10.11.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Carrefoursa Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, Türkiye’de balık tüketiminin dünya ortalamasına oranla kişi başı 5.5 kilogram gibi çok düşük bir seviyede olduğunu, bu vesileyle su ürünlerine yatırım yapmaya devam edeceklerini söyledi. Balık reyonlarını yenilediklerini ve ardından tedarik sistemine odaklandıklarını belirten Kartallıoğlu, “Sezonda 7080 farklı çeşit ürüne yer vermeye başladık.
Su ürünü platformu
Av yasağının olduğu dönemlerde müşterilerimizi balıksız bırakmamak amacıyla İzmir’den Muğla’ya kültür balıkçılığını destekleyerek bu dönemde reyonlarımızdan balığı eksik etmedik. 2017’de Gebze’de 1 milyon TL yatırımla Su Ürünleri Platformu kurduk. Geçen yıl 110 marketimizde balık satışı gerçekleştirirken bu yıl balık satılan market sayımızı 7 milyon TL yatırımla 27’si Hiper, 112’si Süper, 21’i Gurme ve 6’sı Gima olmak kaydıyla 166’ya çıkardık. Yılsonunda balık satışımızı, geçen sene açıkladığımız 8 bin ton hedefine ulaştırmış olacağız” dedi. Carrefoursa Gıda Kategori Genel Müdür Yardımcısı Ali Nadir Akan da, geride kalan bir yıl içinde müşterileri nezdinde balık satışlarının gözle görülür bir şekilde arttığını dile getirerek, “Son bir yıllık satış bilgilerimizi incelediğimizde balığa en çok ilgi duyan illerin başında Adana ve Ankara geliyor. Bu yerlerde müşterilerimizin sepeti somon, levrek, çipura ve hamsiden oluşuyor” bilgisini verdi. Akan, balığın yararlarına da değinerek, “Mineral ve yüksek protein içeriği, omega3 yağ asitleri ve kolay sindirilebilmesi açısından toplumun her kesimi için sağlıklı ve lezzetli bir fonksiyonel besin kaynağı.
Yüksek proteinli
Özellikle çocuklu ailelerin, en az hafta 1-2 kez balık satın aldığını gözlemledik. Evinde balık pişirmek istemeyenler ya da hemen tüketmeyi tercih edenlerin adresi ise mevcut Lezzet Arası restoranlarımız oluyor” diye konuştu.