Geri Dön
EkonomiFuji Heavy Industries Baytur'un yüzde 10'unu satın aldı

Fuji Heavy Industries Baytur'un yüzde 10'unu satın aldı

Japon otomobil markası Subaru’nun
üreticisi Fuji Heavy Industries, Bayraktar Holding şirketlerinden
Baytur’un yüzde 10’unu satın aldı.
Japonya’nın uçak ve otomobil sanayinde en büyük teknoloji
üreticilerinden biri olan Fuji Heavy Industries, Nisan 2008 itibariyle
imzalanan anlaşma uyarınca Subaru markalı araçlarının satış ve
pazarlamasını gerçekleştiren Bayraktar Holding kuruluşu Baytur’un yüzde
10 hissesine sahip oldu.
Bayraktar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, anlaşmanın
değerlendirildiği basın toplantısında yaptığı konuşmada, Fuji Heavy
Industries ile 13 yıldır sürdürdükleri başarılı işbirliğinin, bu anlaşma
sonucunda yepyeni bir evreye girdiğini söyledi.
Bir dünya devi ile ortak olmanın kendilerine gurur ve mutluluk verdiğini
belirten Bayraktar, bunun, Fuji Heavy’nin, Bayraktar Holding’e, onun iş
yapış biçimine ve felsefesine duyduğu inanç ve güveni gösterdiğini dile
getirdi.
Bayraktar, dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri olan
Türkiye’nin, global bir oyuncu olarak bu arenada yer almaya hazır
olduğunu, uluslararası ortaklıkların bu vizyonu hayata geçirme yolunda
Türkiye’ye çok önemli açılımlar sağlayacağını kaydederek, "Bu tür
işbirliklerinin Türkiye’nin bu arenadaki yerini güçlendirmesine olanak
vereceğine yürekten inanıyorum" dedi.
Subaru Başkan Yardımcısı Masatsugu Nagato da böylesine büyüyen bir
pazarda ortaklık yaptıkları için mutlu olduklarını dile getirerek, bu
ortaklıkta, Türkiye’nin gelişmesinin, Baytur’un geçmişinin ve Bayraktar
Holding’in yönetim felsefesinin etkili olduğunu anlattı.
Satışlarının üçte birinin Japonya, üçte birinin ABD ve geri kalanının
tüm dünya pazarlarına gerçekleştirildiğini aktaran Nagato, Japon ve ABD
pazarlarının artık doyuma ulaştığını, dolayısıyla gelişmekte olan
pazarlarda şans aramanın daha doğru göründüğünü söyledi.
Nagato, Çin ve Rusya pazarlarına olan satışlara ve bu pazarlardaki artış
hızına değindiği konuşmasında, "Türkiye’de de aynı potansiyeli, fırsatı
görüyoruz. Türkiye, Avrupa’da Almanya’dan sonra en fazla nüfusa sahip
ülke, her yıl yüzde 4-5 büyüyor. Bu yüzden Türkiye pazarının geleceği
açısından büyük bir potansiyel görüyoruz" dedi.
Baytur’la 1995 yılında çalışmaya başladıklarını, geçen yıl 3 bin adetlik
satış rakamlarına ulaştıklarını anlatan Nagato, bu süre içinde şirketin
gösterdiği performanstan, disiplinden ve pazarlama başarısından çok
etkilendiklerini söyledi.
Nagato, "Baytur’la aramızdaki sıkı bağdan çok mutluyuz ve bunu daha da
ileriye götürmekte fayda var" görüşünü aktardı.
-5 YILDA 5 HANELİ SATIŞ RAKAMLARINA ULAŞMAK-
Toplantıda soruları da yanıtlayan Nagato, şu anda yüzde 10’luk hisseyi
arttırma planı bulunmadıklarını belirterek, "Yüzde 10’unun önemi yok.
Önemli olan Bayraktar Holding ile sıkı bağlar kurabilmek. Biz gayet iyi
biliyoruz ki; bir pazarda güçlü olmanın yolu pazarı iyi tanımak ve bu
açıdan Baytur’a güveniyoruz" dedi.
Satışları arttırmak için Rusya ve Çin’de çok şeyler yaptıklarını aktaran
Nagato, Türkiye’nin bu noktada doğru yerde olduğunu gördüklerini,
Türkiye’de de bu ülkelere benzer artışların olabileceğini dile getirdi.
Nagato, bir başka soru üzerine global oyuncu olmak istedikleri için,
gerekli olduğunu düşündüklerinde yatırım yaptıklarını, yatırım kararı
vermeden önce maliyet-fayda analizi ve belli bir satış oranına ulaşmak
gerektiğini vurgulayarak, Türkiye’deki 3 bin adetlik satış rakamını
bunun için yeterli olmadığını ifade etti.
Bu ortaklığı her şeyden önce stratejik bir ortaklık olarak gördüklerini
belirten Nagato, global dalgalanmaların kendileri pek ilgilendirmediğini
söyledi.
Mustafa Bayraktar da soruları yanıtlarken, satın alma bedeline ilişkin
açıklama yapmadı.
"Yüzde 10’unun para dışında ne anlama geldiği önemli. Önemli olan
pazara ve Türkiye’ye olan inanç" diyen Bayraktar, bu ortaklıkların yeni
açılımlar getireceğini, büyümeyi hızlandıracağını, planlarını ona göre
yaptıklarını aktardı.
5 yıllık satış hedefine ilişkin olarak da Bayraktar, "5 yıllık süre
içinde satış rakamımızı beş haneli rakamlara çıkarmayı istiyoruz" dedi.
Bayraktar, yılın ilk çeyreğindeki satışların tahminlerin üzerinde
gittiğini, ancak bunun ne kadar süreceğinin belirsiz olduğunu dile
getirerek, piyasa ve politik gelişmelerin bu anlamda önemli olduğunu
vurguladı.