Ekonomi AVM’ler doldu taştı

AVM’ler doldu taştı

31.12.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Yeni yıla süslenerek, çeşitli çekiliş ve kampanyalarla hazırlanan alışveriş merkezleri, yılbaşı alışverişlerinin etkisiyle doldu taştı.

AVM’ler doldu taştı

Ziyaretçi sayısı ve ciroda önemli artış yakalayan AVM’ler, bunu çekiliş ve promosyonlarla taçlandırarak yeni yılı karşılayacak. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, AA’ya yaptığı açıklamada, özel günlerin her zaman AVM’lerin ziyaretçi sayılarını ve satışlarını olumlu yönde etkilediğini ifade ederek, yılbaşının da bu özel günlerin başında geldiğini söyledi.

Haberin Devamı

Tüm ihtiyacı karşılıyor

Belgü, AVM’lerin, yılbaşı dönemini hediye alımları ve değişimleri nedeniyle oldukça yoğun geçirdiğini belirterek, şunları kaydetti: “Alışveriş için gelen ziyaretçilerimiz, AVM’lerimizin sosyal alanlarında da vakit geçirerek tüm ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Genel olarak bayram ve yılbaşında, perakendede ciroların yüzde 60 artış gösterdiğini söyleyebiliriz. Bu durumda aralık ayında 15 milyar liranın üzerinde ticaret olacağını öngörüyoruz. Bu yıl da AVM’ler yılbaşı etkinlikleri düzenliyorlar, aynı zamanda çekiliş benzeri kampanyalar yaparak satışlara pozitif katkı amaçlıyorlar. Yapılan tüm bu pazarlama faaliyetlerinin elbette ki satışlara olumlu yönde etkisi oluyor. Çekiliş ya da promosyonu olan bir marka satın alma kararını etkileyebiliyor.”