Geri Dön
Ekonomi‘Geri dönüşüm çok verimli kullanılmalı’

‘Geri dönüşüm çok verimli kullanılmalı’

OMÜD Genel Sekreteri Umay Yılmaz, Türkiye’nin geri dönüşüm altyapısının güçlü olduğunu ancak bunun daha verimli kullanılması gerektiğini ifade etti.

‘Geri dönüşüm çok verimli kullanılmalı’

 

AYLİN RANA AYDİN - Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) Genel Sekreteri Umay Yılmaz, Türkiye’nin geri dönüşüm altyapısının güçlü olduğunu ancak bunu daha verimli kullanması gerektiğini söyledi. Sürdürülebilir bir toplama ağının kurulamadığını aktaran Yılmaz, “Geri dönüşümü uzun vadede bir ekonomik yatırım olarak görmek gerek” dedi.

Oluklu mukavva üretilirken yüzde 85’in üzerinde geri dönüştürülmüş kâğıt kullanıldığını kaydeden Yılmaz, “Ambalaj kullanıldıktan sonra tekrar geri dönüşüme gönderildiğinde yüzde 100 oranında geri dönüştürülüyor. Bu dönüşüm süreci defalarca tekrar ediyor. Oluklu mukavva ambalaj döngüsel ekonomiye en uygun, en sürdürülebilir ambalajdır diyebiliriz. Ayrıca üretilen ambalajlar üretim tesislerinden kullanıcılarına en verimli şekilde istiflenerek gönderiliyor. Bu da lojistikte verimlilik ve daha az karbon ayak izi demek” diye konuştu. “Oluklu mukavva ambalajın doğada yok olma süresi diğer ambalaj türlerine göre çok daha az” diyen Yılmaz, “Bu yapılan çalışmalar sonucunda elde edilmiş bir bilgi. Ancak biz oluklu mukavva ambalajların kullanıldıktan sonra doğaya değil geri dönüşüme gönderilmesini istiyoruz. Böylelikle sektörümüz onu tekrar hammadde olarak kullanabiliyor. Buna ilaveten, oluklu mukavvadaki kâğıt katmanlarını yapıştırmak için doğal bir malzeme olan nişasta kullanıyoruz” dedi.

Yeşil dönüşüm

Sürdürülebilirlik ve yeşil dönüşümün Türkiye’de de oldukça önem kazandığını aktaran Yılmaz, “Mevcut politika ve stratejileri hem ülkenin ihtiyacına hem de imzaladığımız uluslararası sözleşmelerin gereklerine göre uyarlamak gerekiyor. Sonrasında hem ürün hem de süreçlerde tasarım ve inovasyon lazım” dedi.

Yüzde 10 büyüme

Oluklu mukavva sektörü olarak 2021’i satışlarda metrekare bazında yüzde 15 büyüme ile kapattıklarını dile getiren Yılmaz, “Sektörün üretimi 3 milyon ton ve 5.5 milyar metrekare, toplam ciro ise 30 milyar TL oldu. İran başta olmak üzere Ortadoğu, Avrupa ve Amerika’ya ihracat yapılıyor. Pandemide alışveriş kanallarının çeşitlenmesiyle talep oldukça arttı. Talep arttıkça sektör de yatırımlara devam edecektir. 2022 yılında sektörün yüzde 10 oranında büyümesini bekliyoruz” dedi.