14.11.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye’nin önde gelen ‘kişiye özel’ ürün ve hediye sitesi buldumbuldum.com, Türk dizileriyle Ortadoğu’ya açılmaya hazırlanıyor.
Duvar saatinden bebek önlüğüne, yastıktan bardağa çok sayıda ürüne Mahmutbey’deki fabrikasında müşterinin istediği yazı ve resimleri ekleyen şirket, Ortadoğu’ya Dubai üzerinden yayılmayı planlıyor.
Güçlü Gökozan, şirketi 21’inci yaş gününde ikiz kız kardeşine ilginç bir hediye bulamayınca kurmaya karar verdiğini anlatıyor. 2008’de Koç Üniversitesi’ndeki yurt odasında kurduğu şirket, 5 yıl sonra Erikli Su’yu kurup Nestle’ye satan Hasan Aslanoba’nın Aslanoba Capital’inden yatırım almayı başarmış.
Gökozan, “İlk yatırımı 2013’te yüzde 20 hisse karşılığında 5 milyon TL olarak aldık. Yatırım ile çok daha hızlı büyümeye başladık. 2014 Kasım’da ikinci yatırımı yine Aslanoba’dan 5.5 milyon TL’lik tutar ile aldık” diyor. Şu an şirketin yaklaşık yüzde 38’i Aslanoba’da, kalanı Gökozan’ın elinde.
Şirket büyüme stratejisi gereği en yakın rakibi hediyedenizi.com’u da satın almış. Gökozan’ın verdiği bilgiye göre, yıl sonuna kadar 1 milyon ürünü geçmeyi hedefleyen şirketin 1 milyondan fazla üyesi ve aylık 3 ila 5 milyon arasında değişen ziyaretçisi var.
Hedef 100 milyon TL
En çok kişiye özel Oscar heykelciği, tişört ve bebek ürünü sattıklarını belirten Gökozan, “Eğer gömlek, tişört gibi sıradan bir hediye alırsanız, değeri onun maddi değeri ile sınırlı. Ancak içinde biraz espri, ilginçlik barındıran, kişiye özel ürün hediye ederseniz maddi değeri 1 TL de olsa paha biçilemez oluyor” görüşünü savunuyor.
100 kişilik ekiplerinin yıl sonuna kadar 150 kişiyi geçebileceğini söyleyen Gökozan, Sevgililer Günü gibi özel zamanlarda paketleme bölü-münde part time çalışan ev hanımları ve öğren-cilerle 200 - 250 kişilik dönemlik kadrolara ulaştıklarını anlatıyor. Gökozan büyüme hedeflerini ise şöyle sıralıyor:
“BuldumBuldum.com olarak Türkiye’de ve Ortadoğu - Kuzey Afrika bölgesinde hediye ve kişiye özel ürün pazarında akla ilk gelen ve en büyük marka olmayı hedefliyoruz. Birçok marka ve tasarımcıyla işbirliğine gidip ürün sayımızı milyon adetlerin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 2 - 3 senede 100 milyon TL ciro rakamını geçerek Türkiye’nin en büyük eticaret şirketleri listesinin başlarında yer almayı planlıyoruz.”
Şirketin 2017 yılından sonra Ortadoğu’nun yanı sıra Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa pazarlarına doğru da açılma hedefi var.
‘Melek’ tavsiye