06.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü - Otokolik
Japon üretici Toyota’nın Türkiye’deki satışları, geçen yıl ilk kez 50 binin üzerine çıkarak rekor kırarken, mayıs ayında da ikincisi geldi. Toyota, mayısta 6 bin 69 adetle iki aralık ayı hariç, aylık bazda 26 yılın en yüksek satış rakamına ulaştı. Bu rekorlarda büyük paya sahip Corolla, “tazelenme” operasyonuyla haziran sonunun beklerken, Toyota yetkili satıcılarında “Rent a Toyota” uygulaması da hayata geçiyor.
Toyota Pazarlama A.Ş CEO’su Ali Haydar Bozkurt, geçen yıl yaklaşık 51 bin adetle markanın Türkiye pazarındaki en yüksek satış rakamına ulaştıklarını ve rekor kırdıklarını hatırlatarak, “Geçen ay da 6 bin 69 adetlik satış yaptık. Bu da Toyota’nın, iki aralık ayı dışında, 26 yıllık süreçte bir ayda gerçekleştirdiği en yüksek rakam” dedi.
C-HR bekleniyor
Ocak-Mayıs döneminde Toyota olarak 18 bin adetlik satışa ulaştıklarını da anlatan Bozkurt, bu yıl toplam pazarın yüzde 5 civarında düşüş kaydetmesini beklediklerini, buna karşılık herşeyin yolunda gitmesi halinde, 55 bin adetlik bir rakama ulaşmayı istediklerini belirtti.
2017 yılında ise Toyota olarak, Türkiye’de üretilecek yeni SUV model C-HR’ın da katkısıyla 65 bin adetlik satışı öngördüklerini kaydeden Bozkurt, “Ayrıca, C-HR’a bağlı olarak son çeyrekte planlar netleştikçe hedefimizin üstüne koyacağız.
C-HR için 2017 yılı hedefimiz 12-13 bin adet civarında. Ancak bu, araç bulabilmemize bağlı. Çünkü tüm pazarlardan talep gördüğünü duyuyoruz. Türkiye’de de ön taleplerin sayısı 1.400’ü buldu. Böyle giderse yıllık 15 bin adede gidebiliriz” ifadesini kullandı.
Rent a Toyota geliyor
Corolla’ya yeni yüz, zengin donanım
Bu yıl 50. yaşına basan Corolla, yeni yüz ve zengin donanımlara kavuştu. Ayın son haftasında satışa çıkacak makyajlı Corolla’nın fiyatları, aşağı yukarı aynı kalacak, sadece donanımdan ötürü küçük farklar olabilecek.
Reklamı da Türkiye’den
Türkiye’de üretilen yenilenmiş Corolla’nın reklam filmi de, Türkiye’de çekilmiş. Yeni Hilux’ın “yerli” reklamı çok beğenildiğinden, Toyota, Corolla reklamının da Türkiye’de çekilmesini istemiş. Film, Türkiye’nin yanı sıra global pazarlarda da yayına girecek.
Ön far, radyatör ve tampon tasarımı yenilenerek, daha sert ve sportif bakışlı hale getirilen Corolla, artan krom detaylarıyla da lüks gösteriyor. Stop lambalarında da LED teknolojisi kullanılan Corolla’nın iç mekanında lüks detaylar artırılmış. Benzinli motorla yeni nesil Yokuş Kalkış Desteği de sunuluyor olacak.
Araç, yine 1.4 lt dizelin yanı sıra 1.33 lt ve 1.6 lt (132 HP) benzinli motor seçenekleriyle sunulacak.
Yeni S90, heyecan dozunu artırdı...
Mazda 3 eksiğini ‘dizel’ ile tamamladı
Mayıs ihracatı 2 milyar doları aştı
Türkiye ihracatının lideri otomotiv, mayısta son üç yılın aylık bazda en yüksek ihracat artışına ulaştı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre mayısta otomotiv ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 34 arttı. Otomotiv ihracatının, son dört aydaki “aylık ortalaması” da 2 milyar doların üzerine çıktı.
OİB verilerine göre otomotiv sektörü, mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre ihracatını yüzde 34 artışla 1 milyar 983 milyon dolar olarak gerçekleştirdi. Türkiye ihracatından yüzde 18 pay alan sektörün son 4 ayda yaptığı ihracatın ortalaması da 2 milyar doların üzerine çıktı. Mayısta otomotiv yan sanayi ihracatı yüzde 12 artarak 771 milyon dolar olurken, binek otomobilde yüzde 50, hafif ticari araçlarda yüzde 73, otobüs-minibüs-midibüs ihracatında da yüzde 38 artış gerçekleşti. Böylece mayısta otomobil ihracatı 667 milyon dolar, hafif ticari araçlar 380 milyon dolar ve otobüs-minibüs-midibüs de 140 milyon doları buldu.
Almanya, İtalya...
Bazı Batı Avrupa pazarlarındaki iyileşmenin meyvelerini toplayan Türkiye otomotiv sektörü, bu sayede AB ülkelerine ihracatını yüzde 43 artırdı. ABD ihracatı da mayısta yüzde 33 arttı.
Sektörün en büyük pazarı Almanya’ya ihracat yüzde 24, İtalya’ya yüzde 98 ve Fransa’ya yüzde 76 oranında artış gösterdi. Bu ülkelere ihracat performansında, binek otomobiller ve hafif ticari araçlarda yüzde 200’e varan oranlarda artış etkili oldu. Yan sanayinin de en büyük pazarı olan Almanya’ya bu kalemdeki ihracat yüzde 14 artarken ABD’ye yan sanayi ihracatında yüzde 19 düşüş oldu.
40 günde 43 kente gittiler
Hyundai’nin 27 Nisan’da başlattığı “Türkiye Turu” tamamladı. Üç adet yeni Elantra ve 2 adet Tucson’un kullanıldığı turda araçlar toplam 10 bin kilometreden fazla yol yaparken, aynı zamanda rota üzerinde yapılan bayi etkinliklerinde de 1000’den fazla müşteri tarafından test edildi, test edenler özel hediyeler kazandı.
Elantra ve Tucson’lar, 40 gün boyunca Türkiye’nin dört bir yanını ziyaret ederek, hayli yorucu bir yolculuğa imzasını attı. Yolculuğun bitiminde konuşan Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, şunları söyledi:
“40 günde 35 ilimize gitmeyi hedeflemiştik, ancak 43 kenti ziyaret ettik. 30 tarihi mirasımız ve kentlerin kendilerine has simgeleriyle araçlarımızı görüntüleyip, sosyal medya hesaplarımızda ölümsüzleştirdik. Araçlarımız, bu seyahatte herhangi bir sorun yaşatmadı.”