Ekonomi 6 Temmuz’da biri tişörtünüzü öpmek isteyebilir!

6 Temmuz’da biri tişörtünüzü öpmek isteyebilir!

10.05.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Lush, 6 Temmuz Dünya Öpücük Günü’nde, Türkiye de dahil dünyadaki tüm mağazalarında öpücük rekoru kırmayı hedefliyor. Amaç mağazalarda yer alan tişörtlere ve vitrinlere kondurulan öpücüklerle Guinness’e girmek...

6 Temmuz’da biri tişörtünüzü öpmek isteyebilir

6 Temmuz Dünya Öpücük Günü’nde tüm dünyadaki Lush mağazalarında satılan rujlar kullanılarak Guinness rekoru kırmayı hedeflediklerini söyleyen Lush Türkiye Marka Direktörü Buket Dinçerler, “Daha önceki rekor 22 bin 174 öpücük... Lush tüm dünyada 12 saat içerisinde mağazalarda yer alan tişörtlere ve vitrinlere kondurulan öpücüklerle bu rekorun üstüne çıkmayı planlıyor” dedi.
Dinçerler, “Mağazalarımızda da gerçekleştireceğimiz bu rekor denemesinde tüm Lush tüketicilerini 6 Temmuz günü bekliyor olacağız” diye konuştu.
Lush’ın doğaya, insana ve hayvanlara verdiği önem doğrultusunda kampanyalar gerçekleştirdiğini kaydeden Dinçerler, “Lush’ın kurucu üyelerinden Marc Constantine bu konudaki felsefeleriniÇ ‘yalnız kendimiz için değil, tüm dünya için neyin daha iyi olduğunu düşünmek’ olarak açıklıyor. Dünya çapında toplumu bilinçlendirmek adına da pek çok kampanyalar düzenleniyor” dedi.

Patili sabunlar
Lush Türkiye olarak önümüzdeki günlerde web sitesinden ve mağazalardan REACH kampanyasına destek vereceklerini ifade eden Dinçerler, şu bilgileri verdi: “Kampanyamızın adı REACH. Bu kampanyada özetle amacımız gerek tüketiciye ulaşan ürünlerin gerekse de o ürünlerde kullanılan hammaddelerin hayvanlar üzerinde denenmesinin yasaklanması. Gereksiz ambalajlamanın, paketlemenin ve plastik poşetlerin çevreye verdiği zarara dikkati çekmek için yapacağımız ‘Bag Monsters’ kampanyası da yakın zamanda düzenleyeceğimiz kampanyalarımızdan biri. Şu an devam eden ‘Stray Dog’ kampanyamızda da özel tasarlanmış Wolves Paw (pati) sabunlarımızın tüm satış gelirini derneklere bağışlıyoruz. Bunlar, Bolluca Hayvan Barınağı’na gönderilmesi için APAC Derneği ve sokaklarda yaşayan hayvanlara mama ve ilaç yardımı sağlayabilmesi için HAYTAP Derneği.”

Haberin Devamı

300 çeşitlik ürün gamı
Lush ürünlerinin en büyük özelliğinin taze içeriklerle hazırlanması olduğunu söyleyen Buket Dinçerler, şu bilgileri verdi: “Böyle olunca ürünün sınırlı bir sürede tüketilmesi gerekiyor. Her ne kadar sabun markası gibi algılanıyorsak da Lush’ın 300 civarında ürün çeşidi var. Bunlar içinde sabunlarımız küçük bir yüzde tutuyor. Saç, cilt, yüz, vücut bakımının yanı sıra renkli kozmetik ürünlerimiz var.”

50 ülkede 900 mağazası var
Lush’ın sosyal sorumluluk konusunda oldukça aktif bir marka olduğunu belirten Buket Dinçerler, “Son olarak hayvanlar üzerinde denenen kozmetik ürünlerinin AB ülkelerine girmemesi kararında etkin rol oynadılar. Lush bununla yetinmeyip, içeriklerdeki maddelerin de hayvanlar üzerinde denenmemesi için çalışma yürütüyor” dedi.
Lush’ın, dünyada 50’den fazla ülkede 900 mağazası bulunduğunu kaydeden Dinçerler, “Türkiye’de ise 8 mağazamız var. Çok agresif büyümeyi planlamıyoruz. Bizim için önemli olan doğru lokasyonlarda olmak. Dolayısıyla öncelikli hedefimiz büyük şehirler” diye konuştu.

Taze kozmetik
Lush’ın geçen yıl makyaj grubunu bünyesine kattığını söyleyen Buket Dinçerler, şöyle devam etti: “Emotional Brilliance renklendirici serimizin öne çıkan özelliği ise hassas ciltlerin bile kullanabileceği, jojoba yağı, gül özü, buğday çimi suyu gibi bitkisel yağlar ve özlerin baz alınarak oluşturulması. Ayrıca taze gül yaprakları demi, soya ve pirinç kepeği yağı içeren fondötenlerimiz var.”

Haberin Devamı

e-perakende

Taksi çağırmanın e-yöntemi

BiTaksi ile taksi bulma derdi sona eriyor. Cep telefonundan indirilen bir aplikasyon sayesinde tek bir tuş ile bulunulan yere taksi çağrılabiliyor. Türk bilgisayar programcılarıyla 8 ayda geliştirilen bu sistem, Almanya ve İngiltere’de de kullanılıyor.
‘Bitaksi networkü’ içinde yer alan taksiler, talebi kendi ekranlarında görebiliyorlar. Bu çağrıya olumlu cevap vermek isteyen taksici kabul tuşuna basıyor. Böylece talep eden kişinin ekranında gelen taksinin plakası, sürücüsü, cep telefonu ve harita üzerinden izlediği yolu ve kaç dakika içinde bulunulan yere ulaşacağı bilgileri görünüyor.

Islık yerine tek tuş
Bu sistem tüketiciye tek tuşla her yerden taksi bulma ve bir şey unutması halinde taksiyi kolaylıkla bulma gibi avantajlar sağlıyor. Sistem kullanıldıkça hizmet kalitesi, temizlik gibi kriterlere de istenirse puan verilebiliyor. Bu da zaman içinde taksicilerin hizmetlerini geliştirmelerini sağlayacak bir geri bildirim sistemini de çalıştırıyor.
Taksiciler ise bu sisteme girdiklerinde çok daha sık müşteri bulma imkanına sahip oluyor. Ayrıca talep esnasında gidilecek lokasyon belirtilmişse, taksici en kazançlı olacak müşteriyi seçme şansı buluyor.
BiTaksi hizmeti şu anda sadece İstanbul’da faaliyette ancak bu yıl içinde tüm Türkiye’de yayılması planlanıyor. Verilen bilgilere göre şu anda 15 binden fazla kişi sistemden hizmet alıyor.

Haberin Devamı

ANNELER GÜNÜ

Kokulu setler

Hafif kokular ve nemlendiriciler, The Body Shop’un hediye setlerinde sunuluyor. Anneler Günü’ne özel olarak hazırlanan güzellik ve bakım setleri vücut losyonu, vücut spreyleri ve duş jellerinden oluşuyor. The Body Shop, hediye setlerinin yanında farklı seçenekler arayanlar için farklı cilt bakım ürünleri de var.

Haberin Devamı

Türk gülü...

Dore, Anneler Günü için Frenzy EDP’yi öneriyor. Frenzy parfüm, Türk gülü, Parma menekşesi ve Toskana irisi ile üretildi. Dore’nin mayıs ayı kataloğunda yer alan Fzenzy EDP, ayrıca, kaşmir, misk, eboni odunu, amber ve yasemin kokularını içeriyor. Katalogta ayrıca, Anneler Günü için farklı ürünler de yer alıyor.

Çocuklardan pasta

Outlet konseptli alışveriş merkezi Via Port, Anneler Günü’nde lezzet içerikli bir etkinlik düzenliyor. 12 Mayıs Pazar günü Via Port Outlet Shopping’e gelen çocuklar, Crowne Plaza Asia Oteli’nin Şefi Levent Arslan ve aşçı ekibi rehberliğinde, hünerlerini ortaya koyacak ve annelerine özel pastalar yapacaklar.

Bakımlı anneler

Anneler her şeyin en iyisini ve en güzelini hak ediyor. Türkiye’nin kişisel bakım marketi Gratis de Anneler Günü’nde onları mutlu edecek hediye alternatifleri hazırladı. Gratis’lerde cilt ve vücut bakım ürünlerinden parfüm ve kozmetik malzemelerine, mum ve biblo gibi dekoratif eşyalardan cüzdana kadar çeşitli alternatifler sunuluyor.

Haberin Devamı

Yaz bronzluğu

İtalyan güzellik markası Deborah Milano, Anneler Günü’ne özel limitli sayıda çıkardığı ‘Maxi Bronzing Powder’ ile annelere yaz bronzluğu sunuyor. Marka yetkilileri, “Maxi Bronzing Powder’ın içeriğinde yer alan talcum pudra özleri suni parlamayı engelliyor. Partiküllü özel doku ise lekeli maske görünümünü ortadan kaldırıyor” diyor.

‘İSF, ikinci çeyrekte ciroları artıracak’

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, bu yıl üçüncüsü düzenlenecek İstanbul Shopping Fest (İSF) ile birlikte yılın ikinci çeyreğinde ciroların daha da artmasını beklediklerini vurguladı.

İSF çalışmaları hakkında bilgi veren Belgü, şunları söyledi: “Dünyanın en renkli şehirlerinin başında gelen İstanbul, bu yıl da alışveriş severlere önemli bir organizasyon sunacak. 8-30 Haziran tarihleri arasında gerçekleşecek festivalde, alışverişi eğlenceyle buluşturan etkinlikler düzenlenecek. Ayrıca özel fırsatlar ve sürprizler sunulacak. İstanbul’da yaşayanların yanı sıra yerli ve yabancı pek çok turisti de bu festivalde ağırlamaya hazırlanıyoruz.”

Anadolu AVM’leri
Belgü, AYD ile Akademetre Research tarafından ve her ay yayınlanan 2013 Mart AVM Endeksiyle ilgili olarak da, ciro endeksinin 2012 Mart ayına göre yüzde 13’lük artış göstererek 139 puana ulaştığını, bu artışla 2013’ün ilk çeyreğindeki ciro endeksinin 2012’ye göre yüzde 7 arttığını belirtti. Belgü, İstanbul ve Anadolu ciro endekslerinin ayrı ayrı değerlendirildiğini ve İstanbul ciro endeksinin 11.4 artarak 137 puana, Anadolu ciro endeksinin ise 15.4 artarak 142 puana ulaştığını söyledi. Belgü, “Bu da gösteriyor ki organize perakendedeki gelişmeler Anadolu AVM’leri itibariyle daha da artış içeriyor” dedi.

‘1.1 milyon metrekare alan daha eklenecek’

Son 10 yılda geliştirilen AVM’lerin hem işletmeci hem çalışanlar ve hem de diğer taraflar için çok önemli olduğunun altını çizen AYD Başkanı Hulusi Belgü, 2013’te sektöre yeni açılacak AVM’lerle birlikte 1.1 milyon metrekare daha kiralanabilir alan ekleneceğini söyledi. Belgü, AYD olarak sektöre ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceklerini belirtti.

‘AVM’lerin başarılı olabilmesi için...’

Hulusi Belgü AVM’lerin başarılı olabilmesi için dikkat edilmesi gereken konuları da şöyle anlattı: “Başarılı proje için, doğru projelendirme, doğru malzeme kullanımı ve ticari hedeflere göre doğru mağaza karması gerek. Ayrıca açılışla birlikte yeterli deneyim ve bilgi seviyesindeki yöneticilere görev verilmeli. Gerektiğinde konsept, proje, mağaza karması değişiklikleri ve iyileştirmelerin yatırımcılar tarafından yapılması da önem taşıyor. Bu unsurlardan birinin veya birkaçının eksik yapılması sorun yaratabiliyor. Bugün AVM kriterlerine uygun olarak geliştirilmiş, doğru marka karmasının oluşturulduğu, konumlandırmasının iyi planlandığı projelerde verimliliğin arttığını görüyoruz.”

Tefal ile Arda Türkmen işbirliği...

Tefal, işletmeci ve şef Arda Türkmen ile işbirliğini hayata geçirdi. İşbirliği, Arda Türkmen’in işlettiği Leblon’da düzenlenen toplantıyla açıklandı. Groupe SEB Türkiye Genel Müdürü Cüneyt Yağcı, iş birliğinin, mutfakların yenilikçi markası ile yetenekli ismini bir araya getirdiğini belirterek şunları söyledi:
“Başarısını hem işletmecilikte, hem de şeflikte kanıtlayan Arda Türkmen’le gerçekleştirdiğimiz iş birliği, mutfakta her zaman iyiyi sunma anlayışımızı yansıtıyor. Tefal ve Arda Türkmen’in iş birliği, en iyilerin buluşması oldu. Bu iş birliği kapsamında, gelecekte yeni ürün serileri geliştirmeyi de planlıyoruz.”

Fanatik bebekler...

Çocuk giyimi alanında faaliyet gösteren Panço, mağazalarında Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş takımlarının bebek ürünlerini satışa sundu. ‘Çocuklarımız için hem kaliteli hem de sağlıklı üretim’ sloganıyla hizmet veren Panço’nun Türkiye’nin üç büyük takımının renkleri ve amblemlerini taşıyan ürünlerinin fiyatları ise 29.95 TL’den başlıyor.
Marka yolculuğuna 1978’de Eminönü’nde Sultanhamam’da başlayan Panço, 1984 yılında Şişli’de ilk mağazasını açtı.
Panço’nun bugün 80 mağazası ve 250 satış noktası bulunuyor.

Mezuniyet koleksiyonu

Fabrika Nite, düğünler, yaz partileri, kokteyller veya mezuniyet geceleri için özel koleksiyonlar sunuyor. Marka yetkililerinin verdiği bilgiye göre, fırfır ve volanlar yazın vazgeçilmezi olacak. Fabrika Nite, gece elbiseleri, smokinler, tek ceketler, clutchlar, kol düğmeleri, papyonlar ve daha pek çok aksesuarın yer aldığı ürün yelpazesine sahip. Kadınlarda özellikle fırfır ve volanların öne çıktığı modeller, gece mavisi, pudra pembesi ve nar çiçeği tonlarından oluşuyor.