Ekonomi BİZİM İÇİN OTODA GÖRÜNTÜ ÖNEMLİ

BİZİM İÇİN OTODA GÖRÜNTÜ ÖNEMLİ

24.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dünya çapında yapılan bir araştırmaya göre Brezilya ve Türkiye’de araç seçiminde ‘görüntü’nün önemi ilk sırada bulunurken, diğer ülkelerde araçların boyutları çok daha fazla önem taşıyor...

BİZİM İÇİN OTODA GÖRÜNTÜ ÖNEMLİ

Dünya çapında 20 ülkede, 3 bin 377 kiralık araç kullanıcısı arasında yapılan bir ankete dayandırılan küresel “LeasePlan MobilityMonitor”, araç seçiminde kullanıcıların yüzde 80’inin, aracın “boyutları”na çok önem verdiğini ortaya koydu. Sadece Brezilya veya Türkiye gibi ülkelerde, otomobilin “görünümü”, seçim kriteri olarak boyutlardan daha üst sırada yer alıyor. Türk kullanıcıların yüzde 46’sı masrafları hafifletmek için daha küçük bir araç tercih etmeyeceğini de söylüyor.
LeasePlan MobilityMonitor’ün sonuçlarına göre aracın boyutları (yüzde 80) ve görüntüsüne (vakaların yüzde 73’ünde en önemli seçim kriteri) ek olarak, kullanıcıların yüzde 62’sinin, yeni bir şirket otomobilinde “marka”yı da önemli faktörler arasında gördüğü ortaya çıkıyor. Türk kiralık araç kullanıcıları için aracın markası, görünümü ve motor performansı en önemli kriterler arasında yer alsa da, ancak yüzde 6’sı, tutkunu olduğu markayı seçme özgürlüğüne sahip.
Kullanıcıların yüzde 24’ü şirketi tarafından önceden belirlenmiş bir araç listesi içinden tercih yapabildiğini belirtirken, yüzde 65’i de, seçim özgürlüğüne sahip olmadığını belirtiyor.

Yakıt fiyatları önemli
LeasePlan MobilityMonitor, birçok kiralık araç kullanıcısının akaryakıt fiyatlarına dikkat ettiklerini de ortaya koyuyor.
Katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 45), yakıt alırken her zaman fiyat bilincine sahip. Yüzde 27’si akaryakıt fiyatlarına bazen önem verdiğini kaydederken, ülkemizde kiralık araç kullanıcılarının yüzde 35’i akaryakıt fiyatlarına her zaman dikkat ediyor.

Haberin Devamı

Çevrecilik teşviklere bağımlı
LeasePlan’e göre yakıt fiyatlarındaki gelişmeler, doğrudan küresel kiralama filosunun daha çevreci hale gelmesini sağlamayacak.
Genel Müdür Türkay Oktay, filo yöneticilerinin, hibrid ve elektrikli araçlarla ilgilenmesinin temel nedeninin maliyet kontrolü ve şirketlerin kurumsal ekolojik ayak izlerini küçültmek isteği olduğunu söyledi. Oktay, “Geçmişte akaryakıt fiyatlarının artışı, daha yeşil filo oluşturulmasında rol oynamasına rağmen, karbon emisyonlarını düşürmeyi amaçlayan yerel vergi teşviklerinin yanı sıra AB ve ABD yönetmelikleri, buna çok daha önemli bir gerekçe oluşturdu. Maliyet açısından bakıldığında, yakıt fiyatındaki (geçici) düşüşün filo kompozisyonuna etkisi var, ancak etkisi sınırlı. Filo yöneticileri kurumsal sosyal sorumluluğu, çevre dostu bir filo için temel bir değer olarak görüyorlar” açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

Filoların parklarında 14 milyar TL’lik araç
Türkiye’de operasyonel kiralama sektörü, büyümeye devam ederken, yılın ilk çeyreğinde sektör Türkiye’de satılan yeni otomobillerin yüzde 14.5’ini, yani yaklaşık 18 bin 366 adet yeni aracı filosuna kattı.
Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği’nin (TOKKDER), bağımsız araştırma şirketi TNS Global işbirliğiyle yürüttüğü pazar araştırmasına göre, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.4’lük büyüme kaydeden operasyonel kiralama sektörünün parkındaki araç sayısı, 236 bin 700 adede ulaştı. İlk çeyrekte yaptığın 1 milyar 147 milyon TL’lik yeni araç yatırımıyla da, Türkiye operasyonel kiralama sektörünün aktif büyüklüğü 13.9 milyar TL’ye ulaştı.
Operasyonel kiralamanın yarattığı finansalla operasyonel avantajların, çok uluslu ve büyük yerel şirketlerin yanı sıra KOBİ’ler tarafından da keşfedilmesiyle, sektör, her ölçekte müşteriye hitap etmeye başladı. Araştırma sonucunda ulaşılan müşteri sayısı ve müşteri başına düşen araç sayısı verileri de, bu değişimi destekler nitelikte.
2015 yılının ilk çeyreği sonunda, sektörün müşteri sayısı 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 30.2 artışla 35 bin 830’a çıktı. Geçen yılın ilk çeyreği sonunda sektörün müşteri başına düşen araç sayısı 7.0 iken, 2015’in aynı döneminde bu rakam 6.2’ye düştü.

Haberin Devamı

İlk sırada dizel ve manuel...
TOKKDER’in raporuna göre Renault, yüzde 28.4’lük payla Türkiye operasyonel kiralama sektörünün araç parkında en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. Volkswagen yüzde 17.0, Ford yüzde 13.6 ve Fiat yüzde 10.5 ile Renault’yu takip etti. Sektörün araç parkının yaklaşık yarısı (yüzde 51.4) C yani orta sınıf araçlardan oluşurken, B sınıfı araçların payı yüzde 29.8, lüks D sınıfının payı da yüzde 13.2 oldu. Sektörün araç parkının yüzde 92.8’i dizel motorlu araçlardan oluşurken, manuel vitesli modeller yüzde 59.8 pay aldı.

Her modelde bir avantaj sunuyor
Kia’nın haziran ayına özel kampanyasında Soul, Sorento, Sportage, cee’d, Rio, Picanto ve K2500 modellerinde önemli fırsatlar var.
Markanın yeni fenomeni olan ve dış tasarımının yanı sıra donanımları, teknolojisi de güncellenen Soul modeli, haziran sonunda yeni şanzımanıyla da sunulmaya başlanacak. Yeni Soul, aynı zamanda artan performansıyla da dikkat çekerken, 82 bin 900 TL’den satılıyor.
Kia’nın SUV modeli Sorento da, kampanya kapsamında 199 bin 900 TL fiyatla satışa sunuluyor. Türkiye’de en çok tercih edilen Kia modeli olan Sportage’ın fiyatı ise 67 bin 200 TL’den başlıyor. Kampanyada, cee’d 54 bin 700 TL’den, Rio ise 43 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Picanto modelinin kampanya fiyatı ise 43 bin 900 TL.
Koreli üreticinin ticari modeli K2500 ise, geniş taşıma kapasitesi, elektrikli ön camları ve yüksek performanslı klimasıyla müşterilerinin ihtiyaçlarını en eksiksiz biçimde karşılıyor. K2500, 44 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla satılmakta.

Haberin Devamı

CItroen’den tam da yaza uygun fırsatla
Fransız üretici Citroen’in tüm binek otomobillerinde hazirana özel avantajlar sunuluyor. Citroen, haziranda 20 bin TL’lik kredi kullanımında 20 ay vade ve yüzde 0.49 faiz seçeneğine ek olarak C- Elysee modelinde 4 bin 500 TL’ye varan takas indirimi uyguluyor. Ekonomik motor seçenekleri, avantajlı fiyatları ve tasarımıyla dikkat çeken C-Elysee’nin, 3 silindirli 1.2 lt VTi BMP “Confort” ve “Exclusive” versiyonlarının yanı sıra 1.6 HDi (92 HP) motorlu versiyonlarının tamamı da kampanya kapsamında.
Markanın beğeni toplayan modeli C4 Cactus ise, kampanya koşullarına ek olarak “yüksek ısı izolasyonlu cam tavan” hediyesiyle satılıyor. Araç, tüm araç komutlarının tek ekrandan yapılabildiği 7 inç dokunmatik tablet ekranı, kanepe görünümlü geniş ön koltukları, tavana yerleştirilen yolcu hava yastığıyla dikkat çekiyor.
Ticaride sıfır faiz
Citroen ticari araçlar da, yine haziran ayına özel koşullarla satılıyor. Ticari araç modellerini satın almak amacıyla 20 bin TL’lik kredi kullananlara, 20 ay vadede yüzde “0” faiz seçeneği uygulanırken, Berlingo’daysa 6 bin 500 TL’ye varan takas indirimi sunuluyor.