Ekonomi Bir kere değil, sürekli tercih edilmenin doğru yolu

Bir kere değil, sürekli tercih edilmenin doğru yolu

31.01.2018 - 10:29 | Son Güncellenme:

Efor Grup 2006 yılından bu yana Türkiye’nin markalaşmış ve markalaşma yolunda ilerleyen firmalarının tedarik süreçlerine çözüm ortaklığı yaparak, satış artırıcı proje geliştiriyor ve tanıtıcı promosyon ürünleri sunuyor.

Bir kere değil, sürekli tercih edilmenin doğru yolu

Efor Grup, müşteri sadakat projeleri ile markalara bir kerelik değil, sürekli satış yapabilmenin yolunu gösteriyor. Efor Grup Ceo’su Oktay Ilgın, müşteri sadakat projelerini, şirketler için önemini ve neler yaptıklarını anlattı.

Haberin Devamı

Sadakat (Loyalty) projeleri nedir?

Sadakat projeleri, markalaşmış veya markalaşmak isteyen birçok firmanın, çeşitli kurgular eşliğinde kampanyalar yaparak, müşteri algısında seçicilik yaratmak istemesi ile günümüzde değerini arttırarak büyümeye devam eden projeler haline gelmiştir.

Temel amaç, sadece satış artırmak değil, müşteriler nezdinde tercih edilir konuma gelerek, satışlarda süreklilik sağlamaktır.

Detaylı bilgi için

Sadakat projelerinde başarıyı yakalamak için doğru müşteri kitlesini, doğru kurgu ile memnun etmek gerekir. Projeye başarı sağlayacak ilk nokta; müşterinin markaya olan sadakati karşısındaki kazanımlarına hangi platformdan ulaşacağıdır. Dijital ortamlarda yürütülen programlar, son yıllarda daha kolay ulaşılabilir ve dinamik olmasından dolayı daha çok tercih edilmektedir. Program içerisinde yürütülen kampanyalar, müşteri ödüllendirmede tercih edilen doğru ürünler ile birleşince memnuniyeti ve beraberinde başarıyı getirmektedir.

Haberin Devamı

Sadakat projelerinde şirket ya da markalar açısından hem satışların artması hem de marka değerinin yükselmesi gibi kazançlar sağlanmaktadır.

Sadakat projeleri hem personellere, hem de son kullanıcıya uygulanabildiği gibi distribütör-acente-bayi-usta gibi alt müşterilere de uygulanabilmektedir.

Müşterim Kim?

Projeler oluşturulurken markalar, “benim müşterim kim” sorusuna da yanıt bulmak istiyor. Son tüketici bilgilerine ulaşmak ve bu bilgileri yönetmek çok değerli ve önemlidir. Marka için ileri dönem planlamasında müşteri tipi ve yönelimleri, geliştirilecek projelerin alt yapısını oluşturmaktadır. Son dönemlerde yapılan çalışmalarda müşterilerin hangi renk ürünü daha çok tercih ettiği, hangi ürünü daha çok satın aldığı, hangi kampanya kurgularına daha çok katılım sağladığı gibi veriler analiz edilmekte ve gelecek dönem satış pazarlama planlamasını bu veriler doğrultusunda yaptıkları bilinmektedir.

Detaylı bilgi için

Sadakat programları niçin tercih ediliyor?

Firmalar birkaç sebepten dolayı sadakat projesi yapmaktadır:

• Yeni bir ürünü pazarlamak,

Haberin Devamı

• Premium ürünler ile müşteri kitlesine ayrıcalıklı olduğunu hissettirmek,

• Mevcut ürün/hizmet ve satışlarını arttırmak,

• Müşteri analizi, yönelimleri, alışkanlıkları gibi konularda pazar araştırması yapmak,

• Marka değerini arttırmak,

• Mevcut müşteri portföyünü koruyarak genişletmek.

Firmaların, yeni bir ürün çıkardığında, müşterilerini bu ürünü satın almaya teşvik ettirmek için, çeşitli sunumlar ile pazarlama yapmak yerine, bu ürün için özel kurgulanmış sadakat programları yapmaları, ürünlerini hedeflenenden daha çok sattırabilir. Çünkü sadakat programları hem satıcı, hem de alıcı açısından somut kazanım sağlar. Hatta kriz sürecindeki firmalar veya sektörler çeşitli sadakat projeleri yürüttüklerinde müşteriye satın almaya teşvik algısı aşıladıkları için, satış hacminin arttığı görülmektedir.

Yazılım Desteği Şart

Sadakat projelerinde en önemli unsurlardan birisi de yazılım konusudur. Projeleri yürütebilecek bir ekip ve iş akışını sağlayacak bir yazılım desteği olması gerekmektedir. Efor Grup olarak proje yönetimini kendi geliştirdiğimiz yazılım ile sağlamakta ve müşterilerimizin hizmetine sunmaktayız.

Haberin Devamı

Detaylı bilgi için

Biz nasıl ilerliyoruz?

• Öncelikle, müşteri firmanın amacını öğrenmek gerekir. “Hangi ürün/hizmet için proje yapılacak” sorusu müşterimize yönelttiğimiz ilk sorudur.

• Seçilen ürün/hizmetin satışlarını hangi kitle veya kitlelere yönelik olması gerektiği ikinci önemli sorudur.

• Prime müşteri grupları için bazen uzun dönem kurgusu yapmak gerekir. Amaç marka sadakatinin altyapısını oluşturacak çalışmalar yapmaktır. Çok titizlikle hazırlanacak, tamamen yenilikçi bir planlama gerekmektedir.

• Dönemsel bazda ki projelerde, hedef kitle ve ciro artışı sağlanması gereken ürün belirlendiğinde, kitleye uygun platform da belirlenir: Katalog, web sitesi, mobil aplikasyon vb.

• Platform belirlendikten sonra programı oluşturacak kampanya kurguları oluşturulmalıdır. Kurguda müşterimizin hediye olarak vereceği ürünlerin listesi oluşturulur ve fiyatlandırması yapılır. Bu sayede hedef kitlenin hakedişleri ürün/hizmet maliyetine göre belirlenir.

Haberin Devamı

• Çalışan platformla eş zamanlı olarak, anlık rapor alabilme imkanı sunmaktayız.

• Kampanya başladıktan sonra görevimiz içerisinde ürün gönderimi mevcut ise kendi depomuzdan ilgili kitleye hak edişlerini ulaştırmaktayız.

• Kampanya sona erdiğinde genel raporlamalar ile başarı değerlendirmesi yapılmasına olanak sağlarız.

Proje yapacak müşterilerimizin kolayca yapabileceği işlemler;

• Her alt müşterinin hak edişlerini analiz etmek ve harcama kurgularını düzenlemek.

• Ürün yelpazesini güncel olarak görmek.

• Hak ediş sahibi alt müşterinin bilgilerini güncel olarak görmek.

• İstenilen ürünleri sürükle bırak yöntemi ile seçilen alt müşterinin

sipariş formuna eklemek.

• Sipariş formlarının tarafımıza otomatik düşmesi ile tedarik / depo çıkışı / kargolama aşamalarını takip etmek.

• Anlık sipariş, harcama, sevkiyat ve maliyet raporu alabilme.

Sadık müşteriler, aynı zamanda en değerli marka temsilcileridir

Personel Sadakati

Kurumsal firmaların müşteri zincirinde bulunan en önemli kırılım personelleridir. Dolayısı ile ilk olarak personellerin firmaya sadık kalması gerekir. Tatmin edilmiş bir personel, mevcut zinciri daima büyütmek ve dinamik kalmasını sağlamak için çabalar. Yoğun ve stresli iş temposunda firmasının kendisine sağlayacağı yan haklar ve hediyeler çok önemli bir teşvik unsurudur. Bu önemin farkında olarak personeller için özel sadakat projeleri geliştirmekteyiz. Tamamen firmanın talebine özel olarak ürün ve hizmet tedarik edebilmekteyiz. Personele kazanım sağlayacak kurgular, tatlı bir rekabet ortamı da oluşturduğundan, müşteri firmalarımız için fark edilebilir bir ivmelenme yaratmaktadır.

Daha çok inovasyon

Markalar artık sadece ürünlerin fiyat politikası, göze hitabı ve kalitesi ile değil hangi ürünün nerede satılırsa satılsın hedef kitleye sunduğu avantaj ve akılda kalma becerileri ile rekabet etmektedir. Ürün satın alımından kazanacağı hediyelerden ayrı olarak mobil aplikasyonların daha yenilikçi olması gelecekte önem arz edecektir. Örneğin süper marketlerin ürün satmak için reyon konumuna yakınlaşan müşterilerine mobil bildirim göndermesi, anında indirim ve kampanya avantajı sunması gibi. Buna hizmette inovasyon diyebiliriz. Pozitif yönde değişen her yenilik şaşırtır ve akılda iz bırakır.

Detaylı bilgi için

Efor Grup’a niye ihtiyacımız var, firma olarak biz yapamaz mıyız?

Elbette yapılabilir fakat,

• Projeyi oluşturacak ve devamında hizmet verecek sabit bir ekip gerekir.

• Projenin kırılma noktalarını işin başında saptamak gerekir.

• Marka adına iyi bir benchmark çalışması yapmak gerekir.

• Projede yer alacak ürün ve hizmet satın alması için birçok marka ile tedarikçi anlaşması yapmak gerekir.

• Satın alma sürecini, depolama ve sevkiyat gibi terminaller arasında kusursuz takip etmek gerekir.

• Farklı ürün ve model için stok tutmak gerekir.

• Her tedarikçi için ayrı bir finans çalışması yapmak gerekir.

• Gönderilerin takip edilmesi ve raporlaması gerekmektedir.

Efor Grup’u, benzer alanlarda faaliyet gösteren diğer firmalardan ayıran özellikler nelerdir?

Efor Grup olarak; sadece ürün tedariği sağlamakla kalmıyor; aynı zamanda uzman kadromuz ile hizmet sürecimiz boyunca arayüz ve web yazılımlarımızın kurulumundan profesyonel eğitimlere, sadakat programı içerisindeki ürünlerin gönderimine, ürün teslimat süreçlerinin takibine, istenilen tüm analizlere kadar pek çok sistemsel veri paylaşımı, takibi ve memnuniyet desteği sağlıyoruz.

Efor Grup, tedarik aşamasında ise finans hizmeti, dış satın alma hizmeti, depolama ve sevkiyat hizmeti sağlarken, proje süresince ve sonrasında rapor ve analiz hizmetlerini bir arada sunmaktadır. Tüm hizmetleri sonucunda, hedefimiz gülen yüzler görmektir.

Detaylı bilgi için

Bu sayfada ''reklam uygulaması'' yapılmıştır.