25.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Aylin Rana Aydin
AKG, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği ve Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü (DÖSİMM) işbirliğiyle düzenlenecek olan yarışmada, müze mağazalarında satılmak üzere özel olarak tasarlanacak ürünler yarışacak.
Takı, tekstil, kahve seti, ev & dekorasyon, illüstrasyon kategorilerinde yarışacak olan kadın üretici ve tasarımcılar, 10 Ocak 2019’a kadar ‘anadolununkadingucu.com’dan yarışmaya başvurabilecek.
AKG, 47 ilde 133 müze ve ören yerindeki ticari alanı işletiyor. Ticari alanlarda takıdan tekstile, replikadan Türk kahvesi ve lokumuna kadar 20 bin ürün çeşidi bulunuyor. AKG, Anadolu’nun İlham Perileri ile ürün gamını da geliştirmeyi hedefliyor.
AKG İcra Kurulu Başkanı İ. Halil Korkmaz, müze mağazalarını kadın emeği ve yaratıcılığıyla zenginleştirmek istediklerini dile getirdi. Korkmaz, yarışmayı kazanan girişimlere de 10 bin liraya kadar satın alma garantisi verileceğini söyledi.
İndirim uyguluyor
Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı kapsamında müze kart sahibi olanlara mağazalarındaki hediyelik eşya ürünlerinde yüzde 25, temel tüketim ürünlerinde de yüzde 50’ye varan indirim uyguladıklarını ifade eden Korkmaz şu bilgileri verdi:
“2016’da aldığımız ihaleyle 2026 yılı sonuna kadar ticari alanları işleteceğiz. 10 yıl içinde 1 milyar TL ciro garantisi verdik daha sonra da 50 milyon lira daha artırdık. Cironun yüzde 5 ila 7’sini her yıl yenileme çalışmalarına ayırıyoruz. Satışlarımızın ortalama yüzde 85’ini yabancı, yüzde 15’ini ise yerli turiste gerçekleştiriyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Merkez Müdürü Murat Usta ise, “Bakanlığımıza bağlı 300’ü aşkın müze bulunuyor. Bu müzelerin içindeki her bir mağaza, bizim Türk kültürünü dünyaya anlatmamız için birer tanıtım noktası. Biz bu noktaları ne kadar efektif kullanabilirsek, ne kadar çok katma değerli ürünle besleyebilirsek mağazalara giren turist sayısını da o kadar artırmış oluruz” dedi.