03.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Karaman, “Uçağa kuş çarpmasını kaptan pilot rapor eder. Her inişten sonra teknisyen uçağın her yerini dolaşarak kan izi ile parçalarda eziklikleri kontrol eder, hasar yoksa uçak sefere verilir, hasar olması halinde ilgili parçalar tamir edilir” dedi.
Yıldırım çarparsa
Karaman, “Uçağa yıldırım vurursa uçağın kendi koruma sistemi var. Yıldırım uçağa bir hasar vermez ama belirli noktalarda, metalin bittiği perçin başlarında bazen yanmalar yapar. Onları açarak, çatlak kontrolü yapmanız gerekir” diye konuştu. Karaman, “Uçak lastiğinin bakımı çok önemli. Sert iniş yapılmazsa aynı lastiklerle 100-150 iniş yapılabilir. Bazen uçaklar pist başından dönebilir, bu sırada lastiklerin kesilebiliyor. Bu durumda ilk seferden sonra bile lastik değiştirilir. Lastik maliyeti bin, bin beş yüz dolar. Fakat jant pahalı. Uçağına göre 10 bin dolardan, 25-30 bin dolara kadar gider” dedi.