Ekonomi Global marka ‘Mezopotamya’

Global marka ‘Mezopotamya’

29.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Mezopotamya’yı global bir marka haline getirip insanların zihnine kazımak istiyoruz” diye konuştu.

Global marka ‘Mezopotamya’

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Kültürel ve doğal mirası koruyarak, Mezopotamya’yı global bir marka haline getirip insanların zihnine kazımak, daha çok insanın buraları ziyaret ederek unutulmaz anılar biriktirmesini sağlamak istiyoruz. Böylece turizm gelirlerini artırmayı, yeni istihdam olanakları ortaya çıkarmayı ve kalkınmanın hızlanmasını amaçlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Bakan Varank, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un da katılımıyla gerçekleştirilen Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin turizm potansiyelini tüm dünyaya tanıtmak üzere oluşturdukları ‘Mezopotamya’ markasının tanıtım programında konuştu. Varank, turizm potansiyelini daha bütüncül bir yaklaşımla ele aldıklarını belirterek, “İl düzeyinde yürütülen küçük çaplı bağımsız çalışmalar yerine, tüm coğrafyayı kapsayan turizm gelişim koridorlarını bir ‘destinasyon’ yaklaşımıyla planlıyoruz” dedi. Varank, şöyle devam etti:

“Belirlenen rotalar, web sitesi ve mobil uygulamaya aktarıldı. Türkçe ve İngilizce sosyal medya hesapları oluşturuldu.  Mezopotamya’daki etkinlik, deneyim, gastronomi ve konaklama noktalarının interaktif haritalarını, 35 kent rotasını, 9 tematik rota ve seyahate dair ipuçlarını barındıran bir web sitesi oluşturduk, sitemizde Türkçe ve İngilizce içeriklerle ziyaretlerine hizmet sunuyor. Dil çeşitliliğini de artıracağız.”

Haberin Devamı

Varank, restorasyon, yeni müzeler, çevre düzenlemesi, ulaşım altyapısının iyileştirilmesi ve yenilikçi turizm platformlarının kurulması gibi birçok konuyu kapsayan bu projelerin bölgenin doğal ve kültürel değerlerinin turizme kazandırılmasına ciddi katkılar sağladığını vurguladı.

‘Örnek bir proje’

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Turizmi istisnasız ülkemizin tamamına yaymayı temel hedefimiz olarak belirledik. Mezopotamya adeta bu toprakların bilgesi ve hafızası olarak ilk kulak vermemiz, gözlerimizi çevirmemiz gereken yer. Biz de bakanlık olarak bölgeye yapılanları, bundan sonra yapılabilecekleri masaya yatırdık” dedi.

Ersoy, GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi’nin Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerini kapsadığını belirterek, şunları söyledi:

“130 proje tamamlandı. Bu 9 ilimizde 611 taşınmaz kültür varlığına 18 buçuk milyon lira proje yardımı yapıldı, çevre düzenlemesi ve altyapı  uygulamaları için 152 milyon lira ödenek gönderildi.”

Bakan Ersoy, “Biz 4-5’li rotalar planlarken siz 9 il birleşip çok güzel bir Mezopotamya rotası oluşturdunuz. Bölgesel tanıtım için ilk ve örnek bölge oldunuz” dedi.