Ekonomi Başarının ilk adımı başarısız olmaktır

Başarının ilk adımı başarısız olmaktır

30.01.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı için Türkiye’ye gelen ünlü pazarlama gurusu Seth Godin, “Denemeden asla yeni bir şeyler ortaya çıkarılamaz. Başarının ilk adımı başarısız olmak” dedi

Başarının ilk adımı başarısız olmaktır

Dünyaca ünlü pazarlama gurusu Seth Godin, insanların başarısız olma korkusuyla yeni şeyler denemekten uzak durduğunu belirterek, “Halbuki başarının ilk adımı başarısız olmaktır” dedi.
Bu yıl altıncısı düzenlenen Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı için Türkiye’ye gelen Godin, ‘Hepimiz Acayibiz’ başlıklı konuşmasında, ilk gemiyi yapan kişinin aslında bir gemiyi ilk batıran kişi olduğunu, denemeden asla yeni bir şeyler ortaya çıkarılamayacağını söyledi.

Normal tanımı değişti
Godin, “Yeniliğin ilk adımı başarısızlık. İnsanlar başarısız olma korkusuyla yeni bir şeyler denemek istemiyor. Toplum önünde başarısız olma korkusu, topluma uyma ve normal bir birey olma baskısını doğuruyor” diye konuştu.
Artık iletişim araçları ve neslin değişmesiyle normal kabul edilen insan tanımının da değiştiğine değinen Seth Godin, “Tüketim tabanını oluşturan ‘normal’ insanların sayısı hızla azalıyor. Pazarlama alanında artık ‘farklı insanlara farklı davran’ mottosu geçerli” ifadesini kullandı. Godin, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Endüstri ekonomisi, size söyleneni en iyi şekilde yerine getirmenizi gerektiriyordu. 20. yüzyıl boyunca bu yöntemle önemli başarılar elde edildi. Artık endüstriyel ekonomiden ‘bağlantı ekonomisi’ne geçtik.”

Haberin Devamı

Kimse diğerinin aynısı ürün istemiyor
Seth Godin, “İnternet etkisiyle oluşan yeni dünya, pazarlama alanında da yaygın reklam ve tanıtımın hegemonyasını kırdı. En meşhur markalar, ortalama insana ortalama ürünler sunanlar değil. Bugün artık kimse diğerlerinin aynısı olan bir ürünü satın almak istemiyor” dedi.
Artık ortak ilgi alanlarının oluşturduğu kabileler halinde yaşadığımızı belirten Seth Godin, şunları söyledi: “İnternet ağı daha güçlü hale geldikçe daha fazla insan bağlantılar kurmak üzere bu ağa katıldı. Kendine has özellikleriyle farklılaşan bu ‘kabile’ türü topluluklarda liderliğe ihtiyaç var. Herkes kendisine ait hissettiği kabile hangisiyse bulsun ve ona liderlik etsin.”

Sürüngen beyine karşı çıkmalısınız
Pazarlama gurusu Godin, bağlantı ekonomisinde koordinasyon, güven, izin ve fikir alışverişi ile değer yaratıldığını da işaret ederek, tüm bunların cömertlik ve sanat temellerine dayandığını kaydetti. Godin, konferans katılımcılarına da “‘Benim işim patronumu mutlu etmek bana söyleneni yapmak diyemezsiniz. Sürünün bir parçası olmak istemiyorsanız siz de ‘başını yerden kaldırma’ diyen sürüngen beyine karşı çıkmalısınız’” diyerek harekete geçmeye davet etti.