Ekonomi Esnafa bayilik üreticiye ihracat

Esnafa bayilik üreticiye ihracat

02.04.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Büyüme modelinde küçük esnafa verdiği bayilik payını artıran CarrefourSA, yerli üreticiyi ihracatla desteklemeyi hedefliyor.

Esnafa bayilik üreticiye ihracat

DUYGU ERDOĞAN - Küçük esnafı bayilikle, yerli üreticiyi ise ihracatla destekleme modelini genişleten, bu kapsamda büyüme modelini de artık yoğun olarak esnafa verdiği bayilik kanalıyla sağlayacağını duyuran CarrefourSA, 2022’de esnafın bayilik şekliyle 250 adet, markanın kendisinin ise 50 adet olmak üzere toplamda 300 yeni mağaza açma hedefi olduğunu açıkladı. CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, mevcutta 754 mağazaları olduğunu, bunun 80 tanesinin ise esnaf yani bireysel girişimci kanalıyla açıldığını kaydetti.

Haberin Devamı

İhracata destek verecek

Kartallıoğlu, “Bundan sonra büyüme aksımız böyle olacak. O bölgede yatırımcı bulamazsak, ya da esnafın işletemeyeceği kadar kompleks bir alan olursa ise biz açacağız. Hiçbir mahalleyi o mahallede yaşayan esnaf kadar bilemeyiz. Bu bilgi birikimini kendi sistemlerimizle destekleyerek kazan-kazan modelini sunuyoruz” dedi. Kartallıoğlu, bu sistemin kendilerine bir yatırım avantajı getirdiğini belirtirken, tasarruf edilen yatırım bütçesini dijital altyapıya, bilgi işlem yönetimine aktardıklarını söyledi.

CarrefourSA olarak 2022 yılında ihracata da odaklandıklarını belirten Kartallıoğlu, Türk üreticisinin ürünlerinin dünyaya açılmasında katkıları olmasını istediklerini ifade etti. Kartallıoğlu, “Carrefour şu anda Türkiye’deki tedarikçilerden yaklaşık 200 milyon euro’luk mal alıyor. Biz de bu yıl CarrefourSA olarak ilk kez ihracat hedefi koyduk. Fransa, İtalya, Moğolistan, Gürcistan, İsrail gibi ülkeler ile ihracat gerçekleştirebilmek için uğraşıyoruz. Polonya’ya TIR’larımız gitmeye başladı. Türk üreticisinin mallarını yurt dışındaki raflarda görmek istiyoruz. Bu noktada kaliteli ve doğru ürünü müşterilerimizle buluşturmak adına çiftçiye ve üreticiye verdiğimiz desteği sürdüreceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘E-ticarette hırslıyız’

E-ticaretin kendileri için istekli ve hırslı büyüdükleri bir alan olduğunu vurgulayan Kartallıoğlu, yakın vadede online satışlarının toplam satışlar içindeki payının yüzde 30-40’lara çıkabileceği öngörüsüyle hazırlıklarını yaptıklarını dile getirdi. Kartallıoğlu, “E-ticaretin büyüme eğrisi çok yüksek, dolayısıyla biz de bu trendin bir parçası olmak hatta bu trendi yönlendirebilmek istiyoruz. Bizim e-ticaret sistemimizden ayda yaklaşık 8 milyon müşteri geçiyor. Her ay 400-500 bin sipariş dağıtıyoruz” dedi.

Öz markalı ürün payı artıyor

Marketlerin öz markalı ürünlerine olan talebinin arttığını anlatan Kartallıoğlu, 600 öz markalı ürünleri olduğunu, satış payının ise yüzde 15 seviyesinde gerçekleştiğini kaydetti. Kartallıoğlu, “Hedefimiz ise bunu yüzde 25-30’lara çıkarmak. Tabii ki öz markalı ürünler ulusal markalara göre çok daha ekonomik. Kendi markamızı verdiğimiz için kaliteli olması bizim için çok önemli” dedi.

Haberin Devamı

Gıda fiyatları konusunda da Kartallıoğlu, “CarrefourSA’nın kendi iç enflasyonu ülke enflasyonu altında. Dolayısıyla fiyatları sabit tutmaya, raflarımızdan geçirmemeye gayret ediyoruz… Son KDV indirimi müşterinin alım gücünü artıracaktır, Biz 1 Nisan tarihinden itibaren raflarımıza yansıttık” diye konuştu.