30.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Erkek giyimini ve takım elbise satışlarını yerel seçimler ve özellikle muhtar adaylarının artırdığı ortaya çıktı. Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, muhtarların, meclis üyelerinin ve belediye başkanlarının seçildiği yerel seçimlerde, aday adayları ile birlikte 800 binin üzerinde kişinin özellikle erkek giyim sektörünü canlandırdığını söyledi.
Suerdem, “En çok muhtarlar bizim sektörü hareketlendiriyor. Muhtarlar ve belediye ve meclis üyeleri aday adayları 800 bin kişiyi aşıyor. Hepsi bir takım elbise alıyor. Türkiye’deki muhtar sayısı 53 bin, adaylarla beraber bunların sayısı 150 bini aştı. Yerel seçimler bize yarıyor. Milletvekili seçimlerinden daha fazla oranda sektörümüzü hareketlendiriyorlar” dedi.
Bayram alışverişi
Yaklaşan bayramla ilgili satışları da değerlendiren Suerdem, bayrama 15 gün kala perakendede ve giyim sektöründe hareketin başladığını aktararak, “Son bir haftadır hareketlenme oldu. Hedeflediğimiz bantta satışlarımız sürüyor. Bu da bayram esnası ve sonrasının geçen yıldan aşağı kalmayacağını gösteriyor. Bunca ekonomik ve jeopolitik sıkıntıya karşı bizim için umut verici” diye konuştu.
Markaların da topluma destek vermesi ve heyecanı en yüksek noktada tutması gerektiğini dile getiren Suerdem, “Biz topluma ve tüketiciye pozitif değerler katmaya bakıyoruz. Renklerimiz ve cıvıl cıvıl vitrinlerimizle yapıyoruz bunu. İşler de fena gitmiyor. Perakende dünyası olarak gelecekten ümidimiz var” ifadelerini kullandı.
Erkek giyiminde en çok satışın babalar gününde olduğunu ancak bayramların da ciddi hareket yarattığını ifade eden Hilal Suerdem, “Özellikle Anadolu’da ciddi anlamda ananevi kurallar geçerli. Bayramda takım elbise, ceket giymek çok önemli. Üç büyük şehir dışında Anadolu’da bayram satışlarımız daha fazla. Çok ciddi artış var. Oralara bayramda daha önem veriyoruz. Bayram haftasında satışlarımızda yüzde 30-40 artış oluyor, bu oran Anadolu’da yüzde 70-80. En çok artışı Diyarbakır, Malatya, Mardin ve Ankara gibi illerde görüyoruz. Biz de marka olarak halkın gözünde iyi yer ettiğimiz için tercih ediliyoruz” dedi.
Suerdem, yurtdışı faaliyetlerine de değinerek, Türkiye’nin ihracatının gelişmesi ve cari açığın kapanması için sektörün çalışması gerektiğini belirterek, şunları söyledi: “Türkiye’nin ortalama kilogram başına ihracatının fiyatı 1.4 dolar. Biz de ise bu rakam 40 dolar. Markalı ihracat çok önemli, ülkemiz ve şirketimiz için çok önemli. Biz gelişirsek yurtiçine de daha uygun fiyatlı ürünler sağlayabiliriz. Yeter ki yurtdışında doğru pozisyon alalım. Hedefimiz 30 olan yurtdışı mağaza sayısını 2020 içinde 100’e çıkarmak. Korner ve franchise’lar ile 2023’e kadar 400 mağazaya ulaşmak istiyoruz. Dövizden de getiri sağlayacağımız için karlı bir iş olacak. Bizim önce çıkış noktalarını iyi bulmak ve hedefe oradan ilerlemek lazım.”
Oktay Kaynarca’yla ‘yeni koleksiyon’
Kiğılı’nın ‘In Touch’ temasıyla hazırladığı 2019 İlkbahar/Yaz koleksiyonu tanıtıldı. Ünlü fotoğrafçı Nihat Odabaşı’nın koleksiyon çekimlerini gerçekleştirdiği özel koleksiyonda, ünlü oyuncu Oktay Kaynarca’nın koleksiyondan seçtiği özel parçalar sergilendi. Yeni sezonda erkeğe özgürlük alanı tanıyan, duyguları tetikleyen, beklenti ve ihtiyaçlara dokunan İlkbahar/Yaz koleksiyonu, çözüm odaklı ürünleri ön plana çıkarıyor. Hilal Suerdem, “Oktay Kaynarca’nın da dokunduğu bir koleksiyon sergiledik. Kiğılı şıklığını Oktay’ın tarzıyla ortak paydada buluşturan bu seçimler, Kiğılı’nın son yıllarda yaşadığı moda ve stil odaklı dönüşümü de en güzel şekilde gözler önüne seriyor” dedi.