Ekonomi Bu işbirliği ‘saf’ olsun istediler

Bu işbirliği ‘saf’ olsun istediler

25.11.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Limango Genel Müdürü Gülfem Toygar, ‘Designers Studio’ projelerini Moda Tasarımcısı Gamze Saraçoğlu’nun saflığı temsil eden Purely koleksiyonu ile hayata geçireceklerini söyledi

Bu işbirliği ‘saf’ olsun istediler

Özel alışveriş sitesi Limango, 28 Kasım’da başlayacak olan Limango Designers Studio projesiyle ünlü tasarımcıların ürünlerini satışa sunmaya hazırlanıyor.
Tasarımcıların sadece Limango için ürettikleri ürünlerin satışa sunulacağı proje, Gamze Saraçoğlu ile başlayacak.
Limango Genel Müdürü Gülfem Toygar, Gamze Saraçoğlu’nun Limango için özel olarak tasarladığı Purely (safça) sonbahar/kış koleksiyonunun 28 Kasım - 4 Aralık tarihleri arasında satışa çıkacağını söyledi.
Amaçlarının tasarımcı ürünlerini uygun fiyatlarla sunmak olduğunu belirten Toygar, “Limango’nun farklı uzmanlık alanları var. Bunlardan birisi de designers studio. Özel tasarımları tüketicilerle buluşturmak amacıyla projemizi Gamze Saraçoğlu ile hayata geçirdik” dedi.

Toygar, şöyle devam etti:
“Tasarımcıların Limango Designers Studio’ya özel olarak tasarladıkları koleksiyonlarıyla da yer aldıkları platform, üyelerimize başka satış noktalarında bulunmayan tasarımcı ürünlerine sahip olma olanağı sunuyor. Limango Designers Studio, sadece moda ve tasarımı geniş kitlelere ulaştırmayı değil, aynı zamanda ulaşılabilir fiyatlarıyla herkesin bir tasarım ürününe sahip olmasını amaçlıyor.”

Yüzde 90’a varan indirim
Saraçoğlu’nun yanı sıra 50’ye yakın tasarımcıyla çalıştıklarını kaydeden Toygar, bunlara arasında Mehtap Elaidi, Tuvana Büyükçınar Demir, Özlem Ahıakın, Nihan Peker, Rana-Berna Canok, Begüm Salihoğlu gibi isimlerin olduğunu ifade etti.
Toygar, Limango Designers Studio ile yeni sezonda da Türkiye’nin önde gelen tasarımcılarının koleksiyonlarını yüzde 90’a varan indirimlerle satışa sunacaklarını anlattı. Türkiye’deki genç nüfusa dikkat çeken Toygar, “Limango’da gençlere yönelik de projelerimiz olacak. Genç tasarımcıların koleksiyonlarını da sitemizde satışa sunmayı planlıyoruz” diye konuştu.

32 parçalık koleksiyon
Moda Tasarımcısı Gamze Saraçoğlu da toplam 32 modelden ve 400 parçadan oluşan koleksiyonunda elbiselerden pantolonlara, eteklerden ceketlere kadar gündüz ve gece rahatlıkla kullanılabilecek parçaların yer aldığını söyledi. Organik kumaşlardan hazırladığı ‘Exclusice Purely’ koleksiyonunda siyah, bordo, gri, sarı ve saks renklerinin hakim olduğunu belirten Saraçoğlu, “Koleksiyon, şifon deri karışımı ürünler, gold aksesuarlar ve trikolarla tamamlanıyor” dedi.



3.2 milyon üyesi var

Limango’nun, ilk olarak 2007 yılında Almanya’da limango.de adresinde faaliyete geçmiş bir ‘private shopping-özel alışveriş’ platformu olduğunu söyleyen Gülfem Toygar, şu bilgileri verdi:
“Limango.de internet mağazası, 2009 yılının başında dünyanın en büyük perakende şirketlerinden Otto Group tarafından satın alınarak faaliyetlerini genişletmeye başladı. limango’nun Almanya’dan sonra ilk yatırım yaptığı ülke Türkiye oldu ve limango.com.tr 2009’un mayıs ayının başında kullanıma açıldı. limango.com.tr, Otto Group’un Türkiye’deki ilk internet yatırımı.”
Limango’nun Türkiye’de en çok tekil ziyaretçi alan 4’üncü site olduğunu kaydeden Gülfem Toygar, “Şu anda 3.2 milyon üyemiz bulunuyor” dedi.



e-perakendeye ‘mütevazılık’ geldi

Dünyada ‘modest clothing’ (mütevazı giyim) diye adlandırılan tesettür modası, e-perakendeyi keşfetti. 2008’de yapılan bir araştırmaya göre, internet kullanımı Türkiye’de yüzde 27.4 oranındayken, bu rakam muhafazakar kesimde yüzde 57.3 olarak tespit edildi.
Mayıs ayında faaliyete geçen moda odaklı e-ticaret sitesi Modanisa.com’un Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Türe, kısa süre zarfında, muhafazakar giyim tarzını seçen ve aynı zamanda modayı takip eden, şık giyinmek isteyen kadınlardan büyük ilgi gördüklerini söyledi.
100 aşkın yerli markayla çalıştıklarını belirten Türe, “Sitemizde yabancı tasarımcıların ürünlerini de sunmak için harekete geçtik. Bu kapsamda, dünyada İslami moda tasarımının öncülerinden Barjis Chohan ile işbirliği yaptık” dedi.

İslami moda tasarımları
Kerim Türe, şöyle devam etti: “İslami moda tasarımı dünyada yükselen bir trend. Bu trendin öncülerinden Barjis de, Modanisa.com’da satışa başlıyor. Barjis, Müslüman muhafazakar kadının yaşam tarzına uygun lüks, modern kıyafetler ve aksesuarlar tasarlıyor. Muhafazakar kadın, polyester kumaşlarla sınırlı kalmamalı. Barjis ürünleri sadece ipekten üretiliyor.” Moda tasarımcısı Barjis Chohan ise, müşterileri arasında prenseslerin de bulunduğunu ifade ederek Türk modasını yakından takip ettiğini söyledi.



beyazkutu.com’a iLab’ten yatırım

İnternet risk sermayesi şirketi iLab, Unitim Moda Mağazacılık eski Genel Müdürü Hamdi Külahçıoğlu ve e-ticaret girişimcisi Serdar Çınar tarafından kurulan beyazkutu.com’a yatırım yaptı. Yeni yatırımla birlikte beş yılda 100 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen beyazkutu.com’un Genel Müdürü Hamdi Külahçıoğlu, “Üye sayımız 300 bini geçti. Biz uzun vadede güzel bir iş çıkarmak üzere yola çıktık. Bu bir maraton. Hızlı koşup soluğumuzun kesilmesi yerine daha emin adımlarla ne yolumuza devam ediyoruz” dedi.

Avantajlı sezon ürünleri
Külahçıoğlu, beyazkutu.com ile ilgili şu bilgileri verdi:
“Kendimizi diğer özel alışveriş sitelerinden farklı bir yerde görüyoruz. Biz yurtdışından kendi ithal ettiğimiz, dünyanın takip ettiği moda markalarının sezon ürünlerini avantajlı fiyatlarla sunuyoruz.”
Tommy Hilfiger, Accessorize, Camper, Aldo, G-Star Raw, Miss Sixty, Energie, Jack &Jones, Just Cavalli, Galliano, Valentino gibi pek çok markayla çalıştıklarını anlatan Külahçıoğlu, şöyle devam etti: “Aynı zamanda yine özel seçilmiş fırsat ürünlerini de müşterilerimize sunuyoruz. Marka ve ürün kalitesinden kesinlikle ödün vermiyoruz. Bunun yanı sıra sitemizde French Connection, Brooklyn Industries gibi Türkiye’de satılmayan markalar da yer alıyor.”


Baykuşun gizemi satışlarını yüzde 10 artırdı

Derin bakışlar, mağrur duruş ve mükemmel bir görüş... Zeki, bilge ve gizemli... Sezgin Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin’le yüzyıllardır bilgeliğin ve zekanın sembolü olan baykuşu ve onu özel kılan gizemini So Chic’in koleksiyonuna taşıdıklarını söyledi.
Baykuşlu koleksiyonun kadınlar tarafından büyük ilgi gördüğünü ifade eden Sezgin, bu sayede sayede satışlarını yüzde 10 artırdıklarını belirtti.
Pek çok kültürde Baykuş’un gözlerinin kötü enerjiden ve nazardan koruduğuna inanıldığını anlatan Hakan Sezgin, yeni koleksiyonlarıyla ilgili şu bilgileri verdi: “Bilgeliği temsil eden ve akıl tanrıçası olan, aklıyla denizler tanrısı Poseidon’u yenerek Atina’yı alan Athena’nın simgesi baykuş So Chic kadını için yeniden tasarlandı. Takılarımıza kadınların üzerinden ayırmayacağı, zekasını ve güzelliğini anlatan ‘maskeli baykuşun gizemi’ni taşıdık.”

60 yıllık geçmişe sahip
Sezgin Group çatısı altında So Chic, Fix Silver ve Moj gibi markaların bulunduğunu söyleyen Hakan Sezgin, 60 yılı aşkın bir süredir mücevherat ve aksesuar sektöründe faaliyet gösterdiklerini belirtti.
Sezgin, şöyle devam etti: “Sezgin Group’a yönelik ilk önemli adım İstanbul Çemberlitaş’taki gümüş takı imalathanesiyle atıldı. Artan müşteri talepleri doğrultusunda daha geniş ürün yelpazesine yönelik üretim için 2001 yılında İstanbul Avcılar’daki fabrikamıza taşındık. Biz üretici bir firmayız. Son altı yıldır perakende sektöründe faaliyet gösteriyoruz.”


YÜZDE 30 BÜYÜYECEK


Bu yıl ciroda yüzde 30 artış öngördüklerini söyleyen Hakan Sezgin, Gürcistan, Azerbaycan, Hollanda ve Kıbrıs’ta mağazaları bulunduğunu kaydetti. Önümüzdeki dönemde Dubai’de mağaza açmayı hedeflediklerini belirten Sezgin, yurtiçinde 62 So Chic mağazasının bulunduğunu dile getirdi. Sezgin, “38 Fix Silver, 4 tane de Moj mağazamız var. 2012’de, 10 So Chic, 10 Fix Silver, 3 adet de Moj mağazası açmayı planlıyoruz” dedi.


Teknoloji perakendesi büyümesini sürdürüyor


Türkiye’nin teknoloji perakendeciliği ‘yıldız’ büyümesini sürdürüyor. Gfk TEMAX’ın yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre toplam tüketici teknolojisi ürünleri pazarı yılın üçüncü çeyreğinde 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek 6.1 milyar TL değere ulaştı. Bu verilerle sektör, 2007’nin ilk çeyreğinden bu yana en yüksek değere ulaştı. Teknosa Genel Müdürü ve AMPD Başkanı Mehmet Nane, tüketici elektroniğinin 2011’de büyüme gerçekleştirdiğini söyleyerek, “Sektör Türkiye’de de bilişime duyulan merak sayesinde hızla büyüyor” dedi. Nane, buna paralel olarak Teknosa’nın da büyümesini sürdürdüğünü ifade etti.

Ofiste spor olanağı


Finspor tarafından sunulan Fox Fitness adlı ürün evde, ofiste rahatlıkla spor yapıp, kalori yakmaya imkân tanıyor. 30 farklı modeliyle, sağlıklı yaşamak isteyenlerin tüm ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanan Fox Fitness günlük spor programını kolaylaştırıyor. Sporseverlerin yeni tercihi olacak Şirket yetkilileri, “Fox Fitness’la hedeflenen mesafe veya yakılması planan kalori kullanıcı tarafından belirlenebilecek” diyor.
Tüm Fox Fitness ürünlerinde ‘Body Fat’ vücut yağ endeksi hesaplama özelliği standart olarak sunuluyor. Böylelikle fiziksel değişimler, verilerle de takip edilebiliyor.



‘Anneler alışverişte interneti kullanıyor’

Google’ın, Türkiye’deki çevrimiçi perakende sektörünü ve tüketicilerin internetteki alışveriş davranışlarını mercek altına alan ‘Thinkretail’ araştırma sonuçları açıklandı. Araştırmada, son yıllarda hızla artış gösteren alışveriş ve fırsat siteleri ile birlikte tüketicilerin Internet’ten alışverişe olan ilgisinin arttığı dikkati çekiyor. Türkiye’nin farklı bölgelerinden seçilen 1000 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada sektörel dağılımda elektronik eşyanın yanı sıra, beyaz eşya ve giyim/aksesuar, kozmetik kategorilerinde artış göze çarpıyor. Araştırmada ayrıca annelerin alışverişlerinde ürün araştırma ve satın almada interneti oldukça aktif kullandığı gözlemleniyor.


Adil Işık, Rusya’da satış grafiğini yüzde 25 artırdı

Adil Işık, Rusya’nın en çok izlenilen televizyon programı DOM 2’deki (BBG) yarışmacıları giydirerek ülkedeki satış grafiğini yüzde 25 artırdı. Rus TNT kanalında yayınlanan programla mağaza girişleri yüzde 50 oranında yükseldi. Ülkenin satış noktalarında tüketicinin en çok satın aldığı ürünler ise, kaz tüy kabanlar, paltolar ve elbiseler oldu. Adil Işık Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zehra Işık, “Rusya’da inanılmaz bir ilgiyle karşı karşıyayız. Ülkenin büyük bir çoğunluğu TNT’de DOM 2 televizyon programını izliyor ve takip ediyor” diye konuştu.



AYAKKABI

AVON’DAN SİYAH BALLI PARFÜM

Avon, Treselle parfüm serisinden egzotik koku notaları ile ön plana çıkan yeni parfümü Avon Treselle Mystique EDT’yi satışa sundu. Treselle Mystique EDT’nin siyah bal, egzotik yasemin ve zarif gül kokularının birleşiminden oluşuyor.

DIOR VE SEPHORA’NIN YARIŞMA İŞBİRLİĞİ

Kozmetik perakendecilerinden Sephora’nın bulunduğu tüm ülkelerde gerçekleştirdiği ‘Sephora Make-up Masters’ yarışması bu yıl ilk defa Türkiye’de Dior sponsorluğunda, yapıldı. Dior makyaj ürünleri kullanılarak gerçekleştirilen yarışmanın birincisi Ocak 2012’de Paris’te yapılacak yarışmaya katılacak.


TEK ADIMDA TEMİZLEME

Neutrogena’nın yeni ürünü ile makyaj ve yüz temizliği artık tek adımda gerçekleştirilebiliyor. Neutrogena makyaj ve yüz temizleyicisi hafif formülü ile suya dayanıklı göz makyajını bile zorlanmadan temizliyor.


ERKEK ELİNE KİLLİ BAKIM


Dermokil, aşırı soğuk havalarda elleri kuruyan erkekler için el kremi üretti. Dermokil el kremi formülündeki kil mineralleri ve bitki özleriyle birlikte el üzerinde oluşan kurulukların giderilmesine yardımcı oluyor.


ALTI FARKLI RENK SEÇENEĞİ SUNUYOR


İtalyan Kozmetik markası Deborah Milano, aralık ayı boyunca renkli kozmetik ürünlerinden iki ürün alan herkese, Hi-Tech Blush Allık hediye ediyor. Hi-Tech Blush Allık, 6 farklı renk seçeneğiyle kolay bir kullanıma sahip.