Geri Dön
EgeRekorlara bir yenisi eklendi

Rekorlara bir yenisi eklendi

Ağustosta 1 milyar 453 milyon dolarlık dışsatım yapan Ege İhracatçı Birlikler’inde lider sektör demir oldu. Başarıda tarım ve sanayi birliklerinin payı da dikkat çekti

Rekorlara bir yenisi eklendi

2021 ocak-ağustos döneminde yüzde 28 ivmeyle 10 milyar 339 milyon doları Türkiye’ye kazandıran Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), son 1 yıllık dönemde de yüzde 20 artışla 15 milyar 265 milyon dolar rakamına ulaştı. Ağustos ayında ise yüzde 44 artışla 1 milyar 453 milyon dolar ihracat gerçekleştiren EİB’te lider sektör demir oldu. Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği 239 milyon dolarla birinci, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği 128 milyon dolarla ikinci, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği de 114 milyon dolarla üçüncülüğe adını yazdırdı.

Her ay 1.5 milyar dolar

Ağustos ayında 11 birliğin ihracatını artırdığını, bir birliğin ise geçtiğimiz dönemki performansının gerisinde kaldığını açıklayan EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazii şöyle konuştu:
“Tarım birliklerimizin ihracatı yüzde 24 ilerleme başarısı göstererek 475 milyon dolara, sanayi birliklerimizin ihracatı ise yüzde 57 ilerlemeyle 874 milyon dolara ulaştı. Madencilik sektörümüzün ihracatı ise yüzde 50 artışla 103 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. Demir birliğimiz ikinci kez 200 milyon doları geçerek rekor tazeledi. Maden birliğimiz ise ihracatını 100 milyon dolar bandına oturtmuş durumda. EİB olarak son aylarda gösterdiğimiz ihracat performansı her ay 1.5 milyar dolar seviyesinde ihracat yapabileceğimizi ve 2022 yılı için belirlediğimiz 18 milyar doların ne kadar gerçekçi bir hedef olduğu ortaya koyuyor. Haziran ayında yüzde 51 artışla 1,5 milyar dolar barajını aşmıştık. Ağustos ayı rakamımız hem EİB tarihindeki en yüksek ağustos ayı rakamı hem de 2021 yılı aylık bazda haziran ayından sonraki ulaştığımız en yüksek ihracatımız.”

Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzümde yeni sezona girilmesine rağmen, rekoltenin ve fiyatların açıklanmamış olması dışsatımcıyı endişelendiriyor. “Piyasadaki yerimizi korumak için belirsizliğin ortadan kalkması gerekiyor, zaman aleyimize işliyor” diyen Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, sektörün beklentilerini şöyle sıraladı:

Hedef 270 bin ton ihracat

“Mevcut pazarlarımızın korunması ve ihracatın olumsuz etkilenmemesi açısından TMO alım ve fiyat politikasının sezon başlamadan daha erken bir dönemde açıklanması, sektörün önünü görmesine yardımcı olacak, önceden yapılabilecek satın almalar ve satışlardan dolayı sektörün zarar görmesinin önüne geçecektir. Bu doğrultuda, yeni bağların dikilmesi ve mevcut alanların artmasıyla önümüzdeki dönemde bizi bekleyen daha büyük rekolte ve stokların sürdürülebilir bir şekilde yönetilmesi ve 270 bin tonluk ihracat hedefine ulaşılması için belirlenecek politikalar büyük önem taşımaktadır.”

Onur Acar: İhracata tam destek veriyoruz

İTOB Organize Sanayi Bölgesi, 208 firma ile üretimde hız kesmiyor. Yurtdışına yapılanı satışlarla 5 yılda dış ticaret hacimlerini 750 milyon dolara çıkarttıklarını dile getiren İTOB Başkanı Onur Acar, üretim ve satış potansiyellerini arttıracak projeler geliştireceklerini belirtti. Öncelikli hedefleri arasında nitelikli elemanların yetiştirilmesi adına bir okul projesi olduğu bilgisini veren Acar, şöyle konuştu:
“Ticaret Merkezi gibi projelerin yükseleceği 2021’de, özel eğitim programlarıyla da işletmelerin ihracat potansiyellerini yükselterek, ülkeye sağladığımız katma değeri artıracağız. İhracat destekleri, Ar-Ge teşvikleri, ücretsiz danışmanlık hizmetleri ve yabancı dil kurslarıyla uluslararası etkinliğimizi artıracağız.”

‘Sanayileşmek zorundayız’

2021 yılı ikinci çeyreğine ilişkin büyüme verilerini değerlendiren Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Başkanı Ender Yorgancılar, “Salgının ekonomiyi felce uğrattığı 2020 yılı ikinci çeyreğinin yarattığı baz etkisi nedeniyle son 20 yılın en yüksek ikinci çeyrek büyümesi yakalandı” dedi. Tüketim, yatırım ve ihracatın büyüme üzerinde belirleyici olduğunu dile getiren Yorgancılar, “Büyümenin sadece konjonktürel değil, yapısal dinamiklerden de sürekli beslenir duruma gelmesini sağlayacak makro iklime ihtiyacı olduğu unutulmamalıdır” dedi.

Dersimizi alalım

Sanayiciler olarak sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalıştıklarını sözlerine ekleyen Yorgancılar, “Sanayi 2021 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 40.3 ile 1999 sonrası dönemin en yüksek ikinci çeyrek büyümesine imza atarken, sanayi sektöründeki istihdam da yüzde 14.4 oranında arttı. Salgın göstermiştir ki, daha fazla ve daha nitelikli sanayileşmekten başka şansımız yok” diye konuştu.

 

bu haberleri kaçırma

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler