Ekonomi 25’inci yılında 25 milyar TL gelir

25’inci yılında 25 milyar TL gelir

22.02.2020 - 07:00 | Son Güncellenme:

Turkcell, 25’inci yılını kutladığı 2019’u 25.1 milyar TL gelirle kapattığını duyurdu. Turkcell Grubu’nun konsolide bazda toplam geliri önceki yıla göre yüzde 18.1 oranında arttı.

25’inci yılında 25 milyar TL gelir

Operatörün 2019 net karı bir önceki yıla göre yüzde 61 artarak tüm zamanların en yüksek miktarı olan 3.2 milyar TL’ye ulaştı. Turkcell Grubu’nun faiz, amortisman ve vergi öncesi karı (FAVÖK)  yüzde 18.6 artışla 10.4 milyar TL’ye yükselirken, FAVÖK marjı yüzde 41.5’e, marjı da yüzde 21.4 çıktı. Turkcell, 2020’de yüzde 13-16 aralığında gelir büyümesi, yüzde 39-42 aralığında FAVÖK marjı ve yüzde 18-21 aralığında da FVÖK marjı hedefliyor.

Haberin Devamı

Faturalı abone arttı

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, 2019 yılını rekor sonuçlarla kapattıklarını ve tüm zamanların en yüksek gelir ve karını elde ettiklerini söyledi. Güçlü altyapıları ve servisleri sayesinde 2019’da toplam ciroda ve büyümede mobil ve sabit olmak üzere entegre telekom sektöründe liderliklerini perçinlediklerini belirten Erkan, “Bir önceki yıl en yakın rakibimizle aramızdaki ciro farkı yüzde 4 iken 2019’da bunu yüzde 6.3’e çıkardık. Bunun en önemli nedeni 2019 yılında müşterimizi odağımıza alan stratejiyi uygulamamız oldu. Elde ettiğimiz sonuçlar bu stratejimizin doğruluğunu kanıtlıyor. Önümüzdeki dönemde dijital servislerimiz, kurumsal çözümlerimiz ve fintek alanındaki hizmetlerimiz ile büyümeye devam edeceğiz” dedi.

Haberin Devamı

Erkan, geçen yıl 1.5 milyon yeni faturalı müşteri kazandıklarını da dile getirerek, “Müşteriye bakış açımızı her alanda yeniden tanımladığımız stratejimizin başarısını 2019’da 1.5 milyon yeni faturalı müşteri kazanarak ispatlamış olduk. Güçlü ARPU (kullanıcı başına ortalama gelir) artışımız da sağlıklı büyüdüğümüzün göstergesi. Bu artış faturalı abone sayısında son 10 yılın rekoru. Böylece mobil tarafta faturalı abonelerimizin oranı da yüzde 62’ye çıkmış oldu. 2020 yılında da müşterilerimiz için uygun teklifler ve yenilikçi servisler geliştirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

7 milyar TL yatırım

Dijital servis gelirlerini de açıklayan Murat Erkan, bu gelirlerden elde ettikleri tekil gelirin ilk kez 1 milyar TL’ye ulaştığını ve bunu 3 yılda 2.5 milyar TL’ye yükseltmeyi hedeflediklerini kaydetti. Erkan, 2019’da kurumların teknoloji ihtiyaçlarını uçtan uca karşılamak amacıyla Dijital İş Servislerini kurduklarını ve bu servislerin gelirlerini yüzde 44 artırdığını ve BT çözüm sağlayıcısı olarak pazarda ilk üçte yer aldığını da vurguladı. Bugüne kadar 50 milyar TL yatırım yaptıklarının da altını çizen Erkan, sadece 2019’daki yatırımlarının 7 milyar TL olduğunu, son beş yılı 26 milyar TL yatırımla kapattıklarını aktardı.

‘1 saatle 17 saati aynı kefeye koymak vicdansızlık’

Haberin Devamı

Murat Erkan, İstanbul depremindeki GSM kesintileri nedeniyle operatörlere kesilen cezayla ilgili şunları söyledi: “Çağrı başlatma kapasitemizi 47 milyondan 58 milyona çıkarttık. Bunu 70 milyona yükselteceğiz. BİP’e eklediğimiz ‘Acil Durum Butonu’ şebeke olmasa da arama yapmayı sağlıyor. İstanbul depremi yaşandığında kentte 3 operatöre ait toplam 700 baz istasyonu mühürlüydü. Belediyelerin bu işi ranta çevirmeleri durumu daha da kaosa sürüklüyor. İletişimin devamlılığı için şart olan fiber altyapıyı da kazı izinlerini alamadığımız için geliştiremiyoruz. Üç yıldır bir metre fiber kazı yapamadık. İzin yok.
Deprem sonrasında şebekemizde yaşanan bir saatlik yoğunlukla, başka bir operatörün neden olduğu 17 saatlik kesinti aynı kefeye konulamaz, bu kesinlikle vicdansızlıktır. Altyapıyı hazırlayacak her türlü hukuksal zemini de hazırlamak gerektiğini düşünüyorum. Karar vericilerin gelecek kaygısıyla değil vicdanlarıyla karar vermeleri gerekiyor.”