Ekonomi Coca-Cola’da kârlı büyüme

Coca-Cola’da kârlı büyüme

13.08.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Coca - Cola İçecek, yılın ikinci çeyreğinde satış hacmini, Kovid-19 önlemlerine bağlı kısıtlama ve kapanmalara rağmen yüzde 19.8 artırdı.

Coca-Cola’da kârlı büyüme

EKONOMİ SERVİSİ - Konsolide FAVÖK marjında ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre 158 baz puanlık artış kaydedildi. Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, “Bu performanstan cesaretle, 2021 hedeflerimizi yeniliyoruz. Yüzde 4-6 olan konsolide satış hacmi artış öngörümüzü yüksek tek haneli rakamlara çıkarıyoruz. Kur etkisinden arındırılmış konsolide net satış gelir artış öngörümüzü ise yirmili yüzdelerde büyüme seviyesine revize ediyoruz. Karlılık öngörümüzde ise özellikle yüksek emtia fiyatlarından kaynaklanan artan maliyet baskısı ve halihazırda sıkı olan faaliyet giderleri yönetimimizi gözönünde bulundurarak bir değişiklik yapmıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Kısıtlamalar ve kapanmaya rağmen Türkiye’de satış hacmi yüzde 18 yükselirken uluslararası operasyonlarda yüzde 21 hacim büyümesi kaydedildi.

İkinci çeyrek bilançosuna göre, kur etkisinden arındırılmış ünite kasa başına net satış geliri yüzde 21 büyüdü. Konsolide FAVÖK marjı bir önceki yılın aynı dönemine göre 158 baz puan arttı. Burak Başarır, “2021’in ilk üç ayında elde ettiğimiz başarılı sonuçların ardından ivmemizi yılın ikinci çeyreğinde de artırdık. Bunu ana portföyümüzdeki başarılı performans, odaklı pazarlama kampanyalarımız, segmentlere özel icra aksiyonlarımız ve dijital araçların yaygınlaşan etkin kullanımı ile başardık. Zorlu pandemi ortamına rağmen, disiplinli maliyet yönetimi ve ihtiyatlı finansal risk stratejileri sayesinde kârlılık marjlarımızı da artırmayı başardık” dedi.

Haberin Devamı

Şirketin satış hacmi, gazlı içecekler ile birlikte enerji ve buzlu çay önderliğinde tüm pazarlarda iyi bir büyüme kaydetti. Başarır, Pakistan’da etkin indirim yönetimi, daha fazla satış noktasına erişim, segmentlere ve bölgelere göre farklılaşan teklifler ve daha etkin operasyon modeli ile satış hacmini yüzde 20 büyüterek gazlı içecekte liderliği pekiştirdiklerini dile getirdi.