Ekonomi Günü ‘25 saate çıkaran’ Back-Up 60 milyon iralık ekonomi yarattı

Günü ‘25 saate çıkaran’ Back-Up 60 milyon iralık ekonomi yarattı

13.08.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kurumsal müşterileriyle birlikte toplam 400 bin kişiye hizmet veren Back-Up’ın her türlü rezervasyondan matematik problemi çözümüne, börek siparişinden akıl oyunlarına kadar geniş ürün yelpazesi yıllık 60 milyon liralık ekonomi oluşturdu

Günü ‘25 saate çıkaran’ Back-Up 60 milyon iralık ekonomi yarattı

izmet sektöründe faaliyet gösteren Back-Up, perakende sektörünün cin fikirlisi Cem Boyner’in yarattığı markalardan biri. Kişisel asistanınız, yaşam yardımcınız gibi bir konumdalar. Anahtarınızı kaybedince de onları arıyorsunuz, parti vermek isteyince de, özel şoförlü araç lazım olunca da...İnsanoğlunun ihtiyaçlarına bağlı olarak gelen telefonlardan çeşit çeşit hizmet üretmişler. Trafiğin sıkışacağını anlayınca pizza siparişi veren müşterileri de var, kayınvalidesinin gözüne girmek için hediye sipariş eden damat da.
Şirketin başında Cem Boyner’in Beymen ve Boyner’de de tercih ettiği gibi finans kökenli genç bir kadın yönetici, Sitare Sezgin var. Sezgin, “Gün içinde vakit alan küçük ayrıntılara yardımcı olarak kişilerin hayatlarını kolaylaştırmaya, üyelerimiz için ‘günün 25. saatini’ yaratmaya çalışıyoruz” diyor.

Boyner Holding tarafından 2003’te kurulan Back-Up, Türkiye’de hizmet sektörünün öncülerinden biri. Yüz binlerce kişiye kişisel yardım, concierge, sağlık ve seyahat ihtiyaçları alanında geniş bir çerçevede hizmet ve çözüm sunuyorlar.
Back-Up, Harvard ve Yale Üniversiteleri’nin pazarlama doçentleri tarafından hazırlanan, dünyaca ünlü Pearson Yayınevi’nin basım ve dağıtımını yaptığı, üniversitelerde ders kitabı olarak okutulan “Services Marketing” kitabında “Customer Delight” başlığı ile yer almış.
Çalışmada yer alan ilk ve tek Türk markası oldukları bilgisini veren Sitare Sezgin sorularımı yanıtladı...

Haberin Devamı

‘Özel’ hissettiriyor

Hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Türkiye genelinde yüz binlerce üyeye evde, yolda, sağlıkta ve seyahatte destek veren özel bir üyelik sistemiyiz. Teknik servis organizasyonu sağlamaktan çekici yollamaya, eve doktor göndermekten özel şoförlü araç temin etmeye ve stil konusunda tavsiyede bulunmaya kadar birçok hizmeti tek bir üyelikte veriyoruz. Bireysel tarafta Back-Up ve Dr. Back-Up ile faaliyet gösteriyoruz. Back-Up Corporate ile kurumsal firmalara özel hizmet paketleri sunuyoruz.
Kardeş şirketi Back-Up Travel ile de Back-Up üyesi olan olmayan herkese, farklı destinasyonlarda kişiye özel ‘a la carte’ seyahat acentesi olarak hizmet veriyoruz. Back-Up Concierge ile konut, rezidans, otel ve AVM’lere de hizmet veriliyor. Çoğunlukla kişilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlayan asistanlık, organizasyon, kurye, transfer, araç kiralama, seyahat, sağlık gibi hizmetleri içeriyor.

Haberin Devamı

400 bin kişiyi kapsıyor

Kaç konuta hizmet veriyorsunuz?

Şu anda mevcut yapı içerisinde yaklaşık 7 bin konuta hizmet veriliyor. İş ortaklığı yapılan firmalar arasında; Ağaoğlu, Emaar Toskana Vadisi, Boyner&Fer Yapı projesi İstwest, Dragos Royal Towers gibi projeler var. Back-Up üyesi şirketler çalışanlarını parasal olmayan faydalarla ödüllendiriyor. Mart 2011’den bu yana Back-Up Corporate şirketimizde ağırlıklı olarak büyük müşteri veritabanı olan uluslararası şirketler, bankalar ve telekom firmalarına hizmet sunuyoruz. Firmalarla onlara özel sadakat program geliştirmek için çalışıyoruz.

Back-Up Corporate hizmetinden faydalanan 180 bini aşkın kişi bulunuyor. İş ortaklığı yapılan firmalar arasında Vodafone, Full Akaryakıt, Fiat, TEB, Eurobank Tekfen, Novartis, BankPozitif, Denizbank, Özyeğin Üniversitesi, Ramsey, Garanti Emeklilik, Goodyear, Koçbank, KoçSistem, Zen Diamond gibi firmalar var. Bireysel ve kurumsal taraftaki bütün hizmetlerimizin toplamında 400 bine yakın kişiye hizmet veriyoruz.

7 bin 500 tedarikçi

Back - Up neden bu kadar tuttu?

Düşünün, haftanın ilk günü her zamanki gibi başlayan bir pazartesi gününün sabahında, evden işe gitmek üzere yola çıktınız... Aracınıza binip radyonuzu açtınız. Sıradan başlayan bir gün, aracınıza başka bir aracın çarpması ile kabusa döndü, pazartesi sendromu da işte bu tatsızlıkla başladı! Ne yapacaksınız? Back-Up’ı arayıp aracınızı en yakın servise götürmek üzere çekici isteyeceksiniz. Aracınızın servisten çıkışı uzarsa Back-Up size araç sağlayıp yaya kalmanızı önleyecek. Hızlanan tempo içinde insanların kişisel yardım ihtiyacı giderek artıyor. Tatil dönüşü buzdolabını doldurma hizmetine ihtiyaçları olabiliyor insanların, sunuyoruz. Sahip olduğumuz altyapı ile Türkiye’nin her yerinde hizmet veriyoruz. 400’e yakın profesyonel çalışanımız, 7 bin 5 tedarikçimiz, 200 bini aşkın üyemiz var.

Haberin Devamı

CEM BOYNER’E UNUTTUĞU CEKETİNİ ULAŞTIRDILAR

Cem Boyner üyeniz mi? Onun enteresan bir telefonu oldu mu?

Üyemiz. Bir Milano seyahatinde, uçaktan inip pasaporttan geçtikten sonra ceketini uçakta unuttuğunu fark edip Back-Up’ı aradı. Seyahatinin günü birlik olduğunu ve toplantıya gideceğini, yanında başka kıyafet olmadığı için uçakta kalan ceketine ihtiyacı olduğunu aktardı. Yenisini alacak zamanı da yoktu. Hemen havayolu ile görüşerek, ceketi uçaktan aldırdık, bir araçla ceketi toplantının olacağı yere yetiştirdik.

Haberin Devamı

AİDAT 20 TL’DEN BAŞLIYOR

Back-Up’ın yarattığı ekonominin büyüklüğü ne kadar acaba?

2011’de 200 bini aşkın üye, Türkiye genelinde 7 bin 500 tedarikçi ile hizmet verdik. Restoran rezervasyonları, konser biletleri temini, çiçek gönderimi, eve usta gibi hizmetlerimizle yıl boyunca 5 binin üzerinde organizasyon yaptık. 30 bin civarında transfer hizmeti, 40 bin uçak bileti hizmetlerinde 18 milyonluk bir ekonomi yarattık. 2011 yılında danışmanlıklar, asistan hizmetleri, konaklama, sağlık destek hizmetleriyle ve tedarikçilerdeki istihdam katkısını düşündüğümüzde 60 milyon TL düzeyinde bir ekonomik değer yarattık.

Nasıl para kazanıyorsunuz?

Üyelik aidatlarıyla. Hizmet paketlerimizin fiyatları 20 ila 130 TL arasında değişiyor.

Haberin Devamı

Trafikte kalana patlıcanlı pizza, yeni evlilere yastık

Size gelen en enteresan telefonu sorsam?

Sahil yolundan Yeşilköy’e doğru giden ve Kabataş’ta trafikte mahsur kalan bir üyemiz bizi arayarak aracına pizza istedi. Gümüşsuyu’ndaki, adını hatırlamadığı pizzacının spesiyali olan köz patlıcanlı pizzasından temin edilerek aracına ulaştırılmasını sağladık. Bir üyemiz yeni evli arkadaşları için bir pankart bastırmamızı, üzerinde çiftin isimleri ile birlikte “Bir Yastıkta Kocayın” yazmasını rica etti. Bir de büyük bir yastık almamızı talep etti. Ürünler hazırlandı. Üyemizin yeni evli arkadaşlarının Yenikapı’da inecekleri feribot beklenmeye başlandı.

Çiftin içerisinde bulunduğu araç feribottan çıkarkan önü kesildi. Pankart açıldı ve üyemizin arkadaşları olan çifte yastığı da hediye ederek mutluluklar diledik. Bir üyemiz çözemediği bir matematik problemi için aradı, başka bir üyemiz ise papyonunu bağlamayı anlatmamızı istedi. Bir üyemiz adresine 75 tane kızartılmamış sigara böreği istedi. Bulmaca sorusunun cevabı için arayan oluyor. Yemek danışmanlığı hizmetine de başlıyoruz şimdi. İsterseniz alışverişi de yapıp evinize göndereceğiz. Ceviz ağacının altında neden uyumaması gerektiğini soran üyemiz bile var.

Nasıl yanıt verdiniz?

Ceviz ağacının iyot yaydığını bilirsiniz. İyot insana zararlı... Ceviz ağacı altında yatanın bir türlü başını kaldıramadığı, devamlı uyumak istediği, fakat bir türlü ayılamadığı, sarhoş gibi başının döndüğü söylenir. Ayrıca ulu ağaçlara yıldırım düşer inancı vardır. Bir üyemiz devlet tarafından ağaçlandırma amaçlı ücretsiz ya da 49 yıllığına kiralanan Hazine arazilerinin kullanmaya hak kazanma süreci hakkında bilgi aldı.

Bir üyemiz Samsung Corby, Lindy, Star telefonların arasında kararsız kaldığını, hangisinin özelliklerinin daha iyi ve kullanım açısından daha basit olduğunun araştırılmasını istedi.

Üye olana ‘eski sevgiliyi silecek’ güven geliyor

Erkeklerin metroseksüelleşmesi işten arta kalan zamanlarını kendi bakımlarına ayırmaları iş hacminizi artırmış olabilir mi acaba?

Eskiden evdeki musluğu erkek tamir ederdi, araba bozulunca çekiciyi erkek arardı...
Doğrusu bunun için bir ölçüm yok elimizde. Ancak mutlaka artırmıştır. Erkek de spora, spa’ya, kuaföre gitmek istiyor. Bir değişim yaşanıyor tabii hayatta. Ekonomik bağımsızlığını kazanmış, tek başına yaşayan çalışan kadın nüfusu çok arttı. Aynı şekilde erkekler de arttı. Çocuksuz, küçük aile sayısı çok arttı sonra. Bütün ailenin bir apartmanda yaşadığı büyük aile zamanlarında yaşamıyoruz. Kardeş yok, bir üst kat yok, komşu yok.

Bir müşterimiz, “Back - Up üyesi olduğumda eski sevgilimin telefonunu nihayet silebildim” demişti. Başına bir şey geldiğinde nereyi arayacak; ya eski kocayı, ya eski sevgiliyi. Bir kadın olarak TEM’de arabanızın lastiğinin patladığını düşünsenize. Back-Up bu noktada güven duygusu yaşatıyor. Kadın, erkek... Herkesin her konuda farklı şeylere ihtiyacı olabiliyor. Biz hayat yardımcısıyız. Üyelerimize yakınlarının yaş günlerini de hatırlatıyoruz. Genelde damatlar kayınvalidelerinin yaş gününü unutur. Bunu hem hatırlatıyoruz hem de hediye ayarlamamızı istiyorsa onun adına ayarlıyoruz. Kredi damada yazıyor!

İçini dökmek için arayan oluyor mu?

“Aldatıldığımı düşünüyorum, ne yapmalıyım?” diye arayan da oluyor. İlişki, yaşam koçlarımız var. Sevgili, eş problemleri, iş problemlerini onlara yönlendiriyoruz. Çocuğuyla, eşiyle, işiyle ilgili arıyor. Kadınlar birbirleriyle konuştukları, içlerini birbirlerine döktükleri için daha az arıyorlar.

Satın mı almaya yönelik daha çok soru geliyor, lüks deneyim yaşamaya mı?

Cem Boyner kuruluşumuzda, “Siz kral veya kraliçe olmayabilirsiniz ama biz böyle hissetmeniz için çalışacağız” mottosuyla çıkmıştı. İki alanda da oluyor ama seyahat, organizasyon gibi lüks deneyimlere yönelik telefon sayısı çok artıyor.