Ekonomi Çinliler akın etti alışveriş %40 arttı

Çinliler akın etti alışveriş %40 arttı

20.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

İstanbul’un önde gelen alışveriş merkezlerinden İstinyePark, 2018 yılını yüzde 40 ciro artışı ile kapattığını duyurdu.

Çinliler akın etti alışveriş %40 arttı

AVM, ziyaretçi sayısını 17 milyona çıkarırken, yabancı turiste yapılan satışı da yüzde 115 artırdı.

Haberin Devamı

İstinyePark, 87 bin metrekare mağaza alanı ve 280 mağazada, 4.300 kişilik istihdam sağlıyor. İstinyePark’ın Genel Müdürü Uğur Berk, turiste 2018 yılında yapılan satışın bir önceki yıla oranla yüzde 115 arttığını, İstanbul’da yapılan turist harcamalarının yüzde 56’sının, Türkiye genelinde ise yüzde 32’sinin İstinyePark’ta gerçekleştiğini söyledi.

Rekor rakamlar

Yabancı turistler arasında Çinlilerin rekor ziyaret sayısına ulaştığını kaydeden Berk, yaptıkları harcamaların ise yüzde 500 oranında arttığını aktardı. Berk, Çinlilerin ardından gelen Arap ülkelerine ait harcamaların da yüzde 70 oranında arttığını da dile getirerek, bu ülkelerin ardından Azerbaycan ve Rusya’dan çok sayıda turistin 2018 yılında İstinyePark’a geldiğini kaydetti. Ziyaretçi sayısının yüzde 2.5 artmasıyla 2018’de 17 milyon kişiyi ağırladıklarını da ifade eden Uğur Berk, yılın sonuna geldiklerinde yüzde 40’lık ciro artışı ile rekor rakamlara ulaşarak yılı kapatacaklarını belirtti.

Haberin Devamı

Uğur Berk, AVM kiralarına da değinerek, şunları söyledi: “Türk Lirası’na çevrilirken euro döviz kurunun 5.43 TL ve dolar döviz kurunun 4.51 TL olarak alınması İstinyePark için çok olumsuz bir durum yaratmadı. İhtiyacımız olmadığı ve uzun bir bekleme listesine sahip olduğumuz halde kiracılara destek olmak için kur sabitlemeye 2016 yılında başladık. Zaten bu rakamlara yakın kur sabitlemesi yaparak kiracılara destek veriyoruz. Bu da kiracılara bir yıl boyunca sabit kira uygulamasıyla, planlama imkânını verdi.”

YENİ MARKALAR GELDİ

Uğur Berk, 2018’de yeni markalara kapılarını açtıklarını aktararak, Türkiye pazarına ilk defa giren ve ülkemizde tek mağazası bulunan İtalyan markası Eleventy ile dünyaca ünlü İtalyan mayo markası Orlebar Brown’u İstinyePark bünyesine kattıklarını kaydetti.

Berk, marka karmalarını güncel tutmaya ve yeni markalar için fırsat yaratmaya özen gösterdiklerinin altını çizerek, “2019’da Huawei deneyim mağazası gibi İstinyePark’a katılacak yeni markalar olacak. Ziyaretçilerin beklentileriyle Zara mağazası büyüdü. Türkiye’nin en büyük Zara mağazası oldu. İzmir’de bünyesinde bir otel ve AVM’nin yer aldığı İzmir İstinyePark’ın 2020’de açılacak” dedi.