Ekonomi ‘2.2 milyon adet bilgisayar satılır’

‘2.2 milyon adet bilgisayar satılır’

31.05.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Bilgisayara talep hız kesmiyor. Geçen yıl pazar 2.2 milyon adede ulaşırken, bu yıl da benzer bir beklenti var. Notebook zirvede.

‘2.2 milyon adet bilgisayar satılır’

 

Hanife Baş / Akyaka - Pandemi döneminde zirveye çıkan bilgisayara talep sürüyor. Ancak pandemide hızlanan talebin bu yıl sabit kalması bekleniyor. Lenovo Türkiye’nin Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak, Türkiye’de bilgisayar pazarının geçen yılı 2.2 milyon adetle kapattığını söyledi. Soyak, “Türkiye’de pazar hızlı büyümesini sürdürüyor. Daha önce 1.6 milyon adetlerdeydi. 2 milyonu geçti. Pazarın yüzde 70’i notebook, yüzde 30’u ise PC’den oluşuyor. Bu yıl pazar geçen yılın rakamıyla aynı kalabilir” dedi.

Haberin Devamı

Sahiplik oranı arttı

Türkiye’de bilgisayar sahiplik oranının arttığını da kaydeden Soyak, “Pandemi normalin üzerinde hız getirdi. Tüketim alışkanlıkları değişti, dijital öne geçti. Bilgisayarların önemi de daha arttı. Türkiye’de önceden 50 kişiye bir bilgisayar düşerken, bu rakam bu yıl 40 kişiye düştü. Bir evde tek bilgisayar yerine herkes için bilgisayar alınması yaygınlaşıyor” diye konuştu.

Soyak, Lenovo’nun Türkiye’ye yatırımı sürdürdüğünü de vurgulayarak, “Daha önce 250 milyon dolar olan ciromuz, 400 milyon dolara çıktı. Bu büyümenin süreceğini öngörüyoruz. Yüzde 21’le pazar lideriyiz. Kurları ve hammadde fiyatlarındaki artışı fiyata yansıtmamaya çalışıyoruz” açıklamasını yaptı.

Uçurtma sörfüne sponsor oldu

Haberin Devamı

Banu Soyak, Lenovo’nun marka olarak hız, inovasyon ve dinamizmle çok özdeşleştiğini de aktararak, Formula 1 gibi organizasyonlar sonrasında iki yıldır kitesurf’e (uçurtma sörfü) sponsor olduklarını belirtti. Soyak, “Muğla Akyaka’da Ulusal Freestyle kitesurf şampiyonlukları olan eğitmen Taner Aykurt liderliğinde faaliyet gösteren Lenovo Kitextreme okulunun marka sponsoru olduk. Okul, 2022 yaz sezonunda da yoğun bir şekilde spor ve eğitim faaliyetlerini sürdürecek.

Yeni sezon açılışının hazırlıklarına devam eden Lenovo Kitextreme, kitesurf eğitimleri verirken, sporverlere hareketli ve enerjik bir ortam sunuyor. Lenovo Türkiye olarak performans, güç, estetik ve hız gerektiren extreme sporların, markamızın temsil ettiği özelliklerle örtüştüğüne inanıyoruz. Bu tarz sporlara sponsor oluyoruz” diye konuştu.