15.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ
Türkiye’de aile içi şiddet gören kadınlara destek vermek için firmalar yeni uygulamalar geliştiriyor. Vodafone Türkiye bunlardan biri. Firmanın ‘2019 Sürdürülebilirlik Raporu’nda, ‘Aile İçi Şiddet Prosedürü’ yer alıyor.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, 2025 yılına kadar kadınlar tarafından en çok tercih edilen işveren olmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye’de de kadının güçlenmesine yönelik çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Süel, şunları dile getirdi:
“Aile içi şiddetle mücadelede çalışanlara destek olmak amacıyla ‘Aile İçi Şiddet Prosedürü’ yayınladık. ‘Aile İçi Şiddet ve İstismara Yönelik İş Yeri Rehberi’ni Türkçe’ye kazandırdık. Kadınların güvenli seyahat etmeleri için Vodafone Kırmızı Işık uygulamasına ‘Yol Arkadaşım’ özelliğini ekledik. Ebeveynlere yönelik online bilgiler sunan ‘İlk 6 Yıl’ uygulamasıyla da 500 binden fazla kullanıcıya ulaştık.”
İzin ve ödeme hakkı
Yeni uygulamalarla evrensel bir sorun olan kadına şiddete karşı harekete geçtiklerini dile getiren Süel, “Bölüm müdürlerine eğitim verildi. Çalışanların davranışlarından ya da fiziksel göstergelerden aile içi şiddet gördüğü öğrenilenlere yardım ediliyor. Aile içi şiddet gören bir kadın lokasyon değişikliği yapar ya da taşınırsa ön ödeme yapıyoruz. Gerekli izni veriyoruz. Ona yardım edecek iş arkadaşına da izin hakkı sağlıyoruz. Dünyada bütün ülkelerde bu uygulama var. Türkiye’de halihazırda birkaç vakada uyguladık” dedi.
Süel, kadın istihdamına önem verdiklerini vurgulayarak, Vodafone Türkiye’de kadın çalışan oranının yüzde 42 olduğunu, orta ve üst düzey pozisyonlarda kadın çalışan oranının yüzde 37’ye yükseldiğini kaydetti. ‘Girişimcilikte Önce Kadın’ projesinde de 4 yılda 37 bini aşkın kadına girişimcilik ve teknoloji eğitimleri verilirken, projeyle ulaşılan toplam kadın sayısı yaklaşık 54 bin oldu.
43 bin çocuğa kodlama öğretti
Gençlerin de önemli odak alanlarından biri olduğunu aktaran Hasan Süel, ‘Gelecekteki Seni Keşfet’ uygulamasıyla tüm dünyada 2022’ye kadar 10 milyon genci dijital becerilere, öğrenmeye ve iş fırsatlarına ulaştırmayı hedeflediklerini kaydetti.
Süel, “Türkiye’de de gençlerin beceri ve istihdamına yönelik çalışmalarımızı sürdürüyoruz. ‘Yarını Kodlayanlar’ projesiyle 60 ilde 43 binden fazla çocuğu kodlamayla tanıştırdık. Engelli ve sosyal dezavantajlı gençlerin sanat ve spor yoluyla sosyal hayata kazandırılması amacıyla destek verdiğimiz ‘Düşler Akademisi’ projesinde de 20 bin gönüllüyle 6 bin gence ulaştık” bilgisini verdi.
1 milyar insana dokunma hedefi
Hasan Süel, insanları daha iyi bir gelecek için birbirine bağlamayı hedeflediklerini belirterek, şunları söyledi:
“Kapsayıcı bir dijital toplum yaratarak dünya çapında 1 milyar insanın hayatına dokunmayı ve operasyonlarımızdan kaynaklı çevresel etkimizi yarıya indirmeyi hedefliyoruz. Bu hedefle, Türkiye’de de sürdürülebilirlik çalışmalarımızla toplum için yarattığımız olumlu dönüştürücü etkiyi kalıcı hale getirmek için çalışıyoruz. 2010 yılından bu yana yayımladığımız sürdürülebilirlik raporlarımızla şirketimizin çevresel, sosyal, ekonomik ve yönetimsel alanlardaki uygulamalarını ve performansını kamuoyu ile şeffaf bir biçimde paylaşıyoruz.”