Ekonomi 300 milyon TL’lik tatlı yatırım

300 milyon TL’lik tatlı yatırım

21.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:

Eti İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu, çikolatada iddialarını artıracaklarını belirterek, “Pazarda ikinciyiz. 3 yılda 1.5 milyar TL yatırım yapacağız, bunun 300 milyon TL’si çikolataya olacak” dedi

300 milyon TL’lik tatlı yatırım

Türkiye’de unlu mamuller pazarının devlerinden olan Eti, 2003 yılında girdiği çikolatada hedef büyüttü. Pazarda kısa sürede ikinciliğe oturan marka, çikolata ihracatında da gaza basacak.

Haberin Devamı

Eti İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu, 2019 yılını yüzde 28 büyümeyle ve 5.8 milyar TL ciroyla kapattıklarını belirterek, 2020’de ise şirket bazında yüzde 25, çikolata alanında ise yüzde 40 büyümek istediklerini, çikolatada iddialarını artıracakları bir yıl olacağını söyledi.

Cirolarında çikolatanın payının yüzde 21’le 1.2 milyar TL olduğunu dile getiren Polatoğlu, “Toplam ciromuzu yüzde 31, çikolata cirosunu ise yüzde 40 oranında artırdık. Son bir yılda Türkiye’de 1.2 miyar paket çikolatamız tüketildi. Karam Gurme’nin de içinde olduğu bitter çikolata pazarında açık ara lideriz. Karam Gurme en çok satan ürünlerimizin başında geliyor. Geçen yıl sadece Karam Gurme 300 milyon adet sattı” dedi. Polatoğlu, çikolatanın ihracatlarındaki payının yüzde 15-18 civarında olduğunu ve bunu 2020’de yüzde 25’e çıkartmak istediklerini de kaydetti.

Haberin Devamı

300 milyon TL’lik tatlı yatırım

Pazarda ikinciyiz

Polatoğlu, çikolata alanındaki iddialarını artırmak için her alanda yatırımlar yaptıklarına da dikkat çekerek, “Diğer fabrikalarımızda olduğu gibi çikolata fabrikamızı da yeni hat ve ürün yatırımları, kapasite artışı yatırımları ve üretkenlik projeleri ile her yıl daha da geliştiriyoruz. Önümüzdeki 3 yıllık süreçte çikolata fabrikamızda yüzde 27’lik kapasite artışı   planlıyoruz. Eti olarak 3 yılda toplam 1.5 milyar TL’lik yatırım yapacağız. Bunun 300 milyon TL’si çikolata üzerine olacak. 150 milyon TL’si de kapasite artırmaya yönelik. Romanya’daki fabrikada çikolata üretimimiz yok ama gelecek yıl çikolata operasyonu başlayacak” diye konuştu.

60 yıllık geçmişleri olduğunu ancak çikolata üretimine 2003’de başladıklarını anımsatan Hakan Polatoğlu, “Nispeten diğer markalara göre yeniyiz. Ama neredeyse 20 yıl geçti. Bu süreçte rekabeti kızıştıran, zorlayan ve trendleri belirleyen bir marka haline geldik. Türkiye’de çikolata pazarının yüzde 17’sine sahibiz ve pazarda ikinci markayız. Yeni bir 10 yıla girerken pazardaki yerimizi güçlendirmek için iddiamızı artıracağız” dedi. Polatoğlu, biri Romanya’da olmak üzere 8 fabrikaları olduğunu ve 7 bin 500 çalışanları bulunduğunu aktardı.

Haberin Devamı

300 milyon TL’lik tatlı yatırım

Yabancılar da Gurme’yi sevdi

Ürünlerini yurt dışında girdikleri pazarın dinamiklerine göre konumlandırdıklarını da dile getiren Hakan Polatoğlu, şöyle konuştu: “Yüzde yüz yerli bir inovasyon olan Karam Gurme sadece Türkiye’de değil dünyanın farklı coğrafyalarında olumlu dönüşler aldı. Doğu Avrupa, Rusya, Suudi Arabistan gibi coğrafyalarda global bir marka olarak büyümeye çalışıyoruz. Karam Gurme’yi bazı coğrafyalarda Türkiye’deki gibi aynı adla, Avrupa ve İngiltere’de ‘Dare’, Ortadoğu’da ise ‘Leil’ markasıyla satıyoruz. Özellikle Avrupa ve Amerika’da kalp dostu ve antioksidan bitter hızla yayılıyor. Eti Karam’ın portföyünde bitter severlerin damağına göre olan her çeşit var. Karam Special, Flava var.”

Eti’nin verdiği bilgilere göre Türkiye’de çikolata pazarının büyüklüğü 135 bin ton. Kişi başına yıllık tüketim ise 2.5 kg. Dünyada kişi başına tüketim 7.5 kg.

300 milyon TL’lik tatlı yatırım