Ekonomi 10 yılda 110 milyon ziyaretçiyi yakaladı

10 yılda 110 milyon ziyaretçiyi yakaladı

20.05.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Eczacıbaşı Topluluğu ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı’yla 2006 yılında İstanbul Levent’te açılan Kanyon Alışveriş Merkezi, 10 yılda 110 milyon ziyaretçiyi konuk etti.

10 yılda 110 milyon  ziyaretçiyi yakaladı

10’uncu yaşını kutlayan AVM, yeni dönemde de hedef büyüttü.
Kanyon Genel Müdürü Cem Eriç, Kanyon’un İstanbul’un sembol markalarından biri haline geldiğini belirterek, “Mimari konsepti ve markalarıyla İstanbullular Kanyon’u sevdi. 10 yılda 110 milyon ziyaretçi ağırladık. Son dönemde yıllık ziyaretçi sayımız 14 milyona ulaştı” dedi.

Eriç, finansal rakamlarına da değinerek, geçen yıl cirolarında yüzde 9’luk artış olduğunu söyledi. Eriç, “Her yıl büyüyoruz. Bu yılın da ilk dört ayında yüzde 7 oranında büyüdük. Yıl genelinde enflasyonun biraz üzerinde büyüme planlıyoruz. 2016, kolay bir yıl olmayacak ama temkinli iyimserliğimizi koruyoruz. 2015 yılında AVM’nin ticari hacmi 550 milyon TL olarak gerçekleşti” diye konuştu.

Yeni markalar geliyor

AVM’de yiyecek içecek, hazır giyim ve eğlence kategorilerindeki markaların dengeli bir dağılımının olduğunu dile getiren Cem Eriç, şunları söyledi: “Bünyemizde 120 marka var. Çoğu uluslararası marka Türkiye’deki ilk mağazasını burada açtı. Şu anda doluluğumuz yüzde yüz. Harvey Nichols, Cinemaximum gibi kurulduğumuzdan beri var olan markalar var. Ayrıca her yıl yeni markalara da yer veriyoruz. Zaten her AVM’de her yıl yüzde 10 civarında marka konumlamasında değişiklik olur. Geçen yıl ve bu yıl da yeni markalar AVM’de mağaza açtı. Spor giyim markası Asics’in ilk mağazası burada. Lüks ayakkabı zinciri Cole Haan da ilk mağazasını burada açıyor. Spor markası Under Armour ise Türkiye’deki ikinci mağazasını açtı.”
Eriç, ayrıca online satış yapan ve fiziksel mağaza açmak isteyen pek çok firmanın da kendi AVM’lerini tercih ettiğini söyledi.

1 milyon turist çekti

10 yılda Kanyon’un ulaştığı istaistikler şöyle: “316 markaya evsahipliği yaptı. 610 adet konser düzenledi. 110 milyon misafir ağırladı. 1 milyon turist çekti. 2.450 gün etkinlik. 82 milyon 120 bin adet kahve. 61 adet uluslararası ödül. 24 bin adet ağaç ve çiçek dikimi. 1 milyon 460 bin hamburger tüketimi. 13 milyon salata. 3 milyon 200 bin sinema bileti.”

İstanbul temalı etkinlikler

Kanyon, 10. yıl kutlamaları için ‘İstanbul’ temasını belirledi. Cem Eriç, İstanbul temasının seçimiyle ilgili, “İstanbul’a, İstanbulluya, yolu İstanbul’dan geçenlere ve İstanbul seven yerli yabancı herkese 10 yıldır kucak açan, onların enerjisinden beslenen Kanyon, şehrin sembol markalarından biri olmanın gururunu yaşıyor” dedi.
11-31 Mayıs tarihleri arasında Tamer Yılmaz objektifinden İstanbul Yansımaları Sergisi ile açılışı yapılan etkinliklerin devamında 27-28-29 Mayıs’ta “İstanbul Lezzetleri Kanyon Sokakları”nda ağırlanacak.