullanan kafeler çok dikkat çekici sunumlar yapıyorlar. Bazen ben bile şaşırıyorum ne güzel ürün yapmışım diyorum.

Haberin Devamı

- Sizi sık sık etkinliklerde görüyoruz. Ufukta yeni bir etkinlik var mı?

Son tüketiciyle buluşmayı çok seviyorum. Ürüne olan ilgi çok yüksek. Standımıza gelen misafirlerimizin enerjileri bize güç veriyor. Bu sebeple festival ve fuarlara elimizden geldiğince katılmaya çalışıyoruz. İzmir’deki kahve ve çikolata festivallerine mutlaka katılıyoruz. Katıldığımız tüm festivaller için takipçilerimize bilet hediye ederiz. 12 Nisan’da İzmir Arena’da Çikolata Festivali gerçekleşecek ve biz orada olacağız. Bilet için okurlar takipte kalsınlar bence.

- Markanız ve ürüne yurt dışından talep var mı?

Bu soruyu biraz daha genişletmek istiyorum. Marka, ürün ve fabrika diyelim. Oluşturduğumuz distribütörlükler aracılığı ile markamız ve ürünümüz 7 ülkede satışa sunuldu: Almanya, Belçika, İngiltere, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, Azerbaycan, KKTC.

Almanya’da Metro marketlerin 56 şubesinde Şubat ayında satışa sunuldu ve çok rağbet gördü. İstanbul Ticaret Odası’nın Türkiye ayağını organize ettiği Sial Middle East 2018’de fuarın en çok ilgi gören standı olduk. Ürünümüz Innovation Product kategorisinde yarıştı ve çok güzel sonuçlar elde ettik. 3 günde yaklaşık 180 görüşme yaptık ki bu bir fuar için çok yüksek bir sayıdır. Hala görüşme halinde olduğumuz firmalar mevcut.

Haberin Devamı

Fabrika talepleriyle de yüksek oranda karşılaşıyoruz. Bu konuda çok ciddi görüşmeler yaptık. Yatırımcılar kendi ülkelerinde Çıtır Fincan fabrikası kurmak istiyorlar. En son görüşmemizi İran’da yaptık ve çok olumlu bir toplantı oldu. Yakın zamanda somut adımlar atacağız. Ürünlerle birlikte makine ihracatı yapacak olmak bizi ayrıca gururlandıracak bir durum. Mutfakta imalatına başladığımız 80 gram kurabiyenin bugün makinasını bile ihraç edebilecek konuma gelmiş bulunmaktayız.

Hedef 1 milyon Çıtır Fincan

Doğa dostu kurabiyeler

- Bildiğimiz kadarıyla franchise veriyorsunuz...

Franchise vermeye başlama şeklimiz benim için çok ayrı bir konudur. Bir gün bir telefon geldi. Aksaray’dan bir kafe sahibi. Bir AVM’de kafe açacak ve ısrarla adının Çıtır Fincan olmasını istiyor. Bizim bugüne kadar franchise çalışmamız ve tecrübemiz yok. Doğal olarak ben olmayacağını söyledim. Ertesi gün yatırımcı İzmir’e geldi. “Bu fikrin muhakkak markaya ait bir kafede satılması gerektiğini” dile getirdi. Tecrübeli bir işletmeci olduğu için bu fikre olumlu yaklaştık. Hızlı bir şekilde mimari çalışmalar başladı ve 2016 yılında ilk şubemizi açmış olduk.

Kafe sektörü rekabeti çok yüksek olan bir sektör. Sahipleri farklılık yaratmak için çok çalışıyorlar. Biz ise sektörün arayış içinde olduğu bu farklılığı ismimizle birleştirdik ürünle güçlendirdik. Hem yatırımcılarımız hem misafirlerimiz memnun. Biz buna “İyi Fikir, Akıllı Yatırım” diyoruz. 3 farklı yatırım modelimiz mevcut. Cafe Restoran, Çıtır Fincan Store ve Kiosk. Bir de bunların dışında bölge bayiliklerimiz var.

- Peki, Çıtır Fincan sosyal sorumluluk için neler yapıyor?

Çıtır Fincan bir kere fikir olarak tam bir sosyal sorumluluk projesidir. Doğada hızlı çözülebilir bir üründür. Plastiğin doğaya verdiği zararlara karşılık kurabiye bardaklar doğaya uzatılan dost elidir. Avrupa Birliği 2019 yılı başından itibaren kademeli olarak plastik bardak ve benzeri ürünlerin kullanımını kısıtlamaya başladı. Çıtır Fincan’a Avrupa’dan bu kadar büyük rağbet olmasının en büyük sebeplerinden birisi de budur. Bunun yanında, UCİM|Saadet Öğretmen Çocuk İstismarı İle Mücadele Derneği üyesiyiz. Mart ayı itibariyle web sitemizde “UCIM’e Katkı” adında bir paket oluşturduk ve bu paketlerin satışından elde edilen gelirlerin yarısını çocuk istismarı ile mücadele için derneğe bağışlayacağız.