Ekonomi 600 bin kişi gezdi satışlar ısındı...

600 bin kişi gezdi satışlar ısındı...

01.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bu yılki Autoshow Fuarı, toplamda 600 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlarken, markaların gerek fuarda gerekse showroomlarında gerçekleştirdikleri satışların, mayıs ayı rakamlarına doping etkisi yaptığı belirtiliyor

600 bin kişi gezdi satışlar ısındı...

Yaklaşık 2.5 yıllık aradan sonra düzenlenen İstanbul Autoshow 2015, dün sona ererken, toplam ziyaretçi sayısının 600 bini geçtiği bildiriliyor. Markalarda fuar süresince önemli hareketlilik yaşanırken, bunun, mayıs ayı rakamlarına da olumlu yansıyacağı belirtiliyor.

Haberin Devamı

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Genel Koordinatörü Hayri Erce, bu yılki İstanbul Autoshow’un, en başarılı fuar olarak nitelenebileceğini belirterek, gerek ziyaretçilerden gerekse katılımcılardan alınan görüşlerin de bu yönde olduğunu söyledi. İstanbul Autoshow’un, bu yıl 600 binin üzerinde ziyaretçi ağırladığını kaydeden Erce, Cenevre Fuarı’nı 700 bin, Paris Fuarı’nı 1 milyon, Frankfurt Fuarı’nı ise 900 bin civarında kişinin gezdiğini hatırlattı.

Olumlu yansıyacak

Önceki Autoshow fuarlarıyla karşılaştırıldığında, bu yıl kadın ziyaretçi sayısında yüzde 20 civarında artış gözlendiğini aktaran Erce, fuara gelen aileler ve gençlerin sayısında da artış olduğunu ifade etti.

Fuar süresince markaların gerçekleştirdikleri sıcak satışların, mayıs ayı sonuçlarına olumlu yansıyacağını dile getirdi, ancak bir rakam vermedi.

Haberin Devamı

Bununla birlikte markaların, yaklaşık 10 günlük süre içinde gerek fuarda gerekse showroomlarda gerçekleştirdikleri satışların 15 bin adet civarında olduğu belirtiliyor. Bunun yaklaşık 2 bin adetten fazlası ise bizzat fuarda gerçekleştirilen satışlar ve siparişlerden oluşuyor.

Örneğin lüks markalardan Porsche, fuarda 15 adetlik satış gerçekleştirirken, yeni 2.0 lt benzinli Macan modeline 14 sipariş aldı. Ferrari, fuarda yaklaşık 470 bin euro değerinde bir adet “California T” satarken, Maserati de 175 bin euroluk 4 adet Ghibli ve bir adet de Quttroporte satışı gerçekleştirdi. 13 Jaguar, 28’er adet Land Rover ve MINI’nin satıldığı fuarda, BMW satışları da 194 adedi buldu. Kia ve Seat fuarda 100’er, Fiat 62, Jeep 25, Alfa Romeo da 10 adetlik satış gerçekleştirirken, Hyundai’nin bayi satışları ve siparişlerle birlikte 600 rakamına ulaştığı belirtildi.

İlgiyi mıknatıs gibi çektiler

Fuara ilk kez getirilen modeller ve markalar da, ilgiden nasibini aldı. Nitekim, bu yıl Autoshow Fuarı ile birlikte ilk kez Türkiye pazarına gireceği duyurulan Lexus, 10 günlük sürede 11 adetlik sipariş aldı.
Ford’un ilk kez bu fuarda tanıttığı ve Türkiye’de satışa sunmaya hazırlandığı Mustang’in de, fuar öncesinde 45 adetlik siparişe ulaştığı, son 10 günde ise bu miktarın hayli üzerine çıkıldığı kaydediliyor. Yine Seat’ın bu fuarda ilk kez tanıttığı Leon X-Perience ve Leon Cupra 280 modelleri, 10 günde 20 sipariş alırken, Hyundai’nin fuarla birlikte satışa sunduğu i20 Coupe’den 10 adet satıldı. 501 bin TL’lik fiyata sahip 468 HP gücündeki Jeep Grand Cherokee SRT ise daha fuarın ilk günlerinde sahibini buldu.
600 bin kişi gezdi satışlar ısındı...
Kadjar sınıf liderliği istiyor
Renault’nun orta sınıftaki ilk crossover modeli olan ve Autoshow Fuarı’nda da sergilenen Kadjar, bu ay itibariyle satışa çıkıyor. 69 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satılacak Kadjar, sınıfının liderliğini istiyor.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Captur ile B-crossover sınıfında liderliği aldıklarını belirterek, benzer bir hedefi Kadjar için de koyduklarının altını çizdi. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de crossover ve SUV sınıfındaki satışların yükseldiğine dikkat çeken Aybar, “Kadjar ile bu sınıflarda yelpazemizi genişleteceğiz. Yıl sonuna kadar 1.500 adet Kadjar satışı hedefliyoruz” dedi. Aybar, Türkiye’de SUV ve crossover modellerinin yıllık toplam satışlarının 45 bin adet civarında olduğunu, bunun yüzde 25’inin crossover araçlardan oluştuğunu anlatırken, “Bu segmentte lider olmak için yıllık 11 bin civarında satışa ulaşmak gerekiyor. Captur ve Kadjar ile birlikte bu hedefte ilerliyoruz” diye konuştu.
Türk eli değdi
Nissan ile ortak geliştirilen Kadjar, Renault’nun tasarım diliyle yaratılmış. Avrupa ve Afrika pazarları için İspanya’da üretilecek Kadjar, aynı zamanda Çin’de üretilecek ilk Renault olacak.
İç mekan tasarımın şekillendirilmesinde ve döşeme seçeneklerinin belirlenmesinde Türk tasarımcı Yeşim Güleryüz’ün imzasını taşıyan Kadjar, Türkiye’de 4x2 ve 4x4 versiyonlarla satılacak. 110 ve 130 HP’lik dizel motorların yanı sıra 130 HP’lik turbo beslemeli benzinli seçeneği de bulunacak Kadjar’ın 4x2 versiyonunda dizel-otomatik kombinasyonu da olacak. 130 HP’lik 1.6 dizel motorlu 4x4 versiyon ise, şimdilik manuel vites kutusuyla gelecek.
4x4 seçenekte, Renault ve Nissan tarafından geliştirilen Elektronik Çekiş Kontrolü sistemi bulunuyor. İki farklı ayara sahip sistem, sürekli dört tekerlekten çekişe ya da gerektiğinde otomatik devreye girmesi için ayarlanabiliyor.
Donanımdan yana zengin
Geniş bir iç mekana ve bagaj hacmine sahip olan Kadjar, sessizliğiyle dikkat çekerken, sunduğu donanımlar açısından da hayli zengin bir listeye sahip.
Kadjar, donanım paketlerine göre değişkenlik gösteren 7 inçlik dokunmatik ekrana ve navigasyon, telefon, uygulamaların yanı sıra müzik sistemini kontrol eden “R-Link 2” multimedya sistemi gibi yenilikler barındırıyor. Sistemin kişiselleştirilebilir ana sayfası, sık kullanılan fonksiyonlara hızlıca erişilmesini sağlayacak, internet deneyimi de yaşatacak.
Bununla birlikte Kadjar’da güvenlik ve konfora yönelik fazlasıyla teknolojik donanımlar da yer alıyor. Renault için de “ilk” niteliği taşıyan ve sürücünün müdahalesi olmadan otomatik park edebilen “Eller Serbest Park Sistemi”, öndeki araca çarpma riskinde frenlerin otomatik devreye girmesini sağlayan “Aktif Acil Fren Desteği” (AEBS), park manevralarında sürücüyü uyaran “360 Derece Park Destek Sistemi”, Şerit İhlali Uyarısı, Yol İşaretleri ve Hız Sınırları Tanıma sistemi, karşıdan gelen araç olduğunda ışık şiddetini ayarlayan otomatik uzun/kısa farlar bunlar arasında.
Yan sanayiye ABD’den davet geldi
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dudaroğlu, Ford Motor Company yöneticilerinin, Ford Transit’in Türkiye’deki tedarikçilerini ABD’ye yatırıma davet ettiğini belirterek, “Türkiye’deki tedarik sanayinin çok hızlı şekilde ABD’ye uçarak gitmesi lazım” dedi.
Türkiye’de üretilen Transit’in, aynı zamanda Amerika pazarı için Kansas’ta da üretildiğini hatırlatan Dudaroğlu, “Zaten onların parçalarını biz burada üretiyorduk. ‘Gelin, mesafeyi kaldıralım, yatırım yapın, tedarikçimiz olarak bize orada hizmet verin’ diyorlar” ifadesini kullandı.
Geçtiğimiz günlerde düzenlenen ve yenileme sektöründeki son yeniliklerin ele alındığı “6. Aftermarket Konferansı”na, Çin ve ABD’den satın alma grupları ve sektör kuruluşlarının katıldığını vurgulayan Dudaroğlu, “ABD’li kuruluş temsilcileriyle iyi niyet anlaşması imzaladık. Bizimle işbirliği yapmak istiyorlar. Parite ve lojistik gibi nedenlerle ABD, Çin’den kestiği alımları Türkiye’ye kaydırmak istiyor. Bu anlamda Türkiye-ABD arasında bir ‘altın dönem’den bahsedebiliriz” diye konuştu.
Ciddi potansiyel
Türkiye’nin ABD’de kendini iyi anlatması halinde, gelecek 10 yılda bu ülkede ciddi yer edinebileceğini belirten TAYSAD Başkanı Mehmet Dudaroğlu, “Anlayış değişikliğine gidip, orada çok daha hızlanmamız gerekiyor. Çok ciddi fırsatlar var. Hem bizim orada yatırım yapmamız hem de onların buraya gelmesi lazım. Bu iki yönlü ve çok büyük bir iş” dedi.